Hur mycket är du villig att betala för din mediakonsumtion?

Permalänk

Majoriteten tycks vara villiga att betala 200-300.
Är det en förhastad slutsats att de flesta här inte har kommit in i arbetslivet ännu?
Själv skulle jag utan tvekan betala minst 1000/m för en tjänst med allt från gamla
"Lilla huset på prärien" till senaste GOT, om det samtidigt ingick nya bio premiärer.
Vad gäller bio premiärer skulle jag nog faktiskt nöja mig om de släpptes 1-2 veckor
efter premiären på bio.

1000kr är inte så mycket mer än vad många betalar idag för ett större kabel-TV utbud+
Netflix+HBO+TV-licens.
200kr/m lär inte räcka till mer än en handfull nya TV serier, all-you-can-watch bollywood
filmer och gamla avsnitt av "Drutten och Gena".

//Emu

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

Majoriteten tycks vara villiga att betala 200-300.
Är det en förhastad slutsats att de flesta här inte har kommit in i arbetslivet ännu?

1000kr är inte så mycket mer än vad många betalar idag för ett större kabel-TV utbud+
Netflix+HBO+TV-licens.
200kr/m lär inte räcka till mer än en handfull nya TV serier, all-you-can-watch bollywood
filmer och gamla avsnitt av "Drutten och Gena".

//Emu

Om du är ung så kanske inte 1000kr är så mycket men för många, särskilt om du har familj så kan det vara mycket pengar.

Du kan få Viasat Silver med över 30st kanaler för typ 270kr i månaden, men ja det kanske inte skulle täcka film och film kanaler i det priset. Vad gällande film så tvivlar jag på att det ens skulle fungera så. Det skulle snarare vara att du får hyra en bio premiär under en viss tid för typ 90kr det skulle aldrig ingå i en grundutbuds kostnad.

Jag ser tjänsten mer som en on-deman play tjänst där vi får kanske 15-20 kanaler som finns i USA och att de kanske bara spar vad du kan titta på i en månad. Typ så skulle du kunna gå in på typ NBC kanalen och kolla allt de sänt den senaste månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Det beror lite på, Netflix Marco polo kostade 90Milj. dollar, det flesta romantiska komedierna ligger mellan 70-100Milj dollar. Serier som Game of Thrones brukar ligga runt 50Milj dollar. Första säsongen av The Flash kostade runt 38Milj dollar.

Men ja, om du jämför med den stora action filmen som kommer ut ett varje år så kommer den troligtvis ha en mycket högre kostnad, men det finns mycket filmer som kommer ut som har produktion kostnader på runt 60-70 miljorner dollar vilket inte är så himla mycket mer än en säsong av t.ex Game of thrones.

Än musik...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

Majoriteten tycks vara villiga att betala 200-300.
Är det en förhastad slutsats att de flesta här inte har kommit in i arbetslivet ännu?
Själv skulle jag utan tvekan betala minst 1000/m för en tjänst med allt från gamla
"Lilla huset på prärien" till senaste GOT, om det samtidigt ingick nya bio premiärer.
Vad gäller bio premiärer skulle jag nog faktiskt nöja mig om de släpptes 1-2 veckor
efter premiären på bio.

1000kr är inte så mycket mer än vad många betalar idag för ett större kabel-TV utbud+
Netflix+HBO+TV-licens.
200kr/m lär inte räcka till mer än en handfull nya TV serier, all-you-can-watch bollywood
filmer och gamla avsnitt av "Drutten och Gena".

//Emu

Har du sett vad netflix kan gör på den nätta summan av 79 i månaden?

Så jag tror att utbudet kan dubblas för 200/300kr.

Tror inte streaming kommer släps tidigare än DVD/blu-ray släpp.

Vet några filmer som i USA som släppts flera månader senare i sverige på DVD/blu-ray och det är inget bra om dom vill hindra piratkopieringen. Som T.ex en film släppts i maj i USA och i september här på DVD/blu-ray.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Testpilot

Skulle enkelt kunna betala 3-400kr/mån för en tjänst som har ett så komplett bibliotek som möjligt (typ Netflix, HBO och Viaplay - allt i ett), men då vill jag kunna strömma minst 1080p med 12-20Mbps och 320Kbps ljud, alt. kunna ladda ner och spara för offline-tittande (typ som Spotify att man lär gå online var 7.e dag för att verifiera sitt konto annars spärras offline filerna).

Sedan skulle gärna Spotify kunna få kosta 200kr/mån med om det innebar att de kunde ta in fler artister

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har du sett vad netflix kan gör på den nätta summan av 79 i månaden?

Så jag tror att utbudet kan dubblas för 200/300kr.

Tror inte streaming kommer släps tidigare än DVD/blu-ray släpp.

Vet några filmer som i USA som släppts flera månader senare i sverige på DVD/blu-ray och det är inget bra om dom vill hindra piratkopieringen. Som T.ex en film släppts i maj i USA och i september här på DVD/blu-ray.

Jag har Netflix och HBO. Det fina med Netflix, förutom "Orange is the new black", är att det fungerar så bra. Men innehållet är
magert. TS frågade vad vi var villiga att betala för alla TV serier, filmer och bio premiärer. Även om Netflix utbude dubblas, eller fem
dubblas, så är det väldigt långt kvar till "allt".

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

Pratar vi perfekt nu, så skulle jag gärna betala upp till 500kr i månaden, visst, det låter kanske lite saftigt, men nu pratar vi drömscenariot här.

En tjänst som man kan utveckla sitt eget program till, bara man får använda deras API, du får själv bestämma hur allt ska se ut, hur mycket som du lagrar hemma, och självklart, då ska det finnas allt, från senaste senaste game of thrones till biofilmer från premiärdatum.

Det skulle vara så otroligt underbart, ett konto för hela hushållet, där man kan ha flera användare på samma konto (upp till fem kanske?) en lätt liten klient för mobilen, och en mer avancerad för hemanvändningen.

Det skulle säkert inte vara så knepigt, betala bara för hur många "views" en film eller ett avsnitt får direkt till skaparna eller vilka det nu är som vill ha pengarna.

Det skulle säkert funka att inkludera hemvideos, typ Youtube i det med.

Visst, det skulle kräva ett jäkla jobb, men nu handlar tråden om det PERFEKTA scenariot. All media på samma ställe. Tack gärna!