Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem

@tyvar1:

Många intressanta spel på gång!

Kul att Nintendo fortsätter att tro på handhållet nu när Sony verkar ha mer eller mindre gett upp på Vita:
http://uk.ign.com/articles/2015/06/16/e3-2015-sony-is-not-mak...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

@tyvar1:

Många intressanta spel på gång!

Kul att Nintendo fortsätter att tro på handhållet nu när Sony verkar ha mer eller mindre gett upp på Vita:
http://uk.ign.com/articles/2015/06/16/e3-2015-sony-is-not-mak...

Sony gav upp för längesedan, E3 2014 var helt död Vita-mässigt. Repris av PSPn mer eller mindre. Trist på en i övrigt rätt trevlig handhållen spelkonsol. Funderat ett tag på att sälja av min medans det fortfarande går att få pengar för den.

Personligen hade jag nog föredragit mer fokus på Wii U än 3DS dock. Samtidigt är fler 3DS sålda och spelen är billigare att utveckla också.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Sony gav upp för längesedan, E3 2014 var helt död Vita-mässigt. Repris av PSPn mer eller mindre. Trist på en i övrigt rätt trevlig handhållen spelkonsol. Funderat ett tag på att sälja av min medans det fortfarande går att få pengar för den.

Personligen hade jag nog föredragit mer fokus på Wii U än 3DS dock. Samtidigt är fler 3DS sålda och spelen är billigare att utveckla också.

PSP tiden var när första kom. Riktigt härlig handhållen spelkonsol. Hade CFW och lekte med den rätt mycket! Men när nyare varianter kom så blev det mindre och mindre nya spel

Håller med dig om att dom borde fokusera mer på Wii U men alltid roligt med mer spel till N3DS

Ärligt talat så tror jag dom spenderar mycket tid på nya NX.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sony gav upp för längesedan, E3 2014 var helt död Vita-mässigt. Repris av PSPn mer eller mindre. Trist på en i övrigt rätt trevlig handhållen spelkonsol. Funderat ett tag på att sälja av min medans det fortfarande går att få pengar för den.

Personligen hade jag nog föredragit mer fokus på Wii U än 3DS dock. Samtidigt är fler 3DS sålda och spelen är billigare att utveckla också.

Tecken på att Sony gett upp på Vita har funnits länge, men hade inte tidigare sett ett uttalande som stödde det. PSP:n fick väl ändå stöd ganska länge? Den sålde ju betydligt bättre och var således en mer intressant plattform att utveckla till för speltillverkarna (betydligt större marknad än Vita).

Jag är glad att 3DS får liknande fokus som WiiU! Den senare ersätts ju enkelt av andra konsoler och PC om spel slutar komma till den, men spel på resande fot har mindre konkurrens. Bärbara datorer är ofta ganska klumpiga att ta fram och spela på på bussen/tåget och mobilspel brukar tyvärr hålla sig någonstans mellan måttligt underhållande och skittråkiga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

PSP tiden var när första kom. Riktigt härlig handhållen spelkonsol. Hade CFW och lekte med den rätt mycket! Men när nyare varianter kom så blev det mindre och mindre nya spel

Håller med dig om att dom borde fokusera mer på Wii U men alltid roligt med mer spel till N3DS

Ärligt talat så tror jag dom spenderar mycket tid på nya NX.

Skickades från m.sweclockers.com

PSP'n gick det verkligen att göra mycket med. Har min kvar med men används inte längre. PS Vitan var en fin uppdatering (bortsett från bristen på CFW möjligen). PSN+ spel varje månad till PS Vitan är trevligt med förstås (och något Nintendo borde satsa på med).

Hade varit fint med något mer om NX under E3. Känns som det är extra viktigt att vara tydliga med vad som gäller när Wii U ändå är så pass relativt ny (eller ja, tre år i höst/vinter).

Skrivet av mudde:

Tecken på att Sony gett upp på Vita har funnits länge, men hade inte tidigare sett ett uttalande som stödde det. PSP:n fick väl ändå stöd ganska länge? Den sålde ju betydligt bättre och var således en mer intressant plattform att utveckla till för speltillverkarna (betydligt större marknad än Vita).

Jag är glad att 3DS får liknande fokus som WiiU! Den senare ersätts ju enkelt av andra konsoler och PC om spel slutar komma till den, men spel på resande fot har mindre konkurrens. Bärbara datorer är ofta ganska klumpiga att ta fram och spela på på bussen/tåget och mobilspel brukar tyvärr hålla sig någonstans mellan måttligt underhållande och skittråkiga.

Ah, det har du helt rätt i. Innan har det ju mest varit uppfattningen många haft om Sonys bristande intresse för just PS Vita. Trist ändå att de själva nu uttalar sig i samma rikning då hoppet ändå har levt kvar.

Det kom ju ut lite större titlar då och då, speciellt blev det ett ryck något år innan PS Vita kom ut. Blandannat med en ny Parasite Eve-titel. Diverse mindre indie-titlar och sådant kom mer och mer senare under livstiden om jag nu inte minns helt fel. Playstation Minis blandannat.

Jag delar din syn på mobila spelplattformar mer eller mindre. Om PS Vita skulle försvinna helt så vore det ändå en stor förlust. Alternativen då blir 3DS som enda plattform med riktiga knappar och sen alla olika mobilplattformar med touch-titlar. Personligen slösar jag ogärna på min mobils batteri med att spela, batteriet går åt fort nog som det är.

Permalänk
Konsolgrävare

Creeds till drfsupercenter på reddit

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Den där är iallafall jag nyfiken på synpunkter om sedan. Lite så jag funderat på Circle Pad Pro till min 3DS för att göra den lite behagligare att hålla i men inte riktigt motiverat mig att faktiskt betala för någon sådan produkt då jag varit mer inne på att uppgradera till en NN3DS (XL).

Har använt min Cyber Grip ett tag nu och kan säga att det är extremt mycket skönare att spela i längre perioder nu! Förut kunde jag lätt få ont i händerna efter en stund men med denna så har det problemet helt försvunnit! Kan vara lite jobbigt att trycka på ZR ZL, L och R om man har korta fingrar(Många recensioner som har tagit upp det) men jag hade inga problem med det! Riktigt trevligt med Spelhållaren som kan hålla upp till två spel. En negativ sak var att det var rätt svårt att få ner sitt NN3DS i Cyber Gripen, man behövde ta i rätt hårt. Kommer säkert fixas med tiden när plasten har blivit lite uttöjd

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Har använt min Cyber Grip ett tag nu och kan säga att det är extremt mycket skönare att spela i längre perioder nu! Förut kunde jag lätt få ont i händerna efter en stund men med denna så har det problemet helt försvunnit! Kan vara lite jobbigt att trycka på ZR ZL, L och R om man har korta fingrar(Många recensioner som har tagit upp det) men jag hade inga problem med det! Riktigt trevligt med Spelhållaren som kan hålla upp till två spel. En negativ sak var att det var rätt svårt att få ner sitt NN3DS i Cyber Gripen, man behövde ta i rätt hårt. Kommer säkert fixas med tiden när plasten har blivit lite uttöjd

Tack för input.
Får se om det blir något liknande framöver.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Tack för input.
Får se om det blir något liknande framöver.

Ingen fara! Kört mycket med den nu och tycker det var ett riktigt bra köp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kul att se paketet med NFC-läsaren. Det visar att dom fortfarande bryr sig om oss med gammal 3DS/2DS!

Permalänk
Konsolgrävare

Mega Man Legacy Collection physical versions confirmed
http://www.capcom-unity.com/brelston/blog/2015/08/05/mega-man...

Zelda: Tri Force Heroes relase date 23/10!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av varget:

Riktigt bra pris! Får se om man styr!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har endast Pokémonspel till min 3DS XL så jag hoppas på ett Pokémon Z snart
Finns bara osäkra rykten, men med undantag för B2W2 så brukar ju Gamefreak inte göra något överraskande.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Bra pris!
Är det någon idé att skaffa MK7 för single-player-spelande om jag redan har MKDS?
Lite snabbt googlande verkar antyda att multiplayer-delen och grafiken var det som blev bättre i och med MK7, men någon av er har väl spelat båda och kan ge lite egna jämförelser?

Permalänk
Medlem

Hej!

Ska ev. köpa två 3ds xl (new) till mina söner och tänkte höra med er om en sak, fungerar det så att om båda enheterna är inloggade på samma nintendo-konto och man köper ett spel digitalt, kan då båda enheterna kan spela det samtidigt?

Permalänk
Medlem

Äntligen har man fått hem Etrian Odyssey 2 Untold Väntat länge på detta spelet.

Man är inte alls ett fan av denna spel serie

Skrivet av Jontboy:

Hej!

Ska ev. köpa två 3ds xl (new) till mina söner och tänkte höra med er om en sak, fungerar det så att om båda enheterna är inloggade på samma nintendo-konto och man köper ett spel digitalt, kan då båda enheterna kan spela det samtidigt?

Ett konto kan enbart vara knutet till en enda 3DS konsol åt gången, samt en Wii U.

Köpta spel är bunda till _KONSOLLEN_ och inte konton. Så har du barn som troligtvis kommer dela på spelen så rekommenderar jag starkt att du köper fysiska kopior av spel så långt som möjligt.

Vissa spel dock funkar riktigt dåligt att dela med sig av. Som T.ex. Pokemon, krävs två kopior av det.

Beroende på ålder på dina barn så kan ett XL vara stor och tung och jobbig att spela med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MugiMugi:

Äntligen har man fått hem Etrian Odyssey 2 Untold Väntat länge på detta spelet.

Man är inte alls ett fan av denna spel serie
http://www.mugimugi.org/DSC_0783.JPG

Ett konto kan enbart vara knutet till en enda 3DS konsol åt gången, samt en Wii U.

Köpta spel är bunda till _KONSOLLEN_ och inte konton. Så har du barn som troligtvis kommer dela på spelen så rekommenderar jag starkt att du köper fysiska kopior av spel så långt som möjligt.

Vissa spel dock funkar riktigt dåligt att dela med sig av. Som T.ex. Pokemon, krävs två kopior av det.

Beroende på ålder på dina barn så kan ett XL vara stor och tung och jobbig att spela med.

ibland blir jag avundsjuk på din US NN3DS! Allting tar sådan tid att komma till EU :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Äntligen har man fått hem Etrian Odyssey 2 Untold Väntat länge på detta spelet.

Man är inte alls ett fan av denna spel serie
http://www.mugimugi.org/DSC_0783.JPG

Ett konto kan enbart vara knutet till en enda 3DS konsol åt gången, samt en Wii U.

Köpta spel är bunda till _KONSOLLEN_ och inte konton. Så har du barn som troligtvis kommer dela på spelen så rekommenderar jag starkt att du köper fysiska kopior av spel så långt som möjligt.

Vissa spel dock funkar riktigt dåligt att dela med sig av. Som T.ex. Pokemon, krävs två kopior av det.

Beroende på ålder på dina barn så kan ett XL vara stor och tung och jobbig att spela med.

Snygg Samling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ett konto kan enbart vara knutet till en enda 3DS konsol åt gången, samt en Wii U.

Köpta spel är bunda till _KONSOLLEN_ och inte konton. Så har du barn som troligtvis kommer dela på spelen så rekommenderar jag starkt att du köper fysiska kopior av spel så långt som möjligt.

Vissa spel dock funkar riktigt dåligt att dela med sig av. Som T.ex. Pokemon, krävs två kopior av det.

Beroende på ålder på dina barn så kan ett XL vara stor och tung och jobbig att spela med.

Tack för svar!
Ok, ja dom är ganska små, 6 o 8 år, får ut och känna på dom fysiskt i affär.

Vi har ett wii nu som dom spelar mario och mariokart på så vi hade tänkt de spelan först och främst. Vi får se vart vi hamnar, tack än en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Har endast Pokémonspel till min 3DS XL så jag hoppas på ett Pokémon Z snart
Finns bara osäkra rykten, men med undantag för B2W2 så brukar ju Gamefreak inte göra något överraskande.

Yo-kai Watch är ju på g så du får väl testa det i brist på Pokémon. Oerhört populärt i Japan så det är säkert skoj.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Köpte nyss Shin Megami Tensei IV! jäklans vilket spel! Riktigt mycket story! Älskare!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Story Of Seasons kommer till Europa i början av 2016
https://twitter.com/NintendoEurope/status/643741209488441349

Börjat spela Rune factory 4 och diggar det, hört att story of Seasons är rätt likt så kommer nog bli ett köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

hmmm jag har en ny N3DS, men imorse (blott 2a gången jag startat den) när jag körde så upplevde jag 3d-effekten som väldigt ostabil. Då och då gick bilden "isär" i flera eller hur jag ska uttrycka det, och det berodde inte på att jag vred konsolen eller något, utan hade samma betraktningsvinkel hela tiden. Är detta ett vanligt problem? Har jag ett måndagsexemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joehow:

hmmm jag har en ny N3DS, men imorse (blott 2a gången jag startat den) när jag körde så upplevde jag 3d-effekten som väldigt ostabil. Då och då gick bilden "isär" i flera eller hur jag ska uttrycka det, och det berodde inte på att jag vred konsolen eller något, utan hade samma betraktningsvinkel hela tiden. Är detta ett vanligt problem? Har jag ett måndagsexemplar?

Kallas för ghosting och är tyvärr inget man kan göra mycket för att undvika. Det är de som gjort spelet som inte haft 3D egenskaperna i någon större omtanke. Många spel man får det i.

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...

Permalänk
Medlem

Hej!
Måste bara ställa en snabb fråga.
Jag funderar på valet mellan nn3ds och nn3dsXL.
Skiljer det något mellan den "lilla" och XL varianten hårdvarumässigt förutom skärmstorlek och batteriets kapacitet?
Jag tänker framförallt på cpu frekvens och antalet kärnor samt mängden ram.
Prisjakts specifikationer gör mig minst sagt förvirrad och jag lyckas inte hitta något tvärsäkert svar trots en bra stunds googlande.

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

@Blewris: ah okej, då är det kanske så då. Spelet är dock A Link Between Worlds så man tycker ju det borde vara optimerat! Kändes dock mindre igår.