Bygga dator i delar beg eller köpa beg komplett maskin ?

Permalänk
Medlem

Bygga dator i delar beg eller köpa beg komplett maskin ?

Hej

Är ny på forumet här..

Länge sedan man själv satt o spelade
Nu har jag min son som är 14 år och vill köpa sig en stationär dator. Han har idag en Lenovo gaminglaptop. Men grafikkortet räcker inte riktigt till längre.

Han är 14 år o spelar CS:GO. Har kollat runt lite på blocket, men de finns inte så mkt att hurra för där om man inte vill åka hur långt som helst.
Vi bor i Karlskoga och kan tänka oss åka till Örebro-Karlstad för att köpa delar alt en okej beg burk.

Såg de fanns ett bra köp o sälj på denna sida, men som "ny" medlem så får man tydligen inte kontakta de som annonserar förens man varit medlem en tid.

Någon mer bra site där man kan köpa beg komponenter ?

Tacksam för svar.

//Andy

Permalänk
Medlem

Blocket oh tradera är nog enda ställena med nån sorts utbud.
Men angående avstånd så funkar bussgods riktigt bra. Går att skicka mot "postförskott" också så du betalar när du hämtar ut den. Kan ju kännas bättre för den som skickar de iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy-kga:

Hej

Är ny på forumet här..

Länge sedan man själv satt o spelade
Nu har jag min son som är 14 år och vill köpa sig en stationär dator. Han har idag en Lenovo gaminglaptop. Men grafikkortet räcker inte riktigt till längre.

Han är 14 år o spelar CS:GO. Har kollat runt lite på blocket, men de finns inte så mkt att hurra för där om man inte vill åka hur långt som helst.
Vi bor i Karlskoga och kan tänka oss åka till Örebro-Karlstad för att köpa delar alt en okej beg burk.

Såg de fanns ett bra köp o sälj på denna sida, men som "ny" medlem så får man tydligen inte kontakta de som annonserar förens man varit medlem en tid.

Någon mer bra site där man kan köpa beg komponenter ?

Tacksam för svar.

//Andy

Välkommen till Sweclockers!
Har ni kollat Tradera? Man brukar kunna hitta ganska billiga komponenter där.

Permalänk
Medlem

@fufuheo:

Tradera har jag ju inte tänkt på.. tar en koll där också. Såg de fanns en del annonser på sidan här också. Men tja, de går ju inte att kontakta annonsörer direkt. Dock iofs ingen panik på taket, de får ta den tid de behöver, så grabben får en "ok" första stationär till en bra peng.

//Andy