Valve öppnar förbokning av Steam Controller och Steam Link

Permalänk
Melding Plague

Valve öppnar förbokning av Steam Controller och Steam Link

Efter många om och men inleder Valve introduktionen av handkontrollen Steam Controller och strömmande spel via Steam Link, två nyckelprodukter i satsningen på vardagsrummet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

samsläpp med fallout 4?

Permalänk

Jag ser ingen 3

Visa signatur

Ursäktar för stavfel

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett utomordentligt alternativ till den gamla x-box kontrollen faktiskt.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Då var de bokat

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av JOANATAN5354:

Jag ser ingen 3

3st usb 2.0 där var det sublima meddelandet att HL3 är nära nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får nog ta och boka

Permalänk
Medlem

Med den där videon blev man ju sugen att testa! Ser bättre ut än förväntat

Permalänk
Medlem

Tycker kontrollern verkar riktigt bra designad. Blir nog till att köpa en. Visst finns det specifika spel som troligen blir lite sämre, t.ex. twinstick shooter och spel som är beroende av en äkta D-pad. Fast jag vet inte hur bra denna är på att emulera det med de haptiska plattorna. För många andra spel blir den säkert bättre, med högre precision för vy med högra plattan. För att inte tala om mycket bättre pekarkontroll i menyer och strategiska spel.

Permalänk
Avstängd

Ser inte riktigt meningen med STEAM link? Varför inte ansluta datorn direkt till tv:n?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ser inte riktigt meningen med STEAM link? Varför inte ansluta datorn direkt till tv:n?

Kan bli långa avstånd och hdmi kablar av bra kvalitet är rätt dyra när man kommer upp i över 10 meter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nej tack. Ska mycket till om jag ska ersätta Xboxkontrollen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag bokade en direkt! Som jag har väntat på något som tillåter mig att avnjuta fps spel i dugligt skick liggandes i soffan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Jag bokade en direkt! Som jag har väntat på något som tillåter mig att avnjuta fps spel i dugligt skick liggandes i soffan!

Vad skrev du på "Län" fältet när man skriver in adressen? Det går inte att skriva någonting längre än 3 bokstäver :/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Är det bara spel via steam som gäller med Steam Link?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Skälet jag skulle skaffa ett par kontrollers är för att kunna spela tillsammans med min sambo. Kollade igenom spellistan för spel med kontroller och multiplayer. Fanns ju inte mycket att välja på.

Eller missar jag något?

Permalänk
Inaktiv

Det enda problemet jag eventuellt ser med kontrollen är att det ska kunna samspela med alla spel som har det inbitna Xbox-stödet. Det går ju att köra te.x PS3/PS4 med vissa spel, men ibland med en del tweaks och inställningar.

Kan denna kontrollen lanseras med EXAKT (eller bättre) stöd än vad Xbox har, så är den given. Allt under samma stöd är ett absolut direkt skott i foten.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med splitscreen i datorversioner av spel. Kan jag ex köpa senaste call of duty och spela två på samma skärm, eller är det bara på konsolvarianterna?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jimbow1234:

Är det bara spel via steam som gäller?

Tror jag inte.
Sen så är det ju PC och då kan du få den att fungera till exakt vad du vill, finns program för att binda keys till spel om de mot förmodan inte har stöd för kontrollen.

Ett exempel på ett sådant spel är gamla GTA 3 som inte leker snällt med Xbox 360-kontrollen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Som av en händelse försvann just precis nu alla eventuella tankar jag haft på att skaffa en PS4 eller Xone.

Permalänk
Avstängd

Hittar bara kontrollen + Link eller bara Link. Är bara intresserad av kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Konsolgrävare

Istället för Link så skulle jag nog skaffa Nvidia Shield Console istället

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Tror jag inte.
Sen så är det ju PC och då kan du få den att fungera till exakt vad du vill, finns program för att binda keys till spel om de mot förmodan inte har stöd för kontrollen.

Ett exempel på ett sådant spel är gamla GTA 3 som inte leker snällt med Xbox 360-kontrollen

Kanske va lite otydlig såg jag nu Menade om Steam Link endast fungerar med spel från steam eftersom den kräver SteamOS eller Steam Big Picture.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Hittar bara kontrollen + Link eller bara Link. Är bara intresserad av kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Här är bara kontrollen http://store.steampowered.com/app/353370/?l=swedish

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Avstängd

Tackar! Beställt nu och 70 € med frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag följer konvention och väntar tills första rean.

språkfel
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara bra precision om man ser videon. Jag brukar ha så vidrigt svårt att sikta med en kontroller utom i bilspel kanske

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Hype! INget slår Mus &TB!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Hittar bara kontrollen + Link eller bara Link. Är bara intresserad av kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Vart hittade du kontrollen + link som paket? Länk?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Vart hittade du kontrollen + link som paket? Länk?

Steam store, länken finns lite högre upp i tråden