Sweclockers.com laddar inte alls

Permalänk
Medlem

Sweclockers.com laddar inte alls

Ja alltså, jag har problem med att swec's hemsida inte laddar för mig överhuvudtaget, jag tar mig inte in på swec's hemsida via min dator, inte med IE11 eller chrome, tar mig inte in på standardsidan med min mobil heller, enbart swec's mobilsida.

Problemet började då dom bytte till swec 6.0, hade aldrig problem att komma mig in före det.
Jag trodde faktiskt det inte gick nå vidare för dom att komma igång med nya swec, tills fredaspanelen kommer upp och dom står å skryter om hur bra allt gick.

Men iaf, är det nån som har nån aning om varför det blev såhär?,
och gällande vars jag valde å svara så var det de närmaste jag hittade på mobila sidan, som jag aldrig andvänt förut och hittar åt absolut nada

Permalänk
Medlem
Skrivet av CIA_SWE:

Ja alltså, jag har problem med att swec's hemsida inte laddar för mig överhuvudtaget, jag tar mig inte in på swec's hemsida via min dator, inte med IE11 eller chrome, tar mig inte in på standardsidan med min mobil heller, enbart swec's mobilsida.

Problemet började då dom bytte till swec 6.0, hade aldrig problem att komma mig in före det.
Jag trodde faktiskt det inte gick nå vidare för dom att komma igång med nya swec, tills fredaspanelen kommer upp och dom står å skryter om hur bra allt gick.

Men iaf, är det nån som har nån aning om varför det blev såhär?,
och gällande vars jag valde å svara så var det de närmaste jag hittade på mobila sidan, som jag aldrig andvänt förut och hittar åt absolut nada

Kan du förklara närmare vad som faktiskt händer (mer än att det inte fungerar). Får du något felmeddelande?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du pinga sidan?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad till feedback*

Vi har fått in rapporter om att vissa användare inte kommer åt webbplatsen sedan uppdateringen. I de flesta fall beror detta på att gammal DNS-information forfarande finns lagrad i dator, router eller hos operatör.

Testa att..
* Rensa datorns DNS-cache (Windows). Detta görs enkelt genom att köra "ipconfig /flushdns" i ett kommandofönster.
* Starta om din router. Vissa modeller har extremt lång cache-tid för just DNS-information, något som kan ställa till problem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Kan du förklara närmare vad som faktiskt händer (mer än att det inte fungerar). Får du något felmeddelande?

Oh, ett snabbt svar

Chrome säger: den här webbsidan är inte tillgänglig
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

IE: det går inte visa den här sidan

Min mobil (med dolphin browser nått) säger webpage not available.

Jag märkte dock nån dag sedan då jag var hos en vän att jag lyckades ta mig in på swec's huvudsida, minns inte om jag var på hans wifi eller mobilnätet, men hos mig funkar det inte iaf, så kan finnas risken nått i fel i mitt internet, vilket verkar konstigt det bqra gav upp sådära.
Har fö. Bahnhof 100/100

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CIA_SWE:

Ja alltså, jag har problem med att swec's hemsida inte laddar för mig överhuvudtaget, jag tar mig inte in på swec's hemsida via min dator, inte med IE11 eller chrome, tar mig inte in på standardsidan med min mobil heller, enbart swec's mobilsida.

Problemet började då dom bytte till swec 6.0, hade aldrig problem att komma mig in före det.
Jag trodde faktiskt det inte gick nå vidare för dom att komma igång med nya swec, tills fredaspanelen kommer upp och dom står å skryter om hur bra allt gick.

Men iaf, är det nån som har nån aning om varför det blev såhär?,
och gällande vars jag valde å svara så var det de närmaste jag hittade på mobila sidan, som jag aldrig andvänt förut och hittar åt absolut nada

Starta om din router. Om inte det hjälper så logga in på den och prova att ändra DNS till google 8.8.8.8 temporärt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd flyttad till feedback*

Vi har fått in rapporter om att vissa användare inte kommer åt webbplatsen sedan uppdateringen. I de flesta fall beror detta på att gammal DNS-information forfarande finns lagrad i dator, router eller hos operatör.

Testa att..
* Rensa datorns DNS-cache (Windows). Detta görs enkelt genom att köra "ipconfig /flushdns" i ett kommandofönster.
* Starta om din router. Vissa modeller har extremt lång cache-tid för just DNS-information, något som kan ställa till problem.

Skrivet av era909:

Starta om din router. Om inte det hjälper så logga in på den och prova att ändra DNS till google 8.8.8.8 temporärt.

Okej, jag körde ipconfig/flushdns, vilket inte hjälpte, så jag startade om routern genom att logga in på den och välja "starta om", och efter den var klar med det så funkar det nu igen, sitter å skriver nu på datorn och det laddar snabbt igen som vanligt.
Tack så mycket för hjälpen alla.
Routern jag har Fö. är en Asus RT-N56U, om det kan vara till framtida nytta.

///Kenny

Permalänk
Medlem
Skrivet av CIA_SWE:

Okej, jag körde ipconfig/flushdns, vilket inte hjälpte, så jag startade om routern genom att logga in på den och välja "starta om", och efter den var klar med det så funkar det nu igen, sitter å skriver nu på datorn och det laddar snabbt igen som vanligt.
Tack så mycket för hjälpen alla.
Routern jag har Fö. är en Asus RT-N56U, om det kan vara till framtida nytta.

///Kenny

Jag har samma router men Telia som ISP. Jag har lagt in DNS manuellt i Windows so primära är min router och sekundära är google ifall Telias DNS/routern krånglar.

Hade inte provat att nå Sweclockers trådlöst innan jag läste ditt inlägg, men det fungerade fint för mig nu. Vet dock inte om det hade krånglat om jag testat för några dagar sedan.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CIA_SWE:

Okej, jag körde ipconfig/flushdns, vilket inte hjälpte, så jag startade om routern genom att logga in på den och välja "starta om", och efter den var klar med det så funkar det nu igen, sitter å skriver nu på datorn och det laddar snabbt igen som vanligt.
Tack så mycket för hjälpen alla.
Routern jag har Fö. är en Asus RT-N56U, om det kan vara till framtida nytta.

///Kenny

Routern har en dns cacheserver och den töms och uppdateras via en timer eller när du startar om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.