Boominator-tråden (även övriga musiklådor)

Permalänk
Rekordmedlem

Verkningsgraden är det viktigaste när det gäller batteridrivna system, att öka effekten betyder kort speltid eller otympligare batterier och det är oftast inga bra alternativ.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Här är en bra text som förklarar hur det ligger till med effekt och spänning. Ohms lag, inget annat, bara förklarat på ett sätt så alla förstår (från Saturnus) :
http://www.diyaudio.com/forums/class-d/237086-tpa3116d2-amp-2...

Citerat:
"
Ppeak = V^2/Z

Where P is power, V is voltage, and Z is impedance

Pavg (or sometimes mistakenly called Wrms) = Ppeak/2

Naturally that would be the absolute peak level performance so expect this to be at over 10% distortion. For a more realistic figure take 80% of that.

So for 12V into 8 ohm speakers, you'd get Ppeak=18W, Pavg=9W, and Wrms=7.2W."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Hemma hos mig ligger en TPA3116 aka "blue board" och väntar och om allt går enligt planering så kommer jag att ha bytt ut i stort sett alla hålmonterade komponenter på det under nästa vecka, jag skall ändra allt enligt rekomendationer från wikin/databladet för chippet . Denna skall sedan kopplas samman med en Bluetooth mottagare och en DC booster för att kunna köra partymode med 18V när man känner för det. Jag känner inte riktigt att detta räcker som underlag för att skapa en ny tråd men om någon här är intresserad så kan jag alltid posta lite bilder på moddandet.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får bygga dit skydd för elementen, spackla och måla lådan (ev klä den med nått, varför inte konstgräs ) och kanske hörnbeslag och handtag av metall ?

Allt det som du sa där kommer ske på måndag och tisdag för då kommer den bli helt klar. Kan skicka några bilder sen när den är klar

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Här har vi bilder på Boomboxen som jag byggt. Det är mitt första bygge när det gäller högtalare så den ser inte så bra ut:D. Men den låter faktiskt riktigt bra i tycker jag. Hela bygget kostade enbart 596 kr på grund av att jag har fått material från slöjden

http://i.imgur.com/UTYpkdm.jpg

http://i.imgur.com/N3aNhk6.jpg

http://i.imgur.com/el0Tj3I.jpg

http://i.imgur.com/DosOfbD.jpg

Galler ska på till basen inom kort.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av euf0ria:

Hemma hos mig ligger en TPA3116 aka "blue board" och väntar och om allt går enligt planering så kommer jag att ha bytt ut i stort sett alla hålmonterade komponenter på det under nästa vecka, jag skall ändra allt enligt rekomendationer från wikin/databladet för chippet . Denna skall sedan kopplas samman med en Bluetooth mottagare och en DC booster för att kunna köra partymode med 18V när man känner för det. Jag känner inte riktigt att detta räcker som underlag för att skapa en ny tråd men om någon här är intresserad så kan jag alltid posta lite bilder på moddandet.

Gärna!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jeffan97:

Här har vi bilder på Boomboxen som jag byggt. Det är mitt första bygge när det gäller högtalare så den ser inte så bra ut:D. Men den låter faktiskt riktigt bra i tycker jag. Hela bygget kostade enbart 596 kr på grund av att jag har fått material från slöjden

http://i.imgur.com/UTYpkdm.jpg

http://i.imgur.com/N3aNhk6.jpg

http://i.imgur.com/el0Tj3I.jpg

http://i.imgur.com/DosOfbD.jpg

Galler ska på till basen inom kort.

Förvarade du delar i lådan under bygget eller har du verkligen det där "skrotet" i lådan när den är färdig ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Förvarade du delar i lådan under bygget eller har du verkligen det där "skrotet" i lådan när den är färdig ?

Haha nä. Men det som du kallar skrot kommer bli galler;) men eftersom det är två st olika typer av galler som jag har sågat/skärt ut så är ja osäker på vilken jag ska ta Men ska självklart rengöra och kanske måla dem så att dem ser lite snyggare ut

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jeffan97:

Haha nä. Men det som du kallar skrot kommer bli galler;) men eftersom det är två st olika typer av galler som jag har sågat/skärt ut så är ja osäker på vilken jag ska ta Men ska självklart rengöra och kanske måla dem så att dem ser lite snyggare ut

Det ska bara funka som skydd, gör en grill av det galler som är bäst för det och ta det andra till högtalaren

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det ska bara funka som skydd, gör en grill av det galler som är bäst för det och ta det andra till högtalaren

Ah varför inte, så kan ja grilla samtidigt som jag lyssnar på musik

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vart man hittar HP-10W elementen billigast?

Är det Ljudia som gäller där dem tar 499kr styck? :\

Permalänk
Medlem

@sander00se: Köpte mina från ljudia för några dagar sen, hittade då inget billigare alternativ så jag tror att ljudia är billigast.

Permalänk
Medlem

Här kommer två klipp på min moddade TPA3116 som jag nämnde i inlägg #15456493

I dagsläget är jag osäker på om detta kommer installeras och ni kommer förså mig efter att ha tittat på klippen.
Kom gärna med input! Jag är mest intresserad av att veta om ni andra tycker detta ser skadligt ut eller inte, jag vill ju inte att elementen ska pajja såklart.

Test med mobilen som källa rakt in i slutsteget.

Test med Blåtandsmottagare som källa.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av euf0ria:

Här kommer två klipp på min moddade TPA3116 som jag nämnde i inlägg #15456493

I dagsläget är jag osäker på om detta kommer installeras och ni kommer förså mig efter att ha tittat på klippen.
Kom gärna med input! Jag är mest intresserad av att veta om ni andra tycker detta ser skadligt ut eller inte, jag vill ju inte att elementen ska pajja såklart.

https://youtu.be/PBXWKpp1qU8

Test med mobilen som källa rakt in i slutsteget.

https://youtu.be/OYpaAkbRL9U

Test med Blåtandsmottagare som källa.

Undrar du om det är dumt att koppla med strömmen på? Ja det är det oftast, delarna verkar ju lite instabila men mät om du undrar, chipförstärkare brukar ha mycket skyddskretsar så inget borde gå sönder och den krets du använder är inget undantag utan har fullt med skyddskretsar >
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3116d2.pdf

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Undrar du om det är dumt att koppla med strömmen på? Ja det är det oftast, delarna verkar ju lite instabila men mät om du undrar, chipförstärkare brukar ha mycket skyddskretsar så inget borde gå sönder och den krets du använder är inget undantag utan har fullt med skyddskretsar >
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3116d2.pdf

Det jag undrar är om detta steg är ok att använda i ett fyllesäkert scenario eller om jag ska ta mitt beprövade TA2020 kort istället. Genom att alltid ha insignal och musik spelande när man sätter på strömmen till slutsteget så fungerar allt smärtfritt och utan konstigheter. Jag räknar dock kallt med att kabeln kommer ryckas hejvilt av flera personer och att volympotten kommer vara random vridet och säkert på max när det borde vara på min vid byte av mobil/källa.
Min egna slutsats för att göra det riktigt fyllesäkert är att köra TA2020 där jag ej upplever dessa problem som lika stora men med era åsikter och ytterligare test med potentiometer installerad så kanske TAP3116 kommer användas ändå.

Fördelen med TPA3116 är att jag då kan köra den med högre spänning, få mer effekt för att kunna spela lite högre samt att den låter snäppet bättre än TA2020.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av euf0ria:

Det jag undrar är om detta steg är ok att använda i ett fyllesäkert scenario eller om jag ska ta mitt beprövade TA2020 kort istället. Genom att alltid ha insignal och musik spelande när man sätter på strömmen till slutsteget så fungerar allt smärtfritt och utan konstigheter. Jag räknar dock kallt med att kabeln kommer ryckas hejvilt av flera personer och att volympotten kommer vara random vridet och säkert på max när det borde vara på min vid byte av mobil/källa.
Min egna slutsats för att göra det riktigt fyllesäkert är att köra TA2020 där jag ej upplever dessa problem som lika stora men med era åsikter och ytterligare test med potentiometer installerad så kanske TAP3116 kommer användas ändå.

Fördelen med TPA3116 är att jag då kan köra den med högre spänning, få mer effekt för att kunna spela lite högre samt att den låter snäppet bättre än TA2020.

Allt kan ju gå sönder men kretsarna i sig är välskyddade men det går ju alltid att bygga nått externt skydd också som skyddar ännu mer om man vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Någon som har bra tips på delningsfilter för en mini boombox med 2st HP-10W och 2st MPT-001?

Permalänk
Medlem

@Poddarn:

Behövs inte! Se bara till att koppla i serie på diskanternas plussida

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iTaidO:

Behövs inte! Se bara till att koppla i serie på diskanternas plussida

Men blir det inte konstigt att seriekoppla diskanterna på min maxamp20 eftersom den är dual channel?

Permalänk

Har bestämt mig för att bygga en standard boominator och efter att ha läst igenom denna tråd (och delar av den på diyaudio men den är ju så jäkla lång..) så har jag fortfarande några små frågetecken som jag hoppas att nån här ska kunna svara på!

1. Hade tänkt köra på Monacor MPT-001 diskanter från ljudia.se. Vilka motstånd är bäst att använda, måste man ha 47 ohms? Nån som isåfall kan tipsa om inköpsställe?

2. Är det standardmått på "basreflex-hålen" på sidan av lådan? Om inte hur räknar man ut hur stora dom skall vara?

3. Är detta https://3dwarehouse.sketchup.com/model.html?id=ed70429792f0ff... korrekt ritning till "standard" boominatorn? Den sketchup som länkas till på många ställen i denna tråden verkar inte finnas kvar..

4. Hade tänkt köra på en Maxamp20, samt skaffa en potentiometer till denna, men fattar inte riktigt hur man ska ansluta den till kretskortet.. Är det lödning som gäller?

Är ganska nybörjare på detta (vilket säkert märks på mina frågor) så väldigt tacksam på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av friden123:

Har bestämt mig för att bygga en standard boominator och efter att ha läst igenom denna tråd (och delar av den på diyaudio men den är ju så jäkla lång..) så har jag fortfarande några små frågetecken som jag hoppas att nån här ska kunna svara på!

1. Hade tänkt köra på Monacor MPT-001 diskanter från ljudia.se. Vilka motstånd är bäst att använda, måste man ha 47 ohms? Nån som isåfall kan tipsa om inköpsställe?

2. Är det standardmått på "basreflex-hålen" på sidan av lådan? Om inte hur räknar man ut hur stora dom skall vara?

3. Är detta https://3dwarehouse.sketchup.com/model.html?id=ed70429792f0ff... korrekt ritning till "standard" boominatorn? Den sketchup som länkas till på många ställen i denna tråden verkar inte finnas kvar..

4. Hade tänkt köra på en Maxamp20, samt skaffa en potentiometer till denna, men fattar inte riktigt hur man ska ansluta den till kretskortet.. Är det lödning som gäller?

Är ganska nybörjare på detta (vilket säkert märks på mina frågor) så väldigt tacksam på svar!

1. Jag körde länge med 5w effektmotstånd från ljudia på 12ohm till mina piezo vilket funkade, i efterhand har jag satt in sådana som saturnus pratar om (trådlindade eller om det var absolut inte trådlindade, minns inte) dom är iaf på 100ohm och jag tycker nog att dom dämpar lite för mycket. 47ohm är nog ett väldigt bra värde att starta på.
Elfa har allt! om inte så kolla farnell och beställ ev. via microkit.se vilket kan göra sitt för frakten.

2. Basreflexerna är uträknade till en specifik volym och dom behöver ha sina exakta mått för att fungera som det är tänkt. För uträkning så krävs det winISD, parametrar för elementen, volym på låda, vald avstämningsfrekvens och Q värde för att få ut volymen på basreflexen.

3. Vet ej, jag caddade upp min själv.

4. Maxamp 20 = Grymt bra!
Potentiometern skall vara en 10kohm linjär pot med en grupp (bara tre pinnar) Denna kopplas enklast in med deras JSTkontakt eller så löder du kablar direkt mot pcb. Maxamp styr volymen internt i chippet jämfört med det klassiska där potten stryper insignalen innan den kommer till ICkretsen. (vilket då kräver en dual gang logaritmisk och oftast 50kohm pot)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Fick hem min Maxamp20 idag och testade den med mina 2st HP-10W och 2st MPT-001. Jag vred upp högsta volym på mobilen, men när jag började närma mig högsta volym på förstärkaren så dunsar den till och börjar hacka typ? Jag mätte spänning på batteriet ifall det skulle ha någon betydelse och den låg i alla fall på 12,84V.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Poddarn:

Fick hem min Maxamp20 idag och testade den med mina 2st HP-10W och 2st MPT-001. Jag vred upp högsta volym på mobilen, men när jag började närma mig högsta volym på förstärkaren så dunsar den till och börjar hacka typ? Jag mätte spänning på batteriet ifall det skulle ha någon betydelse och den låg i alla fall på 12,84V.

Vad innebär högsta volym ? Är det när du uppnår klipp eller när du vrider nån form av volymkontroll till en viss vinkel, det är inte samma sak och det låter ju som du driver slutsteget i klipp och skyddskretsarna stänger av det.

Du kan ju göra ett enkelt men inte jättebra/korrekt test och det är att spela en 50Hz sinuston och mäta spänningen med en multimeter, när spänningen inte längre ökar när du vrider upp på volymkontrollen så vet du att du driver systemet i klipp och alltså inte ska försöka spela riktigt så starkt utan bör backa lite i nivå.

Har du tillgång till ett oscilloskop så kan du ju hänga på det och se exakt när det börjar klippa men en multimeter och 50Hz signal ger iallafall en liten hum om det även om det inte mäter helt rätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Med högsta volym menar jag när jag vrider volymkontrollen till en viss vinkel. Har en multimeter hemma så skall testa det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Poddarn:

@mrqaffe: Med högsta volym menar jag när jag vrider volymkontrollen till en viss vinkel. Har en multimeter hemma så skall testa det.

En vettig förstärkardesign ger klipp vid ungefär halva "vinkelutslaget" om man har nominell insignal, "klockan ett på ratten" bör man alltså nå klippnivå på slutsteget, resten av reglerområdet är för att kunna hantera signalkällor med lägre utsignalnivå än den nominella (det brukar ofta vara 0,7746 V som används som som referensnivå på audiosignaler)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Poddarn:

En grundregel som jag håller mig till när det gäller dessa bärbara ljudsystem är att alltid köra ljudkällan på sin högsta rena nivå, för en standard Galaxy S4 är det runt 92% innan den diskar ljudet. Sen använder jag potten på slutsteget för att justera volymen man vill lyssna på.

Ljudstyrkan från Galaxy mobilerna är dessvärre rätt klen och du når förmodligen inte slutstegets maximala potential med en sådan kombo (inte för att jag vet vad du använder, jag kan bara utgå från egna preferenser). Om du har en rootad Android-lur så kan du alltid gå in och redigera de filer som styr Ljudstyrkan och faktiskt få en högre ren utsignal från mobilen. Denna mod märkt markant och nackdelen är att den ökar brus lite grann som hörs när du tex lyssnar på vanliga hörlurar på låg volym (lägsta volymen blir även högre)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

@euf0ria: Intressant för mobiltelefonen jag använde var en Samsung galaxy S6. Får nog ta fram min gamla iphone 4s och spela musik från den istället. Maxvolymen som jag kan uppnå just nu är ändå lagom så vad som än händer blir jag nöjd ändå

Permalänk

@euf0ria: Tack så mycket för svar!

En till fråga, är det någon som har tips på bra färg att måla lådan med? Hade tänkt bygga den av formplywood så något som fäster bra på detta!

Permalänk
Medlem

@friden123:

Bästa vore nog att fråga i en färghandel men det jag själv gjorde var att slipa lite på ytan på formplyfan och sen måla med vit hammarlack från biltema. Nu 4år senare så sitter färger fortfarande bra trots att man ibland stått och hoppat på lådan.
Ett tidigare bygge där jag inte slipade innan började flagna på de mest utsatta ytorna redan under första säsongen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på vad man skall ha för filter delar till en boominator med 2st HP-10W och 2st MPT-001?
Dvs vad skall jag ha för kapacitator, motstånd osv.