Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gabe pratar lite om Half Life 3..

Permalänk
Medlem

Gabe pratar lite om Half Life 3..

http://www.ign.com/articles/2015/03/19/gabe-newell-discusses-...

vet ej vad man ska tyda av det dära, som vanligt bara massa nonsens och ej något vettigt, varför kan han aldrig säga nåt konkret ? är spelet dött eller inte kan vi väl fan få reda på efter alla dessa år sen EP2 slutade ? guess not...

Permalänk

Tror dom snarare väntar på rätt tillfälle. HL3 vore en otrolig launch-titel för deras VR-glasögon tex, eller om dom helt enkelt väntar tills tekniken har mognat mer. Med tanke på hur mycket dom har experimenterat med VR i deras äldre HL-titlar så är det väl inte helt omöjligt heller att dom patchar upp dom med ordentligt VR-stöd först, och därmed kompletterar upplevelsen med ett framtida HL3.

Fast det är väl kanske mest önsketänkande

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Eller så är dom rädda för en flopp och att spelarna ska börja kasta tomater och vägra steam bara för det?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad är otydligheten? låter som ganska normalt beteende för en grupp människors beteenden som inte är piskade av pengar.

"The only reason we'd go back and do like a super classic kind of product is if a whole bunch of people just internally at Valve said they wanted to do it and had a reasonable explanation for why [they did]."

dvs. dom har inga planer i nuläget men gör det om om dom känner för det (och antagligen har en intressant infalsvinkel).

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå varför dom inte släpper en trea? Kan ju bara bli en stor succé som de andra två spelen. Dock är jag inget HL fan. Gillar cs versionerna dock.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Kan inte förstå varför dom inte släpper en trea? Kan ju bara bli en stor succé som de andra två spelen. Dock är jag inget HL fan. Gillar cs versionerna dock.

De drar in mycket mer pengar på steam än de någonsin kan göra på hl3. Att lägga tid på hl3 vore (troligen) att tjäna mindre pengar då det kräver resurser såsom utvecklartid, uppmärksamhet, energi mm.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

De drar in mycket mer pengar på steam än de någonsin kan göra på hl3. Att lägga tid på hl3 vore (troligen) att tjäna mindre pengar då det kräver resurser såsom utvecklartid, uppmärksamhet, energi mm.

Det är sant, men å andra sidan har väl båda spelen iprincip slagit säljarrekord på sin tid? Eftersom HL3 är så hypad så tror jag det skulle kunna sälja rekord lätt. Och säljrekord borde ju ändå dra in ganska mycket pengar i förhållande till tid och pengar investerat i spelet?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Vad är otydligheten? låter som ganska normalt beteende för en grupp människors beteenden som inte är piskade av pengar.

"The only reason we'd go back and do like a super classic kind of product is if a whole bunch of people just internally at Valve said they wanted to do it and had a reasonable explanation for why [they did]."

dvs. dom har inga planer i nuläget men gör det om om dom känner för det (och antagligen har en intressant infalsvinkel).

Inte piskade av pengar?
Kanske i HL3 fallet, men fasiken vad valve dödar cs med sitt penga fokus.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

De drar in mycket mer pengar på steam än de någonsin kan göra på hl3. Att lägga tid på hl3 vore (troligen) att tjäna mindre pengar då det kräver resurser såsom utvecklartid, uppmärksamhet, energi mm.

Sen är det lite konsument goodwill att inte alltid göra det som bara är $$$ också. Något Valve skulle behöva lära sig. Man kunde förstå att om de haft ont om pengar, utvecklare eller liknande så hade det varit en vettig anledning, men så är det ju inte.

Titta på spelet Black Mesa. Detta är en 3:e part "Remake" av HL1, som trots det inte ens är halvklart, redan börjar bli populärt och är mycket välgjort och kul. Har verkligen HL andan i sig faktiskt.

Lite här som patentlagar hade kunnat sätta fart på Valve faktiskt och gynnat utvecklingen. Typ som att om man inte har gett ut ett spel i en serie på 10 år, så får andra lov att utveckla en uppföljare om de så vill.
10 år är långt tid för ett spel, och det hade gett Valve valet, gör spelet, eller så kommer någon annan göra det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Inte piskade av pengar?
Kanske i HL3 fallet, men fasiken vad valve dödar cs med sitt penga fokus.

eh,va ?`Nu måste du utveckla det där påståendet. För mig veterligen ser jag ingenstans i CS att du kan "pay-to-win" och därmed är CS inte alls på något sätt ens påverkat av pengafokus, än mindre "dödat" av det. De som vill spendera pengar på massa skins får göra det, och det är communityn som driver frammåt skins-hetsen, inte Valve.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

HL3 är ju sönderhypead så sälja kommre det allt, dock hade jag vart rädd om jag var gaben för att spelet kanske inte kan leva upp till förvätningarna som spelarna har.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Alla företag har ju ett enda syfte, att tjäna pengar.
Om de inte gör HL3 så har de väl räknat ut att de inte tjänar mest pengar på att göra just så.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

De ska fortfarande släppa Half Life 2: Episode 3 innan jag blir nöjd.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Dom väntar tills Doom släpps, sen så droppar hl3, precis som förra gången.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

eh,va ?`Nu måste du utveckla det där påståendet. För mig veterligen ser jag ingenstans i CS att du kan "pay-to-win" och därmed är CS inte alls på något sätt ens påverkat av pengafokus, än mindre "dödat" av det. De som vill spendera pengar på massa skins får göra det, och det är communityn som driver frammåt skins-hetsen, inte Valve.

Valve spenderar massa utvecklingstid på att ta fram nya system för att sälja in game content, spenderar ingen tid alls på att lyssna på communityn för att balansera vapen, fixa MM (128 tick), jobba hårdare på att stoppa fuskare (de har blivit lite bättre på senaste tiden).

När de har nästan hela pro scenen samt spelarna klagar på att pistolerna är på tok för bra jämfört med tex 1.6 och allt för många pistolrunor vinns. - Vad gör de? Lägger till en "fantastisk" operation där du har möjlighet att levla upp ditt "coin" med roliga missions som att döda 200 kycklingar i deathmatch, ett antal nya (helt värdelösa) banor som alla kan spela och slita av sig håret på.

128 tick - Det finns en anledning till varför pro matcher spelas på 128 tick servrar, det handlar om att spelet faktiskt fungerar där. Valve skyller på att det är för "buggigt" (läs vi vill inte spendera pengar på att uppgradera deras redan usla servrar) och det leder till ett helt trasigt MM. Rankerna (som egentligen inte är särskilt viktiga) baseras på #teammates som kan tala engelska, inte din skicklighet.

Det faktiska innehållet som de släpper till cs varje månad är övervägande saker som har med skins/music kits och maps. Nästan noll har med att faktiskt utveckla spelet. Valve ska såklart tjäna pengar på sitt spel, men jag tror inte att de inser att dessto fler duktiga spelare de har, dessto större pro scenen är dessto mer pengar kan de tjäna. Att sälja lotter (vilket inte borde vara så öppet som det är nu) är inget som de borde fokusera på. Det är verkligen helt snett att de lyckas komma undan med sina hazardspel bara för att de har ett "slutet ekonomiskt system".

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Var så länge sedan jag spelade Half Life 2: Episode 2 så kommer inte ihåg hur det slutade. Körde Half Life 2 och började på episode 1 när jag fick min Occulus VR version 1 och var imponerad av hur bra inplanteringen av VR fungerade. Men hur häftigt det än va tröttnade jag fort på storyn i ep 1.

Half Life: Vila i frid och kommer inte Valve på något nytt fantastisk sätt att föra storyn vidare tycker jag att det som varit, får vara och inget nytt halvdant ska framträda.

Varför har Half Life aldrig blivit film?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)