Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Prisvärd SSD till gaminglaptop MSI gt780

Permalänk

Prisvärd SSD till gaminglaptop MSI gt780

Tjena!

Tänkte uppgradera min något sega msi gt780 med en extra hd (har 2 slots) - denna gång en ssd då den som sitter i är en gammal skördetröska på 750gb.

Men har inte hållt på med hårdvara något de senaste 5 åren så är helt lost vad som gäller.

Ska ha den som systemhd, till windows och en del program, medan stora mediafiler etc lagras på den befintliga hdn.

Tacksam för råd

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Skrivet av DanTheMAN!:

Tjena!

Tänkte uppgradera min något sega msi gt780 med en extra hd (har 2 slots) - denna gång en ssd då den som sitter i är en gammal skördetröska på 750gb.

Men har inte hållt på med hårdvara något de senaste 5 åren så är helt lost vad som gäller.

Ska ha den som systemhd, till windows och en del program, medan stora mediafiler etc lagras på den befintliga hdn.

Tacksam för råd

Köpte nyligen en ny Samsung 850 EVO 120 gb.
Jag personligen är mycket nöjd,
:Sequential Read 536MB/s
:Sequential write 498MB/s

Så mot min andra Seagate mekaniska Hd som har 26MB/s Read och 36MB/s write är det en jäkla upgrade för en liten slant.
739kr på Elgiganten

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-o...

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

Det låter som ett utmärkt val, Lineri - tack!

Såg även att 250 gb ligger på runt 1070kr på inet - känns också ganska överkomligt.

Ja jäklar vilken prestandaskillnad! Cant wait...om det inte vore för att man måste ominstallera allt igen :/ Fast fanns det inte en tool till de gamla intel ssd-diskarna där man förde över systemdisken till ssd'n på nåt sätt så man slapp ominstallation? Finns det även för samsung-diskarna? Eller missminner jag mig helt här?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

Det finns verktyg för det. De kostar några 100 lappar. Dock rekommenderar jag alltid ominstallation. Det hjälper också att snabba upp datorn

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Skrivet av Sidju:

Det finns verktyg för det. De kostar några 100 lappar. Dock rekommenderar jag alltid ominstallation. Det hjälper också att snabba upp datorn

Ok, då kör jag nog en ominstallation istället - nog dags ändå

Visa signatur

Bro!