Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

QPAD QH-90 Problem..

Tjena clockers! Nu är det såhär att mitt qh-90 fungerar skevt. Min mic tar inte upp ljud, men när ja sätter i de 2 orginal sladdarna i en annan sladd som bara har en sladd på andra änden så fungerar micen perfekt när jag sätter i den sladden. Men då får jag ju inget ljud. Nån som vet hur ja kan göra? Har redan laddat ner de senaste drivrutinerna, de är fixat.
Tack

Permalänk
Medlem

Har testat att sätta i själva micen i datorn. Och då funkar det, bara att man hör mig väldigt dåligt då datorn är en bit ifrån.

https://www.google.se/search?q=qpad+qh-90+mic&espv=2&biw=1920...

Permalänk

@Tjabo99:

Låter som om du kopplar någon sladd fel, för om du kopplar in 2 till 1 sladden som är enbart för mobil som följer med och får micken att fungera så är det inte något fel på kontakten i headsetet iaf.

Har du provat att koppla in utan några extra sladdar ?
Har du provat med förlängnings sladden som följer med ?
Har du provat med sladden som har volym/mute dosan ?

Vad händer per ovanstående förslag?

Har du sett till så micken är riktad rätt mot munnen?

Permalänk
Medlem

@SkalmanBC
Japp, jag har testat alla olika sladdar, men micen fungerar fortfarande inte. Det enda som händer är att själva ljudet fungerar som det ska men micen tar inte upp något ljud what-so-ever.
Tycker det är frustrerande då ja älskar headsetet förövrigt.

Permalänk

@Tjabo99:

Säker på att du får in micken ordentligt?

Vart köpte du det, om de inte har hand oom service på de så dra ett mail till "support at qpad punkt com"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjabo99:

@SkalmanBC
Japp, jag har testat alla olika sladdar, men micen fungerar fortfarande inte. Det enda som händer är att själva ljudet fungerar som det ska men micen tar inte upp något ljud what-so-ever.
Tycker det är frustrerande då ja älskar headsetet förövrigt.

Är du säker på att du ställt in rätt i windows? Det är inte så att du valt att använda fel "mick" i just ljudhanteraren? Använder du förlängningen med ljudkontrollern på? Om ja; kontrollera att knappen INTE är intryckt då denne inaktiverar micken vid intryckning.
Ang. sladden du nämner (som är gjord för mobilen) så ska den endast göra så du kan använda ljudet i hörlurarna utan att behöva ha en sladd hängande, den ska inte göra så du kan använda micken på headsettet.(?) Det är i.a.f så det fungerar på mitt fullt fungerande QPAD QH-90.

Skrivet av SkalmanBC:

@Tjabo99:

Säker på att du får in micken ordentligt?

Vart köpte du det, om de inte har hand oom service på de så dra ett mail till "support at qpad punkt com"

support@qpad.com

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tack för svaren boys. Men det fungerar fortfarande inte. Snackade med en QPAD kille på dreamhack förra veckan om mitt headset och han hänvisade mig till deras support som skulle skicka ett nytt.

Permalänk
Medlem

@Pamudas

Aha, för när jag kopplar in iphone "sladden" in till datorns mic uttag fungerar micen perfekt ^^

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara några inställningar på min dator som är fel då jag testat på brorsans dator, och samma problem kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Är du säker på att du ställt in rätt i windows? Det är inte så att du valt att använda fel "mick" i just ljudhanteraren? Använder du förlängningen med ljudkontrollern på? Om ja; kontrollera att knappen INTE är intryckt då denne inaktiverar micken vid intryckning.
Ang. sladden du nämner (som är gjord för mobilen) så ska den endast göra så du kan använda ljudet i hörlurarna utan att behöva ha en sladd hängande, den ska inte göra så du kan använda micken på headsettet.(?) Det är i.a.f så det fungerar på mitt fullt fungerande QPAD QH-90.

support@qpad.com

På mitt cloud så är det till för att man ska kunna just använda både mick och lurar i en enhet som enbart har ett uttag som är fyrpoligt, t ex en mobiltelefon eller laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

På mitt cloud så är det till för att man ska kunna just använda både mick och lurar i en enhet som enbart har ett uttag som är fyrpoligt, t ex en mobiltelefon eller laptop.

Åfan, kanske har någon inställning i mobilen som är av i.s.f...

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB