Permalänk

Ominstallation 8.1

Hej

Skulle jag kunna ominstallera windows utan att komma in i windows då mina usb enheter inte funkar. Jag kan komma in i bios via cmos men efter bios funkar inget. Har testat att uppdatera bios men utan framgång så tror att Windows kanske är problemet.

Vill helt enkelt ominstallera windows 8.1 och undrar om det går utan att gå in på windows, tack!

Permalänk
Medlem

Du ska aldrig gå in i Windows för att installera om det så där är det inget problem, men hur långt kommer du efter BIOS? Får du upp något felmeddelande eller vad är det som händer?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

@TiasE: Jag kommer till hemskärmen där man ska logga in på windows. Jag kommer inte in eftersom varken tangentbord eller mus funkar.

Okej tack för hjälpen, jag har slut på idèer, att ominstallera windows är nog ett långsökt försök.