CD Projekt Red talar ut om grafikförsämring i The Witcher 3

Permalänk

När kommer The Witcher MMORPG?

Det skulle kunna ge World of Warcraft välbehövlig konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Hade tänkt att köpa spelet när Ubi fixar PC versionen, verkar som det aldrig kommer ske

Men jag gillade Rogue, mycket från 4an dock. Men det funkade bra iaf

ONT:
Tycker det är bra att de talar ut såhär, jag får mer förtroende för företag som talar ut istället för att tiga

Jag kämde likadant om unity när jag satt på ett 690 2gb, att trots 5 patcher är spelet skit. Jag vet inte vad du har för specs men unity har sämst sli-stöd. Jag bytte till ett ensamt 980 och får 60ish fps i 1080 (50 i 1440) med allt på högsta samt fxaa. Inget microstutter eller buggar. Tror inte jag hade nån popping. Så jag vill påstå att pc-versionen är fixad, förutom dålig sli support (baserat på mitt 690, vet ej om nyare kort) vilket jag inte vet om jag ska skylla på ubisoft eller nvidia. eller båda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@maber201:

Skyll på Ubisoft.
Har inte den bästa burken själv, men jag kan inte ens få stadigt 30 i Unity (ligger runt 15-25).

Men I typ GTA V är 60 inte ett så stort problem (droppar ned till typ 40-50 i Downtown LS) på hyffsade inställningar.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Bra att de talar ut och är transparenta och förstående, är nöjd med deras svar.

Spelet är ändå det bästa i sin genre på många sätt och det låter bra att de fortsätter putsa på det.

Det som jag tycker man ska lägga fukus på är att utvecklarna inte försöker tvinga på folk DRM(ettan och tvåan är också helt fria), de ger ut sin klient frivilligt och de dras inte ner av femenister/usa/dubbelmoral osv, utan släpper spelen med naket innehåll och brutalt våld utan minsta censur.

Hade UBI eller EA släppt detta, eller till och med Bethesda, hade det luktat mera Disney över hela spelet, då lever jag hellre med att de inte lyckade hålla det grafiska till 100%

Summan är att jag tänker köpa spelet två gånger för att stödja utvecklarna fullt ut. Så här vill jag ha mina spel, ingen DRM, massor med naket och öppna ytor med brutalt våld. Jag önskar dom all lycka med kommande projekt och hoppas att de får in tonvis med pengar för att fortsätta göra spel, för ett moddat skyrim är inte riktigt samma sak...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

När kommer The Witcher MMORPG?

Det skulle kunna ge World of Warcraft välbehövlig konkurrens.

Elder Scrolls Online.....

De egenskaper som gör ett single player RPG intressant att spela, är svåra att överföra till MMO form.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jävla konsoler som alltid ska ställa till det för PC-spelare

Citat:

men samtidigt påpekas att det inte hade blivit något The Witcher 3 utan Xbox One och Playstation 4

Ja oj vad de ställer till det.

Permalänk
Avstängd

Kan någon med lite insikt i programmering förklara för mig varför det är så förbannat komplicerat att ändra i den inbyggda cfg/ini fil eller vad det nu än må vara att bara ändra några parametrar till PC versionen?

Är det dyrare att trycka/släppa en separat version till PC som kostar? Alltså samma grund men med mer möjligheter att ändra den visuella biten själv.

Sätta en högre draw distance t ex eller låsa upp så man till skillnad från konsol versionerna kan gå in och kräma på mer visuella effekter om man så vill.

Visa signatur

Carbide 540 - Formula VI - i7 4790K - Dominator Platinum - 780Ti SLi - AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja oj vad de ställer till det.

Fast det där är ju bara något de säger. Om spelbranchen bestämde sig för att det är dags för PC att få sitta i framsätet så skulle ju fler köpa PC. En stor anledning till att komnsoler är så populära idag är just att spel oftast släpps först till konsol. Men om man var tvungen att ha en PC för att få ett spel först så skulle PC som spelplattform öka.

Dessutom, med steammachines osv i antågande så är det snart ingen mening att ha konsol längre. Konsolgrafik klarar även en billig PC att dra runt, särskillt om man kör 30fps/720p som många konsolspel gör, så egentligen finns det ingen anledning att ha konsoler separerat från PC längre, utan det vore bättre att bara ha PC och sedan anpassa grafiken efter vilken hårdvara som används. Då kan man ju dessutom själv uppgradera burken om man vill ha mer ögongodis/bättre flyt. Något som är omöjligt med konsoler.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast det där är ju bara något de säger. Om spelbranchen bestämde sig för att det är dags för PC att få sitta i framsätet så skulle ju fler köpa PC. En stor anledning till att komnsoler är så populära idag är just att spel oftast släpps först till konsol. Men om man var tvungen att ha en PC för att få ett spel först så skulle PC som spelplattform öka.

Dessutom, med steammachines osv i antågande så är det snart ingen mening att ha konsol längre. Konsolgrafik klarar även en billig PC att dra runt, särskillt om man kör 30fps/720p som många konsolspel gör, så egentligen finns det ingen anledning att ha konsoler separerat från PC längre, utan det vore bättre att bara ha PC och sedan anpassa grafiken efter vilken hårdvara som används. Då kan man ju dessutom själv uppgradera burken om man vill ha mer ögongodis/bättre flyt. Något som är omöjligt med konsoler.

Ja "de bara säger" väldigt mycket. Som tex att konsolerna skulle hållit tillbaka spelet. Sanningen är den att det är så pass krävande att ett mer krävande spel knappast hade varit försvarbart.

Huvudsakliga anledningen till att konsoler är populära är att de är billiga, enkla och enhetliga. De flesta behöver inte mer än så för att "bara spela" varför gaming pc är att skjuta över målet. Märkligt att folk har så svårt att begripa det. Dina behov är inte samma sak som allas behov.

Att konsolerna INTE kan uppgraderas är för övrigt en av deras styrkor (kan kräva att du behöver se på saken i ett annat perspektiv än ditt eget för att inse det dock) så att hålla fram det som argument är rätt lönlöst.

"Många konsolspel" kör inte 720p30 btw, sluta fara med osanningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ttek418:

Kan någon med lite insikt i programmering förklara för mig varför det är så förbannat komplicerat att ändra i den inbyggda cfg/ini fil eller vad det nu än må vara att bara ändra några parametrar till PC versionen?

Är det dyrare att trycka/släppa en separat version till PC som kostar? Alltså samma grund men med mer möjligheter att ändra den visuella biten själv.

Sätta en högre draw distance t ex eller låsa upp så man till skillnad från konsol versionerna kan gå in och kräma på mer visuella effekter om man så vill.

De kan ju inte bara "lägga in" en inställning som gör hela spelet snyggare. De har sagt att de inte hade råd eller tid att göra separata versioner där PC skulle bli grymt snyggt. Grunden blir den konsoll med lägst prestanda, sen skalar dom upp resten. De gör det inte supersnyggt och skalar neråt..

Hade inte blivit något Witcher utan konsoller heller.

Spelet är snyggt, speciellt karaktärerna. Men vegetationen lämnar mycket att önska tyvärr. Nästa patch så skulle de släppa lite extra inställningar för att kunna dra upp en del av grafiken som jag förstod det.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tänker spela igenom Witcher 1 & 2 i väntan på uppdateringar och sen ta ställning: uppgradera min PC eller köpa ett PS4. Kommer säkert ändå ta några månader att spela igenom de båda

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Avstängd

@Lagerlöf:

Hmm.. svårt å bilda sig en uppfattning när man e helt nollad på programmeringsspråk.

Så fort jag ser något gällande spel portade från konsoll till PC så blir jag något negativt laddad.

Hoppas att detta är sista generationen konsoller vi ser. Dags för "lådor" med utbytbar hårdvara att ta över Gamingvärlden om man frågar mig.

Är född 1980 så jag har fått min dos av konsoller och har goda minnen för livet tillsammans med konsoller men dom har gjort sitt känner jag.

Nu kommer säkert någon console lover som hänger på fel forum såga min berättigade åsikt hehe.

Visa signatur

Carbide 540 - Formula VI - i7 4790K - Dominator Platinum - 780Ti SLi - AX860

Permalänk
Skrivet av Fredag:

femenister

Ja alla dessa femenister ska man akta sig för

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Enl mig är det bättre att de släpper helt nya maskiner varje år med den absolut senaste tekniken. Som de i det närmaste skänker bort. Vore superkul.

Oxå en berättigad åsikt.

Om man nu inte har realism som krav för att avgöra om en åsikt är berättigad eller ej då förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja "de bara säger" väldigt mycket. Som tex att konsolerna skulle hållit tillbaka spelet. Sanningen är den att det är så pass krävande att ett mer krävande spel knappast hade varit försvarbart.

Huvudsakliga anledningen till att konsoler är populära är att de är billiga, enkla och enhetliga. De flesta behöver inte mer än så för att "bara spela" varför gaming pc är att skjuta över målet. Märkligt att folk har så svårt att begripa det. Dina behov är inte samma sak som allas behov.

Att konsolerna INTE kan uppgraderas är för övrigt en av deras styrkor (kan kräva att du behöver se på saken i ett annat perspektiv än ditt eget för att inse det dock) så att hålla fram det som argument är rätt lönlöst.

"Många konsolspel" kör inte 720p30 btw, sluta fara med osanningar.

Alla de fördelar du drar upp med konsoler skulle ju lika gärna kunna gälla en billig PC så jag förstår inte alls din poäng.

Sedan skulle det även spara spelstudios och spelhus en massa pengar om de slapp utveckla för 5 olika system vid varenda release, så jag vidhåller handfast min ståndpunkt att de skjuter sig själva i foten med fälthaubits när de gör på detta sättet. De borde för sin egen skull uppmuntra folk att skaffa PC istället för att som lydiga hundar äta ur Microsoft och Sonys händer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast det där är ju bara något de säger. Om spelbranchen bestämde sig för att det är dags för PC att få sitta i framsätet så skulle ju fler köpa PC. En stor anledning till att komnsoler är så populära idag är just att spel oftast släpps först till konsol. Men om man var tvungen att ha en PC för att få ett spel först så skulle PC som spelplattform öka.

Dessutom, med steammachines osv i antågande så är det snart ingen mening att ha konsol längre. Konsolgrafik klarar även en billig PC att dra runt, särskillt om man kör 30fps/720p som många konsolspel gör, så egentligen finns det ingen anledning att ha konsoler separerat från PC längre, utan det vore bättre att bara ha PC och sedan anpassa grafiken efter vilken hårdvara som används. Då kan man ju dessutom själv uppgradera burken om man vill ha mer ögongodis/bättre flyt. Något som är omöjligt med konsoler.

Det finns faktiskt en riktigt stor anledning för spelbranschen att stödja spelkonsolerna nu och i framtiden. Man behöver inte optimera spelet för 1000-tals olika konfigurationer. Varför tror du att så många spel som släpps idag fungerar riktigt bra från dag ett till konsol med skit till PC? Visst prioriterar man konsolversionerna många gånger, men det är ju också för att det är betydligt enklare att göra just det.

Sedan köper jag till viss del argumentet med steam-machines varianter. Dock är det viktigt då att man sätter några få standarder gällande konfigurationer så spelen blir bättre optimerade.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Alla de fördelar du drar upp med konsoler skulle ju lika gärna kunna gälla en billig PC så jag förstår inte alls din poäng.

Sedan skulle det även spara spelstudios och spelhus en massa pengar om de slapp utveckla för 5 olika system vid varenda release

Skulle och skulle. Om du tittar på verkligheten istället är det så att det är väldigt dåligt med pc burkar för 3000, max 4000 kronor som erbjuder "tillräcklig" prestanda och enhetlig användarupplevelse som "bara är att plugga in i tv därhemma".

Ang att spara pengar; uppgraderingsmöjligheter adderar ett lager komplexitet så vill man spara pengar så kan man ju börja med att skala bort den möjligheten.

Sanningen är den att det så länge det finns olika typer av kunder så kommer det, med all rätt, finnas olika tekniska lösningar. Hade det varit så att pc varit ett alternativ som alla kunder vill ha så hade pc utrotat konsoler redan. Det har inte hänt vilket borde tillräckligt för att folk ska inse att "pc gamerns vision" om hur "spelindustrin ska vara" faktiskt inte är speciell gångbar hos den stora massan; hur mycket denne än skulle önska det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Skulle och skulle. Om du tittar på verkligheten istället är det så att det är väldigt dåligt med pc burkar för 3000, max 4000 kronor som erbjuder "tillräcklig" prestanda och enhetlig användarupplevelse som "bara är att plugga in i tv därhemma".

Ang att spara pengar; uppgraderingsmöjligheter adderar ett lager komplexitet så vill man spara pengar så kan man ju börja med att skala bort den möjligheten.

Sanningen är den att det så länge det finns olika typer av kunder så kommer det, med all rätt, finnas olika tekniska lösningar. Hade det varit så att pc varit ett alternativ som alla kunder vill ha så hade pc utrotat konsoler redan. Det har inte hänt vilket borde tillräckligt för att folk ska inse att "pc gamerns vision" om hur "spelindustrin ska vara" faktiskt inte är speciell gångbar hos den stora massan; hur mycket denne än skulle önska det.

Nej jag håller inte alls med här. Det är Sony och Microsoft som vill att det ska finnas en marknad för konsoler, så därför har de skaffat exklusivitetsavtal med olika spelhus osv osv, och så pass "fanatisk" är inte Svensson att de bryr sig vad de spelar på utan det handlar mer om att man vill ha ett sprl så tidigt som möjligt, och finns det på konsol före PC så kör man konsol helt enkelt. Jag tror absolut att folk skulle vara villiga att köra PC i högre utsträckning om släpper såg ut som de gör till konsol idag. Dvs vissa spel finns bara på PC och AAA-titlar släpps alltid på PC först.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej jag håller inte alls med här. Det är Sony och Microsoft som vill att det ska finnas en marknad för konsoler, så därför har de skaffat exklusivitetsavtal med olika spelhus osv osv, och så pass "fanatisk" är inte Svensson att de bryr sig vad de spelar på utan det handlar mer om att man vill ha ett sprl så tidigt som möjligt, och finns det på konsol före PC så kör man konsol helt enkelt. Jag tror absolut att folk skulle vara villiga att köra PC i högre utsträckning om släpper såg ut som de gör till konsol idag. Dvs vissa spel finns bara på PC och AAA-titlar släpps alltid på PC först.

Spelar ju faktiskt ganska liten roll om spel släpps på pc först eller ej. Det handlar ju ändå om att det är svårare och mer tidskrävande att optimera spel till pc och därför blir ofta konsolversionen betydligt mer problemfri vid release än vad pc-versionen blir.

Detta är en uråldrig diskussion som egentligen helt saknas existensberättigande då folk faktiskt köper konsoler i stor utsträckning fortfarande och för att det bara är en väldigt liten klick i det stora hela som gnäller. Dessa personer är ofta ägare av dyrare pc-system och utgör en absolut minoritet av världens alla gamers.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv

Med hjälp av programmet SweetFX och lite tweak i systemfiler går det uppenbarligen att få The Witcher 3 att se riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Spelar ju faktiskt ganska liten roll om spel släpps på pc först eller ej. Det handlar ju ändå om att det är svårare och mer tidskrävande att optimera spel till pc och därför blir ofta konsolversionen betydligt mer problemfri vid release än vad pc-versionen blir.

Detta är en uråldrig diskussion som egentligen helt saknas existensberättigande då folk faktiskt köper konsoler i stor utsträckning fortfarande och för att det bara är en väldigt liten klick i det stora hela som gnäller. Dessa personer är ofta ägare av dyrare pc-system och utgör en absolut minoritet av världens alla gamers.

Diskussionen handlar ju i grunden om varför det ser ut som det gör. "konsoler finns för att folk köper konsoler" är en extrem förenkling som möjligen går hem hos redan övertygande men det ger inget vidare diskussionsunderlag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Om det är Fps dom är ute efter så kan dom utveckla ett spel som Minecraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Diskussionen handlar ju i grunden om varför det ser ut som det gör. "konsoler finns för att folk köper konsoler" är en extrem förenkling som möjligen går hem hos redan övertygande men det ger inget vidare diskussionsunderlag.

Det är ju så verkligheten ser ut och personligen tycker jag att det är ganska ointressant att analysera andra tänkbara scenarier när det faktiskt är kundbasen i slutändan som med sina val bestämmer hur marknaden ska se ut.

Jag säger ingenstans att det är den bästa lösningen och att företagen har rätt när de gör så här. Men det är stor skillnad på att ha rätt och att göra rätt efter rådande omständigheter.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det är ju så verkligheten ser ut och personligen tycker jag att det är ganska ointressant att analysera andra tänkbara scenarier när det faktiskt är kundbasen i slutändan som med sina val bestämmer hur marknaden ska se ut.

Jag säger ingenstans att det är den bästa lösningen och att företagen har rätt när de gör så här. Men det är stor skillnad på att ha rätt och att göra rätt efter rådande omständigheter.

Problematiken ligger dock i att det är tillverkarna som pushat för att marknaden ska se ut såhär, och då är det galet. Det är lite samma sak som när alla vi webbutvecklare var "tvingade" att lägga in spaltmil med specialkod för IE för att den använder av 90% av surfarna fast att det var en skitläsare på den tiden. Jag känner igen varenda argument du kör med från liknande diskussioner om IE.

Jag säger inte att man "måste" bry sig. Men att säga att det är OK att något är fel för att den stora massan inte bryr sig är inte något jag kan skriva under på. Jag försöker ändra på orättvisor och fel jag ser i samhället.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Problematiken ligger dock i att det är tillverkarna som pushat för att marknaden ska se ut såhär, och då är det galet. Det är lite samma sak som när alla vi webbutvecklare var "tvingade" att lägga in spaltmil med specialkod för IE för att den använder av 90% av surfarna fast att det var en skitläsare på den tiden. Jag känner igen varenda argument du kör med från liknande diskussioner om IE.

Jag säger inte att man "måste" bry sig. Men att säga att det är OK att något är fel för att den stora massan inte bryr sig är inte något jag kan skriva under på. Jag försöker ändra på orättvisor och fel jag ser i samhället.

Jag säger som sagt inte att det är ok, utan jag säger att jag förstår att tillverkarna gör så här när en liten del folk spyr galla på forum och sen köper de flesta produkten ändå. Det är ju ändå från konsumenternas sida som reaktionen måste komma, annars uteblir förändringen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Detta är problemet med att inte prova saker själv, man ser bilder och tror att det är representativt för alla ställen i hela spelet, jag vet att skyrim blir inte att se mycket bättre ut än just det stället som den bilden är tagen men tw3 däremot har ställen som ser ordentligt mycket bättre ut. Ska man kunna jämföra screenshots måste man veta på ett ungefär hur spelet ser ut i stort, annars är det lätt att vinkla det precis som du nu gjorde.

Hänvisar dig till denna video. Eller ja alla hans skyrimklipp

https://www.youtube.com/watch?v=Ea3iYlwpYd4

Skyrim med rätt mods/texurer så ser det VERKLIGEN bättre ut.

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Hänvisar dig till denna video. Eller ja alla hans skyrimklipp

https://www.youtube.com/watch?v=Ea3iYlwpYd4

Skyrim med rätt mods/texurer så ser det VERKLIGEN bättre ut.

Lugna vatten ser trevligare ut i videon men då ska man tänka på att vattnet i tw3 är interaktivt på ett annat sätt än i skyrim, bara det att man seglar runt & guppar på vågor ger en hel del till upplevelsen... Nåt annat ser inte egentligen inte bättre ut, fortfarande lika dåligt med fysik i naturen och jävligt sparsamt med gräs & annat. Om man kranar på så du kommer upp i samma innehåll mängdmässigt som TW3 så går skyrim motorn på knä & inte lite heller.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag kör på Ultra i samma upplösning som du (utom gräs på High) och tycker det är vansinnigt snyggt. Antar att demot de gjorde hade krävt en 30k dator för att få det att flyta överhuvudtaget. Det är inte bara grafiken som är snygg utan atmosfären, knarret från träden då vinden drar och sliter i dem, de täta skogarna, de fuktiga grottorna eller soluppgången som bländar din sikt. Plus att NPCernas ansikten är löjligt detaljerade.

Jag gick in med inställningen att inte ha några förväntningar och bortse från all nergradering och fick därmed en mäktig upplevelse. Visst, några buggar här och var finns samt att vattnet kanske inte är så snyggt men det är småsaker i jämförelse med det stora hela.

"Fuktiga grottorna" if you know what i mean, lol.

Kul att höra något positivt om spelet! Är det värt pengarna tycker du?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

"Fuktiga grottorna" if you know what i mean, lol.

Kul att höra något positivt om spelet! Är det värt pengarna tycker du?

Hehe.

Ja, det är absolut värt pengarna. Det plus att man får 16st DLCs gratis är inte fy skam.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jag säger som sagt inte att det är ok, utan jag säger att jag förstår att tillverkarna gör så här när en liten del folk spyr galla på forum och sen köper de flesta produkten ändå. Det är ju ändå från konsumenternas sida som reaktionen måste komma, annars uteblir förändringen.

Ochg det jag säger är att med ditt synsätt så hade folk fortfarande kört IE6.0. Om man låter företag med ekonomiska intressen styra marknaden istället för det som med forskning och prestanda visat sig vara rätt så blir det ju fel.

Du säger: Om 90% av marknaden har ie6 så måste du koda din websida så att den ser bra ut i ie6 för det är det marknaden vill.

Jag säger: Om 90% av marknaden kör ie6 så kör de en dålig webbläsare och du måste tala om det för dem och få dem att förstå att de gör fel rent objektivt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.