The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Det är han! Han i sig kommer nog aldrig att försvinna, men nerfa honom lär de nog göra någon gång. Dock så är det ju ändå inte helknäppt då killen verkar lite smått skruvad, haha.

Absolut inget måste, men jag tycker att du borde läsa på lite lätt om Geralts resa, viktiga personer och hur läget ligger till i Witcher värld. Det underlättar en del. 5 minuters läsning kan stryka hundratals frågetecken som du annars kanske skulle få i dina första timmar med spelet. Du kan som sagt absolut gå in ovetande, men det är ett mycket trevligare spel om man faktiskt känner till några saker innan.

Rekommenderar dock starkt Witcher 2 iallafall! Riktigt bra spel

Gött! Tur att det löste sig. Alltid trist att förlora ett spel från sitt bibliotek, haha

Du, jag sitter och hoppas som satan! Tror faktiskt inte att man kommer att bli besviken. Hoppas dock på att det är Witcher gear som man kan uppgradera och faktiskt tjänar på att använda i lite högre levelar Men i vilket fall som, så länge det är snyggt är jag nöjd! Höll hårt och länge i min Warrior Jacket, haha.

Sen angående patch 1.06, någon som har problem med den? För mig buggar vandrande merchants (när man försöker se vad de har så går det direkt tillbaka till konversationen) och Roach fastnar springandes mitt i vägen rätt så ofta. Bara fastnar i tomheten och travar på!

Witcher gear är redan bekräftat, de lär ju stå upp mot de andra skolorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Witcher gear är redan bekräftat, de lär ju stå upp mot de andra skolorna

Ah, nice! Har faktiskt inte hunnit kolla så tackar för infon!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tack.
Tydligen så ska 1.6 bara vara en snabbfix och nästa patch betydligt större.

Kan fortfarande olja in under strind skönt som fan
Försöker dock att göra det innan så gått det går.
Som någon annan sa, det är sällan att det faktiskt tar slut mitt i strid, så det kanske inte behöver fyllas på så mycket.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Kan fortfarande olja in under strind skönt som fan
Försöker dock att göra det innan så gått det går.
Som någon annan sa, det är sällan att det faktiskt tar slut mitt i strid, så det kanske inte behöver fyllas på så mycket.

Gud nej, för du blir ju hela tiden starkare och starkare för var level och varje nytt vapen och sen har du ju dina adrenalinpoäng som gör att du slår hårdare och hårdare, plus det faktum att när man uppgraderar en olja så räcker den fler slag Jag hoppas dock, som jag tidigare har nämnt, att de fixar det där felet med att kunna dra in oljorna mitt i en strid innan vissa spelare blir allt för bekväma vid det. För då lär det fan bli liv när det tas bort, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Gud nej, för du blir ju hela tiden starkare och starkare för var level och varje nytt vapen och sen har du ju dina adrenalinpoäng som gör att du slår hårdare och hårdare, plus det faktum att när man uppgraderar en olja så räcker den fler slag Jag hoppas dock, som jag tidigare har nämnt, att de fixar det där felet med att kunna dra in oljorna mitt i en strid innan vissa spelare blir allt för bekväma vid det. För då lär det fan bli liv när det tas bort, haha.

Känns som att många (en majoritet av de streamers jag kollat) skiter i oljor och pots. Såg även några som lirade utan dodge, cringe som fan att se.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Spelet kostar 210:- på allkeyshop.com...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Känns som att många (en majoritet av de streamers jag kollat) skiter i oljor och pots. Såg även några som lirade utan dodge, cringe som fan att se.

Hm, utan oljor kan jag förstå, då jag endast använder oljor när jag vet vad jag ska möta, men att spela utan dodge låter ju bara drygt, haha. Är ju en så pass nice funktion! Sen beror det nog också på vad man spelar för stil. Kör man på heavy så brukar man sällan behöva dodga, så länge man har rätt gear!

Men ja, jag har också sett många som skiter i oljor och jag tror att det mest har att göra med att de inte riktigt ser varför de ska använda det, att de inte riktigt ser konceptet bakom det. Men alla spelare olika!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

SKulle gissa på någon form av uppgraderad witcher gear.

Tvekar på det eftersom de slutar på lvl 30 allihop, medan man kan hitta andra svärd som är i alla fall 10 lvls högre.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har en ny bugg, en Druid i Skellige som har ett quest tecken ovanför huvudet men vill inte ge en quest utom säger endast "Witcher?" "Mhmph" och geralts namn på alviska när man trycker för att tala med honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tvekar på det eftersom de slutar på lvl 30 allihop, medan man kan hitta andra svärd som är i alla fall 10 lvls högre.

Jag tror helklart att det kommer att vara exakt som med Cat, Griffin och Ursine! Skattjakt på diagram med flera olika uppgraderingar

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

körde en återställning på datorn idag och glömde spara mina saves :(( , hittade några jag sparat undan för typ 2 veckor sedan där jag är level 8...

bara att sätta igång att kötta! :/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Hm, utan oljor kan jag förstå, då jag endast använder oljor när jag vet vad jag ska möta, men att spela utan dodge låter ju bara drygt, haha. Är ju en så pass nice funktion! Sen beror det nog också på vad man spelar för stil. Kör man på heavy så brukar man sällan behöva dodga, så länge man har rätt gear!

Men ja, jag har också sett många som skiter i oljor och jag tror att det mest har att göra med att de inte riktigt ser varför de ska använda det, att de inte riktigt ser konceptet bakom det. Men alla spelare olika!

Man får ju 10% Attack power av bas oljan, klart man ska använda det speciellt mot starkare bossar så kan det ge flera slag mindre.
Får erkänna att jag köra utan både dodge och andra undanmanövrar Köttar mest med svärdet, Quen(sköld), Ign(eld) och Axii(mind control) mot de som har sköldar. Ibland sällan så blockar jag med högermus-knapp.

Sen kör jag på näst lättaste så det är kanske därför det går.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Man får ju 10% Attack power av bas oljan, klart man ska använda det speciellt mot starkare bossar så kan det ge flera slag mindre.
Får erkänna att jag köra utan både dodge och andra undanmanövrar Köttar mest med svärdet, Quen(sköld), Ign(eld) och Axii(mind control) mot de som har sköldar. Ibland sällan så blockar jag med högermus-knapp.

Sen kör jag på näst lättaste så det är kanske därför det går.

Ja, din svårighetsgrad spelar en stor roll där, för det är inget man gärna gör för jämnan annars. Om man inte är flera levelar högre eller har lite tyngre gear. Själv dodgar jag hela tiden då det är min spelstil denna gång. Cat School, Muscel Memory och mycket dodge bara för att det är kul!

När det är oljor så är jag extremt för det och brukar predika i längder angående dess användning. Fullt uppgraderad olja ger ju sen liksom 50% extra dmg i 40 slag, men även de lägre är väldigt användbara. Dock använder jag det endast när jag känner att jag behöver en liten bonus - ingen ständig refill för mig inte.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ja, din svårighetsgrad spelar en stor roll där, för det är inget man gärna gör för jämnan annars. Om man inte är flera levelar högre eller har lite tyngre gear. Själv dodgar jag hela tiden då det är min spelstil denna gång. Cat School, Muscel Memory och mycket dodge bara för att det är kul!

Vet knappt vilken knapp man dodgar med

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Outlaw84:

Vet knappt vilken knapp man dodgar med

WASD (dubbeltryck-PC)

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte det gick att lira utan att dodga! Är det för att jag kör DM eller är jag bara dålig på att hantera situationen utan dodge?

Permalänk
Medlem

Missnöjd med wolf school gear, rustningen ser ut som de som de andra witchers i kaer morhen har och inte som den man börjar spelet med

Level 34 krav dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pushead85:

Spelet kostar 210:- på allkeyshop.com...

Mmm, fast det är ju gråzonsnycklar så man köper på egen risk

Btw, är ca 21h in i spelet och fortfarande bara 6%. Så underbart spel! Har nästan slutat att använda fast travel, det är så fantastiskt vackert att jag rider runt och bara myser varje gång jag spelar spelet!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Missnöjd med wolf school gear, rustningen ser ut som de som de andra witchers i kaer morhen har och inte som den man börjar spelet med

Level 34 krav dock.

Ja, kanske för att det just är... wolf... school... gear? Exakt samma sak med den andra rustningarna från de olika skolorna. Det är ju rustningar från skolorna. Den Geralt hade på sig var väl lite mer custom för just honom. Men förstår också ditt missnöje då den man har i början är sjukt snygg!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ja, kanske för att det just är... wolf... school... gear? Exakt samma sak med den andra rustningarna från de olika skolorna. Det är ju rustningar från skolorna. Den Geralt hade på sig var väl lite mer custom för just honom. Men förstår också ditt missnöje då den man har i början är sjukt snygg!

Ja men man kan ju tycka att Geralt som typ är den bästa inom Wolf skolan lär ju ha wolf school armor

Får väl fixa Ursine mastercrafted som är näst snyggast enligt mig, bara 3 levels kvar...

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Jag tror helklart att det kommer att vara exakt som med Cat, Griffin och Ursine! Skattjakt på diagram med flera olika uppgraderingar

Du tror att vad kommer exakt som med Witcher Gearen? Jag påpekade ju att Witcher svärd finns som högst för lvl 30, så vad kommer vara på samma sätt menar du?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Ja men man kan ju tycka att Geralt som typ är den bästa inom Wolf skolan lär ju ha wolf school armor

Får väl fixa Ursine mastercrafted som är näst snyggast enligt mig, bara 3 levels kvar...

Förstår ditt tänk, men som sagt så har han ju en custom armor där i början. Finns ju inget krav på att han måste ha ett sådant gear bara för att han är bäst, isåfall tycker jag tvärt emot, att han ska ha något som gör att han sticker ut lite, vilket han nu hade i början och på t ex alla bilder och omslag. De flesta witchers, precis som andra karaktärer, har ju sin egen stil för att göra de mer unika. Det vi nu fick var ju Wolf School's gear - en mer standardiserad version av vad som bjuds därifrån

MEN jag hade starkt föredragit en lite mer unik version riktad mot Geralts stil. Kanske kommer med lite tur! Av alla DLC's så har det handlat om att ändra stil på andra/annat och ge Geralt möjligheten att klä sig i Temerian- och Nilfgaardianstil (bl. a.) och nu gear från Wolf School, men inget speciellt unikt som är mer inriktat för Geralt själv. Det är en sak jag saknar i detta spel. Det finns många coola saker att ha på sig, men om jag verkligen vill känna mig som Geralt så måste jag välja Warrior Leather Jacket som har 30 i armor. Känns som en dålig maskerad det här...

Skrivet av Lasergurka:

Du tror att vad kommer exakt som med Witcher Gearen? Jag påpekade ju att Witcher svärd finns som högst för lvl 30, så vad kommer vara på samma sätt menar du?

Jag läste om allt nu! Skrev från mobilen förut och trodde att du svarade någon annan från början. Såg inte att det hela endast handlade om svärd. Därav mitt svar och därav min tro att du hade förvirrat dig lite, haha

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Jag läste om allt nu! Skrev från mobilen förut och trodde att du svarade någon annan från början. Såg inte att det hela endast handlade om svärd. Därav mitt svar och därav min tro att du hade förvirrat dig lite, haha

Haha, lätt hänt, blev lite förvirrad där Trodde först att du menade något om att de antagligen skulle lägga till fler Witcher-set för högre lvl senare eller något sånt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, lätt hänt, blev lite förvirrad där Trodde först att du menade något om att de antagligen skulle lägga till fler Witcher-set för högre lvl senare eller något sånt.

Hahah, så fel det kan bli! Hade dock inte sagt nej till fler witcher sets för högre level! Mer variation med bra stats hade varit guld.

Iofs så kommer det nya prylar med expansionerna sen.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av Oneone:

körde en återställning på datorn idag och glömde spara mina saves :(( , hittade några jag sparat undan för typ 2 veckor sedan där jag är level 8...

bara att sätta igång att kötta! :/

Jag gjorde exakt samma miss igår. Så sjukt besviken. Antar att det inte finns någon "cloud-save" som till vissa andra spel?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Har en ny bugg, en Druid i Skellige som har ett quest tecken ovanför huvudet men vill inte ge en quest utom säger endast "Witcher?" "Mhmph" och geralts namn på alviska när man trycker för att tala med honom.

Har också sett den Druiden och inte lyckats interagera med honom. Tänkte att det är väl någon quest som blir tillgänglig senare när man utfört någon "upplåsande" quest först.

Btw, ni som spelat så långt, hur gjorde ni med Druiden man ska skrämma? Har ni skrämt honom och fått en utskällning eller har ni gjort på annat sätt?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort trams i enlighet med §1.5/1.6. Vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.

Citat:

§1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag gjorde exakt samma miss igår. Så sjukt besviken. Antar att det inte finns någon "cloud-save" som till vissa andra spel?

jag tror inte det :/ det trode jag också men gör genom gog galaxy verkar inte finnas...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Har också sett den Druiden och inte lyckats interagera med honom. Tänkte att det är väl någon quest som blir tillgänglig senare när man utfört någon "upplåsande" quest först.

Btw, ni som spelat så långt, hur gjorde ni med Druiden man ska skrämma? Har ni skrämt honom och fått en utskällning eller har ni gjort på annat sätt?

Han man skrämmer ska man först störa bikupan som är vid där han sitter o mediterar.

Sen släcker du hans eld.

Sen när han lagt sig o sover ska du skramla hans kastruller.

Dold text

Det är en rolig quest också

Permalänk
Skrivet av Oneone:

körde en återställning på datorn idag och glömde spara mina saves :(( , hittade några jag sparat undan för typ 2 veckor sedan där jag är level 8...

bara att sätta igång att kötta! :/

Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag gjorde exakt samma miss igår. Så sjukt besviken. Antar att det inte finns någon "cloud-save" som till vissa andra spel?

Ganska lätt att hitta save files i X:\Documents\The Witcher 3\gamesaves så att man kan backa upp dom själv Så det inte händer igen menar jag

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄