Mini ITX chassi - inkl externt 198W PSU (Allt är helt nytt)

Permalänk

Mini ITX chassi - inkl externt 198W PSU (Allt är helt nytt)

Mini ITX chassi + Externt PSU/strömförsörjning - Modell:

Inter-Tech ITX E-i7 Silver mITX 2x USB 2.0

12V x 16.5A = 198Watt för själva väggadaptern.
PSU-delen (påminner om picoPSU, alltså väldigt litet) inutti datorn anges till 250W
http://www.tomshardware.de/itx-gehause-cases-sff-external-psu...
(kör google translate)

1x Low Profile PCIe-kortplats.
Har ej USB3 i frontportarna tror jag.
Alltså denna fast mycket starkare/dyrare nätagg, men utan USB3:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2933808

Pris: 800 Kr

Har även 84Watt's lösningen för dom som vill bygga klent.
500 Kr gäller då istället.

ALLT är helt nytt och oanvänt.

Har endast ett chassi men totalt 3 nätagg om nån vill buda på dom externa strömlösningarna
(är 2st 120W PSU (inkl 84W extern adapter så kan inte maxxas) och 1 st 250W PSU (inkl 198W extern adapter, så kommer inte maxxas))

PS. Vet ej lämplighet för Skylake, Men i vilket fall så bör 84W versionen endast användas till dom allra klenaste konfigarna. 198W borde räcka desto längre och kanske tom möjliggöra klena grafikkort. Denna lösningen ger alltså vanlig moderkortsström (typ 20pin eller 24pin kanske), samt sata-power kablar.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

@lastninja: En bild och eller namn på sakerna hade ju vart trevligt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Marticus:

@lastninja: En bild och eller namn på sakerna hade ju vart trevligt.

Sorry, råkade klicka skicka annons innan jag skrivit klart. Så det blev en jävla stress att sammanställa allt.
(jag hade egentligen skrivit klart men den versionen föll bort när ja fumla och blajjet publicerades istället)
Shit va många som ändå han spana in annonsen medans jag stressade ihop det sista.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Moderator
Moderator

Har du någon mer info/bilder om 84W-delarna? (Gärna bredd och fästningar.)

Är eventuellt intresserad av nätagget men vill veta att det passar mig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Har du någon mer info/bilder om 84W-delarna? (Gärna bredd och fästningar.)

Är eventuellt intresserad av nätagget men vill veta att det passar mig.

Jag uppdaterade annonsen lite, med nya mer detaljerade bilder om PSU.

Kontakterna är alltså 4pin atx, molex, floppy, satapower, 24pin (splittbar till 20+4).
PSU-kretskortet är ganska tunt bortsett från kondningarna på ena sidan kretskortet.

Dom 2 fästningarna i varsin långsida ser ut att monteras med vanliga chassi/hdd skruvar.

Sorry att jag inte hittar mer info om detta.

EDIT: endast 198/250W har 4-pin ATX...
84W har endast 24-pin kontakten (splittbar till 20+4), plus satapower,molex o floppy.

Och AC-jacket (som AC-adaptern kopplas in i på baksidan av datorn) är rund, och man fäster den i baksidan av datorn genom att:
1.) ta bort muttern från jacket 2.) Trä den lilla "kabelsnutten med jacket" genom runda AC-hålet i baksidan av chassit. 3.) Skruva tebax muttern igen från andra sidan så den fästs. (...är alltså enkelt men kräver ett hål av rätt storlek om AC-jacket ska sitta snyggt och inte bara dingla runt där bak på chassit... Det ska dock va enkelt att borra upp ett runt hål av rätt storlek eller bara "adaptra" och göra om ett stort hål till litet hål om ett chassi saknar detta.) ...Självklart är detta Inter-tech chassi redan redo för AC-jack så här är det en icke-fråga.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Budar 500 kr!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lastninja:

Jag uppdaterade annonsen lite, med nya mer detaljerade bilder om PSU.

Kontakterna är alltså 4pin atx, molex, floppy, satapower, 24pin (splittbar till 20+4).
PSU-kretskortet är ganska tunt bortsett från kondningarna på ena sidan kretskortet.

Dom 2 fästningarna i varsin långsida ser ut att monteras med vanliga chassi/hdd skruvar.

Sorry att jag inte hittar mer info om detta.

EDIT: endast 198/250W har 4-pin ATX...
84W har endast 24-pin kontakten (splittbar till 20+4), plus satapower,molex o floppy.

Och AC-jacket (som AC-adaptern kopplas in i på baksidan av datorn) är rund, och man fäster den i baksidan av datorn genom att:
1.) ta bort muttern från jacket 2.) Trä den lilla "kabelsnutten med jacket" genom runda AC-hålet i baksidan av chassit. 3.) Skruva tebax muttern igen från andra sidan så den fästs. (...är alltså enkelt men kräver ett hål av rätt storlek om AC-jacket ska sitta snyggt och inte bara dingla runt där bak på chassit... Det ska dock va enkelt att borra upp ett runt hål av rätt storlek eller bara "adaptra" och göra om ett stort hål till litet hål om ett chassi saknar detta.) ...Självklart är detta Inter-tech chassi redan redo för AC-jack så här är det en icke-fråga.

Tack för uppdateringen! Öppnar med 150 :- på ett av 84W-kiten då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Tack för uppdateringen! Öppnar med 150 :- på ett av 84W-kiten då.

Om du fortfarande vill ha miniPSU + AC adapter (84W) så har du vunnit budgivningen.
4-pin ATX ingår asså ej på denna. Endast 24-pin (splittbar till 20+4). Du måste nog ha distanser för att få upp PSU'et i lite höjd. Vanliga moderkorts distanser borde väl kanske funka. Sorry att jag inte hört av mej tidigare. Har varit mycket snurr på jobbet.

[joke] Om du tänker försöka dra dej ur affären nu med lömska bortförklaringar & annat blaj så tar jag upp det med moderatorerna på SweC[/joke]

Mvh / Simon

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lastninja:

Om du fortfarande vill ha miniPSU + AC adapter (84W) så har du vunnit budgivningen.
4-pin ATX ingår asså ej på denna. Endast 24-pin (splittbar till 20+4). Du måste nog ha distanser för att få upp PSU'et i lite höjd. Vanliga moderkorts distanser borde väl kanske funka. Sorry att jag inte hört av mej tidigare. Har varit mycket snurr på jobbet.

[joke] Om du tänker försöka dra dej ur affären nu med lömska bortförklaringar & annat blaj så tar jag upp det med moderatorerna på SweC[/joke]

Mvh / Simon

Ingen fara, jag är fortfarande intresserad.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Antar att 198/250W Psu-delen är såld då?