Fälla in webcam i bild (Avermedia)

Permalänk
Medlem

Fälla in webcam i bild (Avermedia)

hej.
Har en fråga angående att fälla in en webcam i bild. driver just nu en spelkanal på Youtube där vi jobbar med webcams, både jag och min kompis kör med avermedia, jag med en LGP (c875) och han med en lgp lite.

Vi lägger just nu in webcams i redigeringen men att göra så är mycket tidsödande, så jag undrar om ni vet något program där det ser proffisionellt ut. bilden måste troligen ligga som ett eget fönster "högst upp" så att den spelas in direkt.

Tack för svar
/Malle

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter Open Brodcast Softwere som man kan lägga in webbkameran o välja var den ska ligga. Sedan med lite inställningar så sparas den som en fil på datorn med webbkameran i filmen.
Sök på OBS på youtube eller google för tutorials på hur man ställer in om det behövs

Permalänk

Vad heter eran yt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xBumbiBjörn:

Vad heter eran yt?

KeMx
https://www.youtube.com/channel/UClp601vmtGeuA-Kbz9b7Y3Q?app=...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre131:

Finns ett program som heter Open Brodcast Softwere som man kan lägga in webbkameran o välja var den ska ligga. Sedan med lite inställningar så sparas den som en fil på datorn med webbkameran i filmen.
Sök på OBS på youtube eller google för tutorials på hur man ställer in om det behövs

Ja, har kollat lite på obs men tanken är att även jag live ska kunna se bilden när jag spelar då jag använder en avermedia lgp som spelar in hdmi signalen från datorn. OBS kan vara ett alternativ men det gpr åt ganska mycket processorkraft för att spela in... ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@M4113X: Aha okej, då har jag inget bra som gör just det. Lycka till!