Bethesda släpper första trailern från Doom

Permalänk
Melding Plague

Bethesda släpper första trailern från Doom

Fartfyllt demondräpande och blod i överflöd på den röda planeten. Det står på menyn när Bethesda släpper en första speltrailer för nya Doom.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött med inbyggt flerspelarläge!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Alltså det jag gillade med Doom 3 var att det stundvis var ett riktigt mongo-skräckspel och ibland riktigt med action. Är det bara action nu?

Permalänk
Inaktiv

Tror det här kan bli bra, ser ut som någon crossover mellan Doom 3 och Quake 3. Soundtracket kanske gör mycket också för en gammal räv som mig

Permalänk
Medlem

Ser rätt skoj ut men kan inte påstå att det känns som Doom alls. Jag blev inte riktigt klok på grafiken heller, var det cellshadeat eller inte?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Bra.. Bättre... Bäst...
HELT GALET FETT BLODIGT UNDERBART.
DOOM som DOOM ska spelas... kvickt med snabba reflexer.
Ser fram emot detta utsläpp av DOOOOOOM.

Permalänk
Medlem

Ahh ett härligt äventyr för hela familjen!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara bra story.

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har lirat Doom spelen, eller jo kanske 1:an men det var ju sjukt många år sen, men den trailern fick till och med mig att vilja testa detta

Permalänk

Personligen tycker jag det ser ut mycket som Doom3 fast med ljuset tänt Minus-poäng för konsol-tjafs som fov40 och döds-animationer som under några sekunder tar bort dig från striden. Detta var inte alls vad jag förväntade mig.

Det finns mer film från presentationen, både gameplay i singleplayer och multiplayer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ser kul och röjjigt ut! Inte många bra FPS som släppts på senaste tiden, o andra sidan var det överflöd på dom tidigare så man mattades ut lite.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Hype Hype!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut. Som ett fps ska vara ibland. Bara att kötta på

Permalänk
Medlem

Meh. Ännu mera brunt och grått...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Grymt! Älskade Doom 3, varvade det på alla svårighetsgrader. Och äntligen en äkta multiplayer-shooter, har inte sett röken av en sådan sen Q3 och det va ett tag sedan...

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Personligen tycker jag det ser ut mycket som Doom3 fast med ljuset tänt Minus-poäng för konsol-tjafs som fov40 och döds-animationer som under några sekunder tar bort dig från striden. Detta var inte alls vad jag förväntade mig.

Det finns mer film från presentationen, både gameplay i singleplayer och multiplayer.

JpejIwm9Sfw

Ce7In6GhM-c

Inga av de där videoklippen tilltalade mig något, mer än att spelet kommer bli blodigt och actionfyllt. Jag får glatt vänta tills de har tagit bort "sitta i en soffa"-synfältet (det vill säga typ 50-60 i synfält) och när de spelar med ett tangentbord och en datormus... så som man ska spela DOOM!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Äntligen ett spel som jag ser fram emot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Linux support snälla! Finns fler operativsystem till PC än Windows...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Såg mycket grymt ut, kommer bli fett kul

Permalänk
Medlem

DOOM? jo tjena.. snarare COD eller nåt. Imponerande snyggt vare inte alls heller. 2/5

Permalänk
Medlem

Ja och så igen Linux port!
Har köpt Quake 2, Quake 3, Doom 3, två kopior av Quake 4 bara för att dom har nativ Linux stöd och alltid varit ikoniska linux lir.
Samma sak med Unreal spelen men när Unreal 2 kom så sket dom i linux folket.
När Unreal Tornament 2004 skulle komma, var ett av dom fösta 64bit spelen för x86.
Portaren av spelet till Linux (går vid nicket Icculus) laddade upp demot dagen innan release av demot på min egna FTP och några andras för vi hade 64bit opterons/athlon64 (år 2003/2004) med 64bit LGentoo Linux att testa det på (han satt i gentoos IRC kanal). Det var fan service och det blev ett direkt köp så fort fullversionen kom ut för du visste att devsen faktiskt brydde sig om sina potentiella köpare. Icculus har portat och underhållit många klassiska FPS lir till linux.

Även ID har börjat skita i linux folket med.

Mins när dom även portade Quake till windows versionen av för Alpha processorer. Det var fan lojalitet det.
Jag har tom en Digtal Alpha EV56 med Gentoo Linux och portat Quake 1 och Quake 2 på.

Nej ID kan fan behålla sin skit för dom ska inte få mina pengar något mer för det finns tydligen igen vits att stödköpa Linux spel när dom bara drar in stödet istället.
Det bevisar helt klart att stödköpa inte fungerar.

Medens Steam och nya indie företag satsar på linux så drar dom gamla ikonerna bakom Doom, Quake och Unreal sig ifrån Linux plattformen och alternativa arkitekturer dom var så kända för att stödja mycket tack vara valet av OpenGL och andra öppna API:er istället för MS slutna ekosystem.

Jjag är ett Quake, Doom och Unreal fan men vad fan ska jag nu behöva köra windows eller köpa en Xbox one bara för detta när jag har en PC som klarar spelet med råge och har många av dom äldre spelen på skiva i originallåda då jag en gång var stolt över att äga dom?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Alltså det jag gillade med Doom 3 var att det stundvis var ett riktigt mongo-skräckspel och ibland riktigt med action. Är det bara action nu?

Gör så här, ta och köp Doom Complete Bundle, (http://store.steampowered.com/sub/18397/) och lira runt lite så kommer du omvärdera ditt tycka för Doom 3 och komma fram till att det är totalt skit! Det var häftigt när Carmack visade teaser klippen på Doom 3 år 2002 och lite häftigt var det i inledningen av Doom 3 precis i samma stund demonerna dyker fram men sedan störtdyker spelglädjen rakt ner i avgrunden. Doom 3 kommer för mig alltid vara ett showcase/techdemo för Carmack och id Tech motorn och ett ovärdigt spel i Doom serien, det är som dag och natt mellan de klassiska spelen och Doom 3. Vad jag såg av Doom 4 verkar tyvärr inte vara lovande. Det ser ut som om de utvecklat det för konsollerna i första hand.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MaxWarp:

Meh. Ännu mera brunt och grått...

Jag tyckte jag såg en del rött också. Väldigt mycket rött!!!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd

Nya Doom är det bara Doom i namnet, eller är någon av dom gamla killarna bakom serien kvar?

John Carmack, John Romero, och dom killarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Ahh ett härligt äventyr för hela familjen!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nya Doom är det bara Doom i namnet, eller är någon av dom gamla killarna bakom serien kvar?

John Carmack, John Romero, och dom killarna?

Carmack lämnade ju för Ocolus för rätt länge sedan. Romero lämnade efter Quake 1 Tror det är få, om ens någon som har kvar orginaluppsättningen från ett spel som är över 20 år gammalt idag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Härligt både Doom & UT nästa år ,så skönt med nåt annat än fjolliga krigsspel ala battlefield cod & va dom nu heter.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Carmack lämnade ju för Ocolus för rätt länge sedan. Romero lämnade efter Quake 1 Tror det är få, om ens någon som har kvar orginaluppsättningen från ett spel som är över 20 år gammalt idag

Aha, tack.
Då är nya Doom rätt ointressant.

När snillet Carmack var med, då visste man ju att när id software släppte ett nytt spel så var det med en toppmodern motor som låg i framkant som vad var möjligt. Det var spännande.

Första gången jag såg Quake tappade jag hakan. Jag vart helt tagen. Jag bara wow!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Aha, tack.
Då är nya Doom rätt ointressant.

När snillet Carmack var med, då visste man ju att när id software släppte ett nytt spel så var det med en toppmodern motor som låg i framkant som vad var möjligt. Det var spännande.

Första gången jag såg Quake tappade jag hakan. Jag vart helt tagen. Jag bara wow!

Mja, Rage var inte så mycket att hurra för, vare sig spelmässigt eller grafikmässigt. Då var Carmack fortfarande kvar på ID. Bara för att man har gjort ett eller två spel som är bra är det absolut ingen garanti att uppföljare eller nya spel blir bra

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nya cyberdemon är tydligen en Kaijiu ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.