Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iOS 9 diskussioner och tankar

Permalänk
Medlem

iOS 9 diskussioner och tankar

Tänkte kolla om det finns fler än jag som kör iOS 9 beta i detta läget och vilka tankar och åsikter som ni har om senaste påfundet.

För egen del så kör jag det både på min iPad 4th gen (som dessvärre inte infriar HW krav för Split-view) samt min iPhone 6 .

Hittills så tycker jag om det bortsett från att jag upplever att batteri tiden hittills blir lidande på telefonen iPaden har jag inte hunnit märka av något sådant än.

Positivt är att Siri´s UI ser lite "fräschare" ut samt att dubbelklick på hemknappen har ett nytt utseende när det kommer till att visa vilka appar som är igång i bakgrunden.

Bilder har ändrats en aning till synes från 8,4 som jag körde innan på så vis att man kan köra swipe på miniatyrer under fotot som är aktuellt vilket är en trevlig funktion anser jag.

Batterispar systemet kommer nog bli bra när saker är mer optimerade kan jag tänka mig dom gånger man är långt från en laddare men ändå behöver kunna ringa m.m

Sökfunktion i inställningar är även det ett välkommet inslag anser jag även om jag själv har relativt god koll på vart jag hittar diverse saker där.

Kartor har fått en "ny" funktion antar jag som är att man i SÖK nu får fram 8 ikoner så som Mat, Dryck, Shopping m.fl som jag antar skall pinpointa ut saker i närheten förutsatt att någon användare med verksamhet som passar in på detta faktiskt har nålat det eller om det är så smart att det söker upp det per automatik på något vis.

Skrivbordet ändrar utseende beroende på om man använder stor eller liten bokstav detta vill jag inte minnas funnits tidigare . Det är samtidig lite förbryllande kan jag tycka så här i början men det är väl mest vanedjuret i en som motsätter sig att bara svälja det rakt av.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv

Väldigt besviken att de ÄNNU inte fixat tangetbord problemet på iphones och iPads, att tangetbordet inte fungerar överallt ännu, och ibland inte dyker upp på vissa tillfällen. Utvecklare som Swiftkey har redan klargjort flera gånger att problemet inte ligger hos dem utan Apples begränsningar.

Förstår inte varför de gav oss möjligheten till tredjeparts tangentbord om vi ändå inte kan använda de fullt ut.

Edit: Jag talar alltså om tredjepartsprogrammen man kan installera så som fleksy, Swiftkey osv.

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Väldigt besviken att de ÄNNU inte fixat tangetbord problemet på iphones och iPads, att tangetbordet inte fungerar överallt ännu, och ibland inte dyker upp på vissa tillfällen. Utvecklare som Swiftkey har redan klargjort flera gånger att problemet inte ligger hos dem utan Apples begränsningar.

Förstår inte varför de gav oss möjligheten till tredjeparts tangentbord om vi ändå inte kan använda de fullt ut.

Edit: Jag talar alltså om tredjepartsprogrammen man kan installera så som fleksy, Swiftkey osv.

Håller verkligen med! Jag har prövat de flesta tangentbordsalternativ och de har visat sig ha problem med att de plötsligt ploppar ur och återgår till originalet.
För närvarande provar jag Adaptxt, vilket ännu inte har krånglat.
Pröva. Det är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastorius:

Håller verkligen med! Jag har prövat de flesta tangentbordsalternativ och de har visat sig ha problem med att de plötsligt ploppar ur och återgår till originalet.
För närvarande provar jag Adaptxt, vilket ännu inte har krånglat.
Pröva. Det är gratis.

Har inte så stor koll, men är det inte så pga säkerhet. För att förhindra att tredjeparts tangentbord snoopar lösenord osv. Därför används apples keyboard när man skriver in känslig information.

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Har inte så stor koll, men är det inte så pga säkerhet. För att förhindra att tredjeparts tangentbord snoopar lösenord osv. Därför används apples keyboard när man skriver in känslig information.

Det är inte det som är problemet. Problemet är att den helt random väljer originaltangentbordet eller ännu värre, det inte dyker upp något tangentbord alls och man måste tvångsavsluta appen för att få tillbaka tangentbordet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Hedersmedlem

Väntar på public beta och kör då in det på min ipad air 2. Följer dock lite diskussioner om betan och är sugen på split view. Skulle det dyka upp på iphone också?

Ios 9 får ju en hel del nytt trots att ryktena först sade att det bara skulle bli bugfixar i det stora hela. Hoppas ios 10 gör stora förändringar på utseende på "skrivbordet" då stela ikoner är jävligt trist och widgets ligger undangömt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twinlight:

Väntar på public beta och kör då in det på min ipad air 2. Följer dock lite diskussioner om betan och är sugen på split view. Skulle det dyka upp på iphone också?

Ios 9 får ju en hel del nytt trots att ryktena först sade att det bara skulle bli bugfixar i det stora hela. Hoppas ios 10 gör stora förändringar på utseende på "skrivbordet" då stela ikoner är jävligt trist och widgets ligger undangömt.

Skickades från m.sweclockers.com

iPhone kommer inte få split view vad jag har hört.

Public Beta 1 finns nu tillgänglig, sidan har dock varit nere större delen av kvällen.

https://beta.apple.com/

Dagens PB1 är identisk med gårdagens DP3.

Permalänk
Medlem

Kör nu beta 4 dev och jag anser att det mesta fungerar helt okej nu. Dock är batteritiden horribel än. Split view kommer dessvärre bara till senare modeller av iPad Air . Tråkigt som tusan då jag hade hoppats på att min iPad 4 skulle bli mer använd.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 