Permalänk

processorn drar i watt ?

tja

var hittar jag hur mycket min processor drar i watt, eller om jag ska byta. AMD bör ju ha en sajt med denna informationen, eller om n har andra källor,

MVH **min processor, AMD AXIA 1GHZ**

Permalänk
Hedersmedlem

tbird 1ghz... cirka 60w, annars straxt över.

Det finns en lista med i stort sett alla CPUer med strömförbrukning, matningsspänning och en del annat som man kan tänkas vilja veta. Tyvärr kan jag inte adressen... Den finns på forumet.. Sök!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

http://users.erols.com/chare/elec.htm finns just värmeutveckling, standard spänning mm mm

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E8400|ASUS P5B|Radeon 4850|6GB PC6400|
|Intel Core I5 4790k|]ASUS Z79|32GB PC3-12800|

Permalänk
Medlem

Finns i datablad på amd's hemsida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Det finns en lista med i stort sett alla CPUer med strömförbrukning, matningsspänning och en del annat som man kan tänkas vilja veta. Tyvärr kan jag inte adressen... Den finns på forumet.. Sök!

jag tror du syftade på denna... http://www.benchtest.com/calc.html den finns i FAQn

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

mmm det där visar ju bara värme förlusten i watt inte hur mycket effekt den drar ...för det är väl det du vill veta AMD pojken ?

Permalänk

TimeLord!!!!!!!!
tänk på vad du säger.....
den drar inte mer (elenergi) än den avger i värme (värmeenergi) och om den drog mindre än den avgav i värme skulle de vara populära som energiproducenter (energi kan inte förstöras eller skapas, blablabla....)
men vad PROCESSORN drar är inte samma som vad DATORN drar... tror inte det är värt att försöka räkna ut (upskatta) det senare för att folk brukar vara rätt spridda i sina gissningar

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem

TimeLord: Ingen skillnad.. Eller får du rörelseenergi ur din propp oxå?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

men ni tror väl förtusan inte att processorn ovandlar all energi den drar till värme ?

jag menar ju såklart att en processor drar mer energi än den avger i värme.

Permalänk
Medlem

Jo, i alla fall nästan allt. All elenergi som tillförs slutar upp som värme, bara att det inte nödvändigtvis är i processorn, utan kan även vara i kablage eller andra komponenter (frågan är om man ska räkna den energin som något som processorn "drar"). Hur som helst skulle jag chansa på att >99% ombildas till värme i processorn.

Visa signatur

Slow dulcimer, gavotte and bow, in autumn,
Bashõ and his friends go out to view the moon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeLord
men ni tror väl förtusan inte att processorn ovandlar all energi den drar till värme ?

jag menar ju såklart att en processor drar mer energi än den avger i värme.

Jodå, det är klart att allt blir värme! Vad blir det annars?

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.