Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Har Windows 8.1 Pro.

Ingen domänanslutning.

Vilken KB var det? KB3044374? Isåfall nej, den hittar jag inte bland installerade uppdateringar. Och det finns inga tillgängliga att installera. Men jag provar o installera den manuellt via https://support.microsoft.com/en-us/kb/3044374

Nej den mappen finns inte.

Annars spelar det ingen roll egentligen... för jag tänkte formatera datorn innan jag installerar Windows 10. Jag vill inte ha en kopia av gamla Windows sparad.

Finns inte mappen så har patchen som sagt inte installerats..

Skrivet av eribo01:

Jag har inte fått ikonen, använder windows 8.1 med OEM licens. Vet någon varför?

Kan finnas flera orsaker, kolla igenom den här tråden för tips.

Skrivet av Veerz:

Vad händer med ditt gamla OS, får du tillbaka så du kan installera det efter detta år eller måste man köpa ett helt nytt? (Har Windows 8.1 OEM)

Vad menar du? Varför ska du installera 8.1? Du kan uppgradera till Windows 10 gratis och ha det för alltid.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Vad är poängen med uppgraderingen av nyckel då? Jag trodde man skulle få en äkta nyckel man kan använda hur många gånger som helst? Jobbigt om man är fast vid sin datorkonfiguration och sedan måste köpa en licens nästa gång man uppgraderar hårdvaran.

Det är inte riktigt så vad jag förstår utan du får motsvarande samma licens som tidigare så om du hade retail-licensen och alltså fick flytta licensen mellan olika enheter så får du göra det även med tian, har du OEM nu så får du OEM på tian och då är det som Strejf säger. Alltså är det ingen skillnad mot hur det funkar på sjuan eller åttan.

Sen har jag aldrig haft några problem med att flytta ens en OEM-licens utan det brukar lösa sig efter ett samtal till MS automatiska telefontjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är inte riktigt så vad jag förstår utan du får motsvarande samma licens som tidigare så om du hade retail-licensen och alltså fick flytta licensen mellan olika enheter så får du göra det även med tian, har du OEM nu så får du OEM på tian och då är det som Strejf säger. Alltså är det ingen skillnad mot hur det funkar på sjuan eller åttan.

Sen har jag aldrig haft några problem med att flytta ens en OEM-licens utan det brukar lösa sig efter ett samtal till MS automatiska telefontjänst.

Jag har en Win8.1 uppgraderingsnyckel som jag läste numera är normala Retailnycklar. Alltså borde min nyckel bli en Retail Win10 om jag förstår det rätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Jag har en Win8.1 uppgraderingsnyckel som jag läste numera är normala Retailnycklar. Alltså borde min nyckel bli en Retail Win10 om jag förstår det rätt.

Jo det är så jag förstår det i alla fall, och jag har läst på en hel del. Men helt säkert är det dock inte. MS pratar knappt om retail-licenserna alls, sannolikt för att det är en väldigt liten grupp som har sådana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det är så jag förstår det i alla fall, och jag har läst på en hel del. Men helt säkert är det dock inte. MS pratar knappt om retail-licenserna alls, sannolikt för att det är en väldigt liten grupp som har sådana.

Antar att vi får se Men hur kan så få ha retail-licenser? Alla kan ju inte ha OEM.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Antar att vi får se Men hur kan så få ha retail-licenser? Alla kan ju inte ha OEM.

Köper du en dator med Windows förinstallerat så är det väl nästan alltid en OEM-licens?

Och de flesta här på forumet köper väl också OEM-licenser till sina egenbyggda datorer?

Klart att RETAIL-licenserna inte blir så många.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Antar att vi får se Men hur kan så få ha retail-licenser? Alla kan ju inte ha OEM.

Som GaMeR2K5 säger så är det de allra flesta. De som köper Windows separat är främst de som sätter ihop sina egna datorer och de köper ofta OEM då den är billigare. Köper man en färdig dator så är det ju OEM man har oavsett om det är en laptop från en större tillverkare eller någon gaming-PC från komplett eller så.

Så de som köper retail är antingen sådana som inte bryr sig så mycket om kostnaden vid exempelvis en uppgradering (eller egenbygge, men det är inte så vanligt i gruppen förstås), eller de som är väldigt noga med att följa licensen eller så. Sen tillkommer förstås de som har någon MSDN-variant eller så som normalt får typ retail-licenser fast med vissa begränsningar när det gäller möjligheter att sälja vidare och så.

Skrivet av GaMeR2K5:

Köper du en dator med Windows förinstallerat så är det väl nästan alltid en OEM-licens?

Och de flesta här på forumet köper väl också OEM-licenser till sina egenbyggda datorer?

Klart att RETAIL-licenserna inte blir så många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Har Windows 8.1 Pro.

Ingen domänanslutning.

Vilken KB var det? KB3044374? Isåfall nej, den hittar jag inte bland installerade uppdateringar. Och det finns inga tillgängliga att installera. Men jag provar o installera den manuellt via https://support.microsoft.com/en-us/kb/3044374

Nej den mappen finns inte.

Annars spelar det ingen roll egentligen... för jag tänkte formatera datorn innan jag installerar Windows 10. Jag vill inte ha en kopia av gamla Windows sparad.

Sätt på Automatiska uppdateringar (som rekommenderas) kommer ikonen fram och det blir en uppgradering från befintliga inget nytt ominstallerat, precis som man uppgradera W7 till w8 så laddar man bara ner uppgraderingsfilen efter installerat sitt gamla operativsystem.
Och varför det säljs fler OEM än Retail beror på alla företagslicenser och skolor det slösas på och många som köper sina feta spelburkar på el-giganten mm. inte f-n köper man OEM frivilligt.

Visa signatur

CPU: Amd Ryzen 2600x 4Ghz. Kylare: Noctua DH-15. RAM: 16GB 3200mhz. GPU: Palit GTX 1060 6GB MB: Asus Rog Strix X470-F Gaming Chassi: Obsidian 550D. Lagring: Samsung ssd840/850 Pro 256GB/500GB ~24TB HDD. PSU: Cooler Master V850 Gold 850Watt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ponx:

Sätt på Automatiska uppdateringar (som rekommenderas) kommer ikonen fram och det blir en uppgradering från befintliga inget nytt ominstallerat, precis som man uppgradera W7 till w8 så laddar man bara ner uppgraderingsfilen efter installerat sitt gamla operativsystem.
Och varför det säljs fler OEM än Retail beror på alla företagslicenser och skolor det slösas på och många som köper sina feta spelburkar på el-giganten mm. inte f-n köper man OEM frivilligt.

Jag har haft Automatiska Uppdateringar på hela tiden. Men inget har dykt upp nu.

Men precis som Windows 8/8.1 så kommer man väl kunna ladda ned installationsmedia för Windows 10 också när det kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köper du en dator med Windows förinstallerat så är det väl nästan alltid en OEM-licens?

Och de flesta här på forumet köper väl också OEM-licenser till sina egenbyggda datorer?

Klart att RETAIL-licenserna inte blir så många.

Skrivet av snajk:

Som GaMeR2K5 säger så är det de allra flesta. De som köper Windows separat är främst de som sätter ihop sina egna datorer och de köper ofta OEM då den är billigare. Köper man en färdig dator så är det ju OEM man har oavsett om det är en laptop från en större tillverkare eller någon gaming-PC från komplett eller så.

Så de som köper retail är antingen sådana som inte bryr sig så mycket om kostnaden vid exempelvis en uppgradering (eller egenbygge, men det är inte så vanligt i gruppen förstås), eller de som är väldigt noga med att följa licensen eller så. Sen tillkommer förstås de som har någon MSDN-variant eller så som normalt får typ retail-licenser fast med vissa begränsningar när det gäller möjligheter att sälja vidare och så.

Ni har säkert rätt men tänkte på Win8.1 på Inet där både OEM och Fullversion kostar samma, dvs 999kr.
http://www.inet.se/produkt/9128213/windows-8-1-svensk
http://www.inet.se/produkt/9122366/windows-8-1-svensk-64-bit-...

Å andra sidan verkar Win8.1 Pro skilja sig i pris (OEM 1590, Fullversion 2269).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Jag har haft Automatiska Uppdateringar på hela tiden. Men inget har dykt upp nu.

Men precis som Windows 8/8.1 så kommer man väl kunna ladda ned installationsmedia för Windows 10 också när det kommer?

Jo det kommer förstås att gå, och sannolikt också via butiken som med 8.1.

Sen verkar inte riktigt alla få denna prompt att boka uppdateringen på en gång men det är ju ändå ett tag kvar så den lär väl komma liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Jo det kommer förstås att gå, och sannolikt också via butiken som med 8.1.

Sen verkar inte riktigt alla få denna prompt att boka uppdateringen på en gång men det är ju ändå ett tag kvar så den lär väl komma liksom.

Den kommer inte heller dyka upp på maskiner som inte klarar systemkraven för Windows 10, eller på maskiner där programvara som inte är kompatibel finns, även om det nog är en ganska liten procent.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Läste guiden på swerclockers vilken windows update man ska installera för att få erbjudandet, såg att den updaten var installerad 06-01 alltså 4 dagar sen och har inte fått nå erbjudande? Är det bara sitta och vänta tills det ploppar upp? Ja jag har äkta windows 7 med riktig nyckel.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men såg en del felaktiga KB-nummer när jag bläddrade lite. Själva uppdateringen som gör reklam och tycker att man ska förhandsboka Win10 heter KB3035583. Jag tog själv bort den igår eller om det var i förrgår för att slippa tjatet på min bärbara med Win7. Otroligt dryg uppdatering för det går inte att dölja tjatet. Om man väljer att välja ikonen och notifikationerna från systray så går den tillbaka till att synas nästa gång man startar om datorn. Det påminner en hel del om hur icke önskvärda programvaror beter sig...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Den kommer inte heller dyka upp på maskiner som inte klarar systemkraven för Windows 10, eller på maskiner där programvara som inte är kompatibel finns, även om det nog är en ganska liten procent.

Startade nyss om datorn och då stod det "Windows is configuring updates". Så när jag kollade i listan var det KB3044374 som hade installerats. Men ingen Windows-flagga nere i aktivitetsfältet ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men såg en del felaktiga KB-nummer när jag bläddrade lite. Själva uppdateringen som gör reklam och tycker att man ska förhandsboka Win10 heter KB3035583. Jag tog själv bort den igår eller om det var i förrgår för att slippa tjatet på min bärbara med Win7. Otroligt dryg uppdatering för det går inte att dölja tjatet. Om man väljer att välja ikonen och notifikationerna från systray så går den tillbaka till att synas nästa gång man startar om datorn. Det påminner en hel del om hur icke önskvärda programvaror beter sig...

Vad KB-artikeln heter beror på vilken version av Windows du har. Det är olika för Windows 7 och Windows 8.1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad KB-artikeln heter beror på vilken version av Windows du har. Det är olika för Windows 7 och Windows 8.1.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583

"Applies to

Windows 8.1 Pro
Windows 8.1
Windows 7 Service Pack 1, when used with:
Windows 7 Ultimate
Windows 7 Professional
Windows 7 Home Premium
Windows 7 Home Basic
Windows 7 Starter"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ztenlund:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3035583

"Applies to

Windows 8.1 Pro
Windows 8.1
Windows 7 Service Pack 1, when used with:
Windows 7 Ultimate
Windows 7 Professional
Windows 7 Home Premium
Windows 7 Home Basic
Windows 7 Starter"

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2990214

Applies to

Windows 7 Service Pack 1, when used with:
Windows 7 Ultimate
Windows 7 Enterprise
Windows 7 Professional
Windows 7 Home Premium
Windows 7 Home Basic
Windows 7 Starter

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2990214

Applies to

Windows 7 Service Pack 1, when used with:
Windows 7 Ultimate
Windows 7 Enterprise
Windows 7 Professional
Windows 7 Home Premium
Windows 7 Home Basic
Windows 7 Starter

Den innehåller inte GWX. Att bara installera den kommer inte göra att den tittar fram. Huruvida GWX lägger av om man avinstallerar den låter jag vara osagt, eftersom jag avinstallerade uppdateringen med själva GWX i.

Permalänk

Är det bekräftat att man får en nyckel och möjligheten att ladda ner en iso för att kunna göra en ren installation direkt till 10?
Tänker bara på att jag inte fyllde i min mail vid bekräftandet, det kunde man hoppa över, om nyckeln nu skickas dit. och att det står "We'll let you know when the upgrade is ready to be installed on this PC" i Windows update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Är det bekräftat att man får en nyckel och möjligheten att ladda ner en iso för att kunna göra en ren installation direkt till 10?
Tänker bara på att jag inte fyllde i min mail vid bekräftandet, det kunde man hoppa över, om nyckeln nu skickas dit. och att det står "We'll let you know when the upgrade is ready to be installed on this PC" i Windows update.

Det är så här jag har uppfattat det:
Det är en uppgraderingslicens av Windows 10 och första installationen ska startas inifrån Windows 7 resp. 8.1. I samband med installationen kommer befintlig nyckel för Windows 7 resp. 8.1 få en flagga i Microsofts system som säger att den nyckeln även kan användas för Windows 10. När man har installerat Windows 10, dvs nyckeln har fått flaggan, kan man använda nyckeln för att hämta Windows 10 ISO-fil, t ex för att göra en helt ren installation med formatering.

Men det har inte kommit ut någon exakt information om detta än, utan det är min slutsats av det lilla jag läst.

Det är ingen risk att du missar uppgraderingen för att du inte anmäler dig, Microsoft är väldigt angelägna att så många som möjligt och så fort som möjligt uppgraderar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CeciliaB:

Det är så här jag har uppfattat det:
Det är en uppgraderingslicens av Windows 10 och första installationen ska startas inifrån Windows 7 resp. 8.1. I samband med installationen kommer befintlig nyckel för Windows 7 resp. 8.1 få en flagga i Microsofts system som säger att den nyckeln även kan användas för Windows 10. När man har installerat Windows 10, dvs nyckeln har fått flaggan, kan man använda nyckeln för att hämta Windows 10 ISO-fil, t ex för att göra en helt ren installation med formatering.

Men det har inte kommit ut någon exakt information om detta än, utan det är min slutsats av det lilla jag läst.

Det är ingen risk att du missar uppgraderingen för att du inte anmäler dig, Microsoft är väldigt angelägna att så många som möjligt och så fort som möjligt uppgraderar.

Jag tycker att det låter som en bra analys som överensstämmer med det jag har läst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Licensen till W7 kvar?

Vid uppgradering, blir W7-licensen obrukbar till att återinstallera W7 om man skulle vilja det? Snor W10 licensen?

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk

Har både Windows 10 technical preview och Windows 8 på mina datorer hemma. Men jag har inte fått nåt från Microsoft om nå uppdatering till gratis w10.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Kan ju flika in om någon annan inte gjort det att om ni är med i ett domän så är chansen stor att ni inte kommer få upp "Skaffa Windows 10" ikonen alls. Blev föga förundrad när jag lämnade mitt domän hemma med laptopen och ikonen ploppa upp medans den inte gjorde det på de andra klienterna, testade därför att lämna mitt domän med resterande klienter och fick upp ikonen på alla.

Permalänk
Medlem

Jag har full licens som används på flera enheter, blir lite skeptisk när jag läser detta i mailet som skickades..?

"När du har uppgraderat har du Windows 10 kostnadsfritt på den enheten."

"Ytterligare krav för uppdateringar kan tillkomma med tiden. Säkerhet och funktioner uppdateras automatiskt. Det är alltid aktiverat."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ponx:

Och varför det säljs fler OEM än Retail beror på alla företagslicenser och skolor det slösas på och många som köper sina feta spelburkar på el-giganten mm. inte f-n köper man OEM frivilligt.

Skolor och företag har troligen volymlicenser.

Skrivet av Heinel:

Jag har full licens som används på flera enheter, blir lite skeptisk när jag läser detta i mailet som skickades..?

"När du har uppgraderat har du Windows 10 kostnadsfritt på den enheten."

"Ytterligare krav för uppdateringar kan tillkomma med tiden. Säkerhet och funktioner uppdateras automatiskt. Det är alltid aktiverat."

Skickades från m.sweclockers.com

En licens per dator är det normala annars är det piratande, det enda som avvikit från det för hemmabruk är väl familjelicensen som var 3 pack.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

"Ytterligare krav för uppdateringar kan tillkomma med tiden. Säkerhet och funktioner uppdateras automatiskt. Det är alltid aktiverat."

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket obehaglig mening, får man inte bestämma sådant själv blir det inget W10!

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skolor och företag har troligen volymlicenser.

En licens per dator är det normala annars är det piratande, det enda som avvikit från det för hemmabruk är väl familjelicensen som var 3 pack.

Använts skulle det stå. Man får väl ändå installera sitt os på nya enheter om det inte är oem. Har bara en dator i taget. Grejen här är ju att det verkar som att ens licens knyts till enheten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bgix:

Vid uppgradering, blir W7-licensen obrukbar till att återinstallera W7 om man skulle vilja det? Snor W10 licensen?

Skrivet av Gunner357:

Har både Windows 10 technical preview och Windows 8 på mina datorer hemma. Men jag har inte fått nåt från Microsoft om nå uppdatering till gratis w10.

Windows 10 Technical Preview kommer du kunna uppdatera till färdiga Windows 10, det har Microsoft lovat flera gånger. Du kommer däremot inte att få någon ikon nere i aktivitetsfältet för detta.

Skrivet av Heinel:

Jag har full licens som används på flera enheter, blir lite skeptisk när jag läser detta i mailet som skickades..?

"När du har uppgraderat har du Windows 10 kostnadsfritt på den enheten."

"Ytterligare krav för uppdateringar kan tillkomma med tiden. Säkerhet och funktioner uppdateras automatiskt. Det är alltid aktiverat."

Skickades från m.sweclockers.com

Det gäller endast Windows 10 Home edition.

Skrivet av bgix:

Mycket obehaglig mening, får man inte bestämma sådant själv blir det inget W10!

Som sagt, det gäller endast Windows 10 Home, med Pro kan du välja att inte installera Windows-uppdateringar (varför i hela friden man nu skulle låte bli att göra det, alla kör väl automatiska uppdateringar ändå?).

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...