Permalänk
Medlem
Skrivet av gunnargren:

Är du säker på att det är så nära? Tycker mig har läst, hittar inte igen det nu, att det skulle ta ett år innan Apple släpper nånting nytt. Men är det så nära som två månader då kan jag tänka mig vänta om det blir någon större skillnad i prestandan.

Edit: Det var här jag läste det: http://forum.macworld.se/topic/173671-dax-att-koepa-ny-eller-...

Men han skriver att det är ingen som vet om det blir i höst eller inte. Men man kanske ska avvakta trots allt då.

Skylake är väl bekräftat till hösten, men om Apple uppgraderar datorerna eller inte vet ingen.
Men de brukar vara rätt snabba åtminstone på MBP när intel släpper nytt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@gunnargren: Jag sitter och väntar på att den ska släppas i alla fall. Har för närvarande en 13" MacBook som är inne på sitt sjätte år och så vitt jag förstått så ska Skylake komma till desktop i Q4. Apple brukar vara tidigt ute så jag förväntar mig erbjudanden i slutet av aug/början av september. Kan så klart inte lova något!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

@gunnargren: Jag sitter och väntar på att den ska släppas i alla fall. Har för närvarande en 13" MacBook som är inne på sitt sjätte år och så vitt jag förstått så ska Skylake komma till desktop i Q4. Apple brukar vara tidigt ute så jag förväntar mig erbjudanden i slutet av aug/början av september. Kan så klart inte lova något!

Nu blev det svårare, men tror ändå att jag avvaktar till hösten då.

Permalänk
Medlem

@Doukin: Jag gillar 13.3", det är inte för litet men datorn blir fortfarande hanterbar i väskan. Större är så klart bekvämare för ögonen om du inte drar runt på den så mycket.. Jag tycker MacBooks på 15" är ganska tunga. Allt beror nog på hur mycket du kommer släpa runt på den.

Permalänk
Medlem

Ska själv köpa en ny macbook om ~15 dagar och har kollat mycket på 13''/15'' och har nu bestämt mig för en 15'' då jag under de tre senaste åren har använt en 15'' och just därför kan jag inte gå ner till 13'', även om det är en vanesak. Sen tycker jag det inte är fel med extra prestanda heller för den delen.

Har man en lägre budget bör man nog dock köpa 13'' då det fortfarande är en välpresterande dator.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytabil:

Ska själv köpa en ny macbook om ~15 dagar och har kollat mycket på 13''/15'' och har nu bestämt mig för en 15'' då jag under de tre senaste åren har använt en 15'' och just därför kan jag inte gå ner till 13'', även om det är en vanesak. Sen tycker jag det inte är fel med extra prestanda heller för den delen.

Har man en lägre budget bör man nog dock köpa 13'' då det fortfarande är en välpresterande dator.

Det är just det, det är hyfsat mycket för en 15 och det är en vanesak, men det är bra prestanda i 13 men mindre skärm. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doukin:

Det är just det, det är hyfsat mycket för en 15 och det är en vanesak, men det är bra prestanda i 13 men mindre skärm. :/

Prestandan i 13'' Macbooken duger till det mesta och lättare spel på lägre grafik. Den duger för redigering och photoshop så på så sätt duger den ju till de flestas behov, vill man dock klara tyngre saker ännu bättre krävs ju mer prestanda vilket man får i 15''. Sen så verkar den vanliga 15'' klara det mesta med det integerade Intelchipet.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytabil:

Prestandan i 13'' Macbooken duger till det mesta och lättare spel på lägre grafik. Den duger för redigering och photoshop så på så sätt duger den ju till de flestas behov, vill man dock klara tyngre saker ännu bättre krävs ju mer prestanda vilket man får i 15''. Sen så verkar den vanliga 15'' klara det mesta med det integerade Intelchipet.

Helt sant!

Permalänk
Medlem

Sitter nu på en macbook pro 15'' med dedikerad grafik, och det jag kan säga än så länge är att jag älskar OS X. Datorn flyter på riktigt smidigt och det är enligt mig ett väldigt smidigt OS. Än så länge har jag inte haft så stor användning av det dedikerade grafikkortet eftersom jag fortfarande har kvar min stationära dator som jag använder om jag spelar något, så prestandan i spel kan jag inte säga så mycket om, men i allmänhet, från att ha gått från Windows till OS X så är jag väldigt nöjd. Var lite svårare att vänja sig vid än vad jag trodde men jag älskar kontrollerna och hur smidigt det är att röra sig mellan olika fönster.

Kan inte säga att jag specifikt rekommenderar denna modell då jag inte använt någon annan och eftersom alla har olika krav, men kan säga att jag rekommenderar OS X.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.