Permalänk

Mozilla äter min ram minne!

Hej alla på SweC!

När 3-5 flikar är uppe så ligger det runt 80-90 % på ram minne och CPU går upp och ner ibland också.. Jag vet inte vad jag bör göra eller borde jag köpa en till 8 gb ram minne? Jag kör på HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series... Ska jag köpa en till eller vad kan jag göra? Jag skulle vara tacksam om jag få snabb hjälp!

Mvh Dennis

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hej alla på SweC!

När 3-5 flikar är uppe så ligger det runt 80-90 % på ram minne och CPU går upp och ner ibland också.. Jag vet inte vad jag bör göra eller borde jag köpa en till 8 gb ram minne? Jag kör på HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series... Ska jag köpa en till eller vad kan jag göra? Jag skulle vara tacksam om jag få snabb hjälp!

Mvh Dennis

https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-uses-too-much-me...

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Hej alla på SweC!

När 3-5 flikar är uppe så ligger det runt 80-90 % på ram minne och CPU går upp och ner ibland också.. Jag vet inte vad jag bör göra eller borde jag köpa en till 8 gb ram minne? Jag kör på HyperX 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series... Ska jag köpa en till eller vad kan jag göra? Jag skulle vara tacksam om jag få snabb hjälp!

Mvh Dennis

Hur mycket RAM-minne använder det?

Testa olika versioner av firefox (normal, beta och developer edition) för att se om alla krånglar eller en specifik version

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

@Dansken88:
Brukar ofta vara flashen som suger ned allt. Vad har du för typ av hemsidor uppe? Har du tilläggen adblocker + flashblocker installerade? Går inte surfa utan dem. Dock har flashblocker spökat senaste tiden för bl a utub funkar inte utan en liten fix.

Visa signatur

.