Permalänk

Alternativ till Parabol?

Hej!
Vill veta vad det finns för olika alternativ istället för en vanlig parabol för att kolla på utländska tv kanaler?
Vad föreslår ni?

Tacksam för alla förslag och idéer!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Är det några speciella kanaler du är ute efter?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Är det några speciella kanaler du är ute efter?

njah, typ Mellanöstern kanske, men usa kanaler vore inte heller så dumt

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Nu gränsar jag väl på vad reglerna tillåter, men enklaste och bästa lösningen är att ha en "kompis" som spelar in åt dig. Särskilt USA-kanaler erbjuder inte att komma åt dem internationellt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ferdi2050:

Hej!
Vill veta vad det finns för olika alternativ istället för en vanlig parabol för att kolla på utländska tv kanaler?
Vad föreslår ni?

Tacksam för alla förslag och idéer!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

En bra mediaspelare och programmet XBMC eller Kodi som det numera heter.Krävs ju en del goggling om inställningar mm.Så enfullvärdig ersättare till parabol är kanske tveksamt.Men finns xtremt mycket och se på.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta lite politiskt okorrekt, det är väl folk som vill ha kanaler från Mellanöstern som brukar ha ett flertal paraboler på balkongen så vet inte om det direkt finns någon fullvärdig ersättare för det hela

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Det finns, googla på IPTV så kommer du hitta vad du söker.
Samt boxarna MAG250 eller den nyare MAG254.

Permalänk
Medlem

Borde finnas en hel del kanaler som strömmar sitt material precis som SVTplay

http://www.3arablive.com/
http://www.listenarabic.com/se/tv/

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Nu gränsar jag väl på vad reglerna tillåter, men enklaste och bästa lösningen är att ha en "kompis" som spelar in åt dig. Särskilt USA-kanaler erbjuder inte att komma åt dem internationellt.

Finns VPN tjänster som erbjuder detta

Förstår dock inte logiken förbjuda internationella IP adresser om man får mer tittare för sin reklam?

Sen borde svenska kanaler lära sig av USA lägga ut hela utbud inte bara ligga ute en vecka

Permalänk
Rekordmedlem

Den här iptv leverantören nämndes i en annan tråd
http://unitedtv.net

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.