Permalänk
Medlem

Student dator

Hejsan
Eftersom jag är i färd med att kanske behöva sälja min surface (beronde på vad jag kan få för den så kommer jag behöva köpa en tillfällig bärbar då jag studerar.
Det är studier, lite linux och surf samt netflix som gäller.
Upp till 4500 anser jag att jag kommer ha att lägga på detta.

Titta på dessa:
Nummer 1
Nummer 2
Nummer 2
Nummer 4

Permalänk
Medlem

Jadu, om jag personligen skulle välja så skulle ja nog behålla surface och inte köpa ngn tillfällig laptop inte värt det, men om du är verkligen tvungen så skulle jag nog satsa något begagnat (intel) o spara en bra slant då du planerar mest köra Linux blandat med studier!!!!!

Permalänk
Skrivet av boyen89:

Hejsan
Eftersom jag är i färd med att kanske behöva sälja min surface (beronde på vad jag kan få för den så kommer jag behöva köpa en tillfällig bärbar då jag studerar.
Det är studier, lite linux och surf samt netflix som gäller.
Upp till 4500 anser jag att jag kommer ha att lägga på detta.

Titta på dessa:
Nummer 1
Nummer 2
Nummer 2
Nummer 4

Jag är inte så kunnig. Men två av dessa verkar ha touchskärm, drar nog mycket ström. Om det är studiedator kanske det är onödigt med touchskärm?

Baserat på min knappa kunskap borde väl Toshiba med Core I7:an vara det bästa alternativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignorance:

Jag är inte så kunnig. Men två av dessa verkar ha touchskärm, drar nog mycket ström. Om det är studiedator kanske det är onödigt med touchskärm?

Verkar inte som touch drar någonting knappt om det inte används, iaf i jämförelse med själva panelen.

Citat:

A device like the TSC3060 from Texas Instruments (TI) was designed with low power in mind. In typical operating conditions, it consumes less than 60 mA. It can go as low as 11 µA while monitoring for a touch

Källa.

Är däremot inte jätte kunnig om touch teknologi.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

[quote postid="15512394" userid="260062" name="Ignorance"]
Jag är inte så kunnig. Men två av dessa verkar ha touchskärm, drar nog mycket ström. Om det är studiedator kanske det är onödigt med touchskärm?

Baserat på min knappa kunskap borde väl Toshiba med Core I7:an vara det bästa alternativet?
[/quote

Håller med då amd generellt presterar väldigt dåligt jämfört med intel,