Rösta fram Månadens Galleri! (juni 2015)

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Rösta fram Månadens Galleri! (juni 2015)

Hej alla SweClockare!

Nu är det dags för Månadens Galleri igen! Åtta nya gallerier är utvalda och det är nu upp till er att rösta fram de tre vinnarna. För er som missat så är detta en tävling vi kör varannan månad tillsammans med SweClockers där jag nominerar ett antal gallerier som sticker ut ur mängden som ni sedan får rösta på. De tre gallerier med flest röster kammar hem fina priser från oss på Corsair samt utmärkelsen "Månadens Galleri". Så rösta på eran favorit nu!

Omröstningen pågår i en vecka.

Tävlingsvinster.

Nominerade
(2015-04-02 - 2015-06-04)

Odyssey av @Zoyadog.
Väldigt stilrent vattenkylt bygge i ett chassi från nya Hexgear.

Chernobyl av @August L.
Riktigt häftigt temabygge.

Elegance av @MetallicAcid.
Litet bygge men stort projekt, otroligt detaljerat hantverk.

White Dream av @bmawn.
Svartvitt, snyggt, vattenkylt bygge!

Novo Mini av @ygd3n.
Scratchbyggt chassi i aluminium.

Trädgår'n av @Romoes.
Ett lite ovanligt galleri med en odlingsautomation driven av en Raspberry Pi.

Foehammer Cave av @Palme_570.
Stort vattenkylt bygge i ett stort chassi, allting i en riktigt härlig mancave!

Första custom-loop av @Adnerhill.
Riktigt snyggt bygge som förvånande är första vattenkylningsbygget!

Permalänk
Proffsmobbare

Många fina bidrag, önskar att man kunde första på flera!

Men när @MetallicAcid släpper (i mitt tycke) sitt bästa bygge hittills så finns det ingen utmanare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Många fina bidrag, önskar att man kunde första på flera!

Men när @MetallicAcid släpper (i mitt tycke) sitt bästa bygge hittills så finns det ingen utmanare.

Skrivet av DDemis:

Thank you @Laine and @DDemis And thank you @Corsair Johan for including my gallery in this months competition.

/J

Permalänk
Medlem

WOW! Tack för nomineringen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Odyssey är den enda riktigt snygga vattenkylningen jag sett så den får min röst.

Guldstjärnan, kramen och andravalet går till Trädgår'n.

Permalänk
Medlem

Tack för nomineringen! Lycka till alla

Permalänk
Inaktiv

Bra nominerade gallerier, jag är glad att mitt är med på bild i alla fall

Permalänk
Casemod-mästare

Novo mini får min röst, det är nått speciellt med scratchbyggda chassin.

Permalänk
Medlem

Enligt mig

  1. Trädgår'n - Nördig kreativitet. Kul initiativ och livar upp bland alla andra gallerier lite extra och kommer garanterat att inspirera andra medlemmar till sina egna små nördiga projekt.

  2. Odyssey - Riktigt fint och fräscht bygge. Detta bygge sticker ut bland de andra och är det som enligt mig är mest stilrent också. Rören tillsammans med de blåa tonerna matchar väldigt bra.

  3. MetallicAcid - Litet och kompakt bygge, snyggt! Men jag tror personligen att det skulle kunna bli mycket snyggare med en annan Cpu-Kylare...smaksak

Fina gallerier allihopa och är alltid lika roligt att gå in och slösurfa andras gallerier för inspiration för det där datorbygget man aldrig kommer ha råd med eller det där överambitiösa projektet man startar som man ger upp halvvägs för att det ser katostrofalt ut

Permalänk
Medlem

Odyssey fick min röst. Ser riktigt snyggt och stilrent ut.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Röstade Chernobyl pga ovanlighetens gula. (Plus att det var förbannat snyggt)

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Lutade mellan Odyssey och Trädgår'n

men blev till slut Odyssey då priserna kändes mer passande till en pc byggare.

om de skulle lottas ut aurdino eller rasbery pi skulle ja lätt gett rösten till Trädgår'n för kreativitet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Många är fantastiskt snygga o en del rent för fotoshopade

Permalänk
Medlem

@Mr 3D: Tack Daniel! Ditt är inte så dumt det heller!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laine:

Många fina bidrag, önskar att man kunde första på flera!

Men när @MetallicAcid släpper (i mitt tycke) sitt bästa bygge hittills så finns det ingen utmanare.

Så snyggt var det inte och kabeldragningen från fläkten skulle kunnat göras snyggare, typ vridit fläkten 90 grader och dolt den helt.

Snyggaste och stilrenaste här är Odyssey by Zoyadog, kabeldragningen är dold bra och rören för kylningen ser bara perfekt ut.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Haha. Två foton i bilden för denna artikel är från mitt album, men på "gamla" delar. Jag förstår att jag inte blir nominerad, men blev förvånad vilket fall som helst.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Odyssey får min röst. Detta kan vara det snyggaste och stilfullaste bygget jag sätt i hela mitt liv. Hatten av.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem

Trädgår'n får min röst eftersom jag är oneplusägare och blivande växthusägare som söker ideér

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Så snyggt var det inte och kabeldragningen från fläkten skulle kunnat göras snyggare, typ vridit fläkten 90 grader och dolt den helt.

Snyggaste och stilrenaste här är Odyssey by Zoyadog, kabeldragningen är dold bra och rören för kylningen ser bara perfekt ut.

Håller med om kabeldragningen kunde gjorts bättre men i Odyssey är tanken sne, kablar som inte behöver synas syns, grafikkortskablarna är inte symertriska samt att flera av rören inte är 90 grader på ställen de borde varit det.
Men Tycker nog ändå odyssey även om jag tycker den skulle haft akryl får mera blått.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Kul att mina vattenkylda tomater i SLI-konfiguration kom med

Tack för nomineringen och lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem

Odyssey, bland det snyggaste jag sett, en fröjd för ögonen.

Permalänk
Medlem

Odyssey, wow.

Tomaterna var påhittigt och förtjänar en andraplats av mig.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Denna var riktigt svår faktiskt. För mig stod det mellan 5 riktigt bra moddare, det var klurigt, vissa hade rutor som inte riktigt var min smak, andra har en 5,25" ivägen, en hade ett riktigt fint scratchbygge, men det går ju inte att undgå det arbete som lagts ner i Odessey, bilderna är både proffsiga och bygget är inte bara unikt utan otroligt väl utfört. Frida får min röst!

Permalänk

Chernobyl var ett riktigt häftigt bygge så det får min röst.

Permalänk
Medlem

oj tackar för nomineringen, beställde dock nytt chassi idag, som kommer moddas mer är vad de jag har nu är

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaktustagg:

Chernobyl var ett riktigt häftigt bygge så det får min röst.

Chernobyl går bort för mig pga att han använt Biohazard logon istället för rätt logo sen skulle han ha använt ett lite "rostigt" färgtema

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Chernobyl går bort för mig pga att han använt Biohazard logon istället för rätt logo sen skulle han ha använt ett lite "rostigt" färgtema

Den större delen av loggor är nu åtgärdade har kapat ur en radioaktiv logga i frontpanel och bytt lite märken förutom den på SSDn. Men tack för feedbacken!

Permalänk
Medlem

Chernobyl fick min röst, dock ska Odyssey ha en fet stjärna i kanten.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Odyssey, inget snack om saken.