Permalänk
Medlem

Ge mig filmtips!!

Hej alla SweC-are!
Ge mig filmtips på skräckfilmer man verkligen hoppar till av. Ska helst finnas på Netflix.

Tack på förhand!
H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Hej alla SweC-are!
Ge mig filmtips på skräckfilmer man verkligen hoppar till av. Ska helst finnas på Netflix.

Tack på förhand!
H

The Conjuring
Insidious

Permalänk
Medlem

Jag försårr mig inte på skräckfilmenr (blir inte räddd) med Dawn of the Dead (2004) tyckte jag var underhållande när den kom.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Hej alla SweC-are!
Ge mig filmtips på skräckfilmer man verkligen hoppar till av. Ska helst finnas på Netflix.

Tack på förhand!
H

http://www.imdb.com/title/tt0790686/ <- bered dig på att inte kunna kolla i speglar på ett par dagar.

Insidious 3 ska vara rätt ok enligt vissa också. 1:an och 2:an har du ju också.

http://www.imdb.com/title/tt0435625/

Permalänk
Medlem

hackers från 1995 sjukt bra film

inte skräck men bra ändå

Visa signatur

Live Long And Prosper

Permalänk
Avstängd

Zombeavers

Permalänk
Medlem

Die Zombiejäger, helt klart rekommenderad...

Recension här:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Devil's Advocate (1997)
The Ninth Gate (1999)
The Calling (2000) [aka 666: The Number of the Beast]

Kanske inte direkt skräck men ändå bra

Permalänk
Medlem

Om man som jag har lite klaustrofobi, så är The Descent något läskig. http://www.imdb.com/title/tt0435625/

Finns dock inte på Netflix.

Permalänk
Medlem

Ingen aning om den finns på Netflix, men Barnhemmet är en riktigt creepy jävla film.

Barnhemmet, The Orphanage eller Orfanago eller vad den heter på spanska.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Två fruktansvärt bra och intelligenta skräckfilmer från det senaste året (som i min mening spelar i en helt annan liga än det mesta samtida i genren) är The Babadook och It Follows. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Ingen aning om den finns kvar på Netflix men "Event Horizon" är ju en härlig rymdskräckis.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

den enda jag kan tänka på är Sinister. Dem andra tycker jag inte är så läskiga, men, Conjuring är ok, Oculus hade en scen där jag sket ner mig, men det var bara för att det var så .. högt ljud ..

Oculus (2013)
Sinister (2012)
The Conjuring (2013)

Permalänk

The Descent.

Visa signatur

Intel i7 920 | Asus P6T | OCZ Gold 1600MHz 6Gb | Asus GTX 560 Ti | Antec 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Ingen aning om den finns kvar på Netflix men "Event Horizon" är ju en härlig rymdskräckis.

Den finns kvar, bra film

I övrigt om du sitter på ett HIFI surroundsystem och kör lämplig ljudnivå alternativ lägre ljudnivå och någon typ av denon vad det nu kallas som höjer upp surround kanalerna ju lägre man sänger volymen så är det värt att kolla om många skräckisar, ljudet tillför sjukt mycket som man annars inte skulle reagera på. (inte bara snabb skrämsel men även atmosfär)

Permalänk
Medlem

Beror mycket på smak, men valfri Paranoid Activity funkar bra för mig. V/H/S är också bra.

Annars, om du gillar "äldre" filmer, rekommenderas dessa tre varmt: Exorcisten, Omen, Alien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Om man som jag har lite klaustrofobi, så är The Descent något läskig. http://www.imdb.com/title/tt0435625/

Finns dock inte på Netflix.

Fy fan avskyr den filmen (på ett bra sätt )

Permalänk
Medlem

Haha, Paranormal Activity skulle det vara..

Permalänk
Medlem

Shutter. Det thailändska originalet, inte den amerikanska skitversionen.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Många upprepningar här? Folk kanske inte läser tråden innan de skriver? Tröttsamt att läsa en tråd där alla tipsar om samma film.

Anyway, här är en som jag har för mig har en del stunder där man hoppar till: http://www.imdb.com/title/tt1188729/
Om den finns på netflix eller inte får du kolla själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Shutter. Det thailändska originalet, inte den amerikanska skitversionen.

Finns riktigt bra skräck, denna är helt klart en av dom.
även orginalen Into the Mirror och Alone är sevärd asiatisk skräck.

Visa signatur

Data Data

Permalänk
Medlem

Tror det beror helt och hållet på vem TS är, en del blir ju rädd för ingenting på film själv är jag snarare tvärtom, har som tröttnat på skräck då skräck inte längre är skrämmande. Antar att man är avtrubbad av att ha sett för mycket eller något så har svårt att direkt rekommendera någonting.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Event Horizon
Thirteen ghost