Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på hur man kan förbättra sin stream? (LoL)

Permalänk
Medlem

Tips på hur man kan förbättra sin stream? (LoL)

Hej!

Har nyligen börjat streama och har hållt på med det i 3veckor nu och fått 3000 views totalt och 69 followers under den tiden, då jag spelar i diamond och jag mainar off-meta (Zyra Jungle) så tycker jag att det skulle kunna intressera många som spelar LoL. (Blev rankad som #24 Zyra i världen säsong 4). Problemet är att jag bara får in kanske 4-20 viewers åt gången och det känns inte riktigt som att antalet aktiva viewers ökar särskilt markant.

Jag brukar vanligtvis bara streama med musik, men streamar med mick när jag kör duo med någon via skype.
Det jag tycker känns aningen svårt är när man är själv och ska sitta och prata engelska utan att någon svarar så känns det lite sisådär, jag finner det svårt att tillföra något nyttigt till mitt gameplay men detta är något jag ska försöka mitt bästa med att förbättra.

Försöker även hålla koll på Twitch chatten medans jag spelar men det är svårt att svara medans man spelar men jag gör mitt bästa med det.

Det jag har fixat:

  • En custom overlay - så att streamen får lite personlig touch.

Det jag kommer åtgärda inom kort är:

  • Webbkamera - Det är ju alltid kul som tittare att se hur spelaren reagerar på diverse situationer i matcherna.

Så nu till mitt syfte med tråden, vad tycker just DU är intressant när du sätter dig och kollar på en stream?
Några förslag på saker som är VIKTIGA att prata om?
Vad krävs det för att just du ska trycka på +follow?

Då man inte får göra reklam och då det inte är i det syftet jag gör denna tråd så länkar jag ej min stream här.

Permalänk
Medlem

Det är väl egentligen kommunikationen mellan streamaren och tittaren som får folk att stanna. De kanske skriver i chatten och får de ett svar så stannar de väl för de känner sig välkomna. Eller för att de tycker att streamet är roligt. Jag tror nog du måste se till att kommentera det du gör eller åtminstone bara säga någonting för annars känns det lite väl dött kan man säga.
Skriver från hur man får mig att stanna på ett stream.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Det är väl egentligen kommunikationen mellan streamaren och tittaren som får folk att stanna. De kanske skriver i chatten och får de ett svar så stannar de väl för de känner sig välkomna. Eller för att de tycker att streamet är roligt. Jag tror nog du måste se till att kommentera det du gör eller åtminstone bara säga någonting för annars känns det lite väl dött kan man säga.
Skriver från hur man får mig att stanna på ett stream.

Hej, får tacka dig för att du tog dig tiden till att skriva din åsikt kring det här, såg att du kikade in på min Twitch vilket var kul... anmärkte du något gällande bild och ljud kvalitén?:)

Ja, det får jag nog hålla med om. Övning ger färdighet, så får väl börja med mick allt oftare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Hej, får tacka dig för att du tog dig tiden till att skriva din åsikt kring det här, såg att du kikade in på min Twitch vilket var kul... anmärkte du något gällande bild och ljud kvalitén?:)

Ja, det får jag nog hålla med om. Övning ger färdighet, så får väl börja med mick allt oftare

720p och 30FPS är ganska så vanligt vilket jag tycker är helt okej. Ljudet bra, spotify reklamen kanske något mindre trevligt dock Annars märkte jag att det var väldigt lång delay i streamen, vi snackar alltså kanske ~30 sekunder vilket känns lite länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

720p och 30FPS är ganska så vanligt vilket jag tycker är helt okej. Ljudet bra, spotify reklamen kanske något mindre trevligt dock Annars märkte jag att det var väldigt lång delay i streamen, vi snackar alltså kanske ~30 sekunder vilket känns lite länge.

Ja, Spotify Premium kommer snart haha, inväntar mitt bidrag, lite B känsla för tittarna men trevligare än tystnad

Delay har jag på för att det är många omkring samma Elo som känner igen mig och därav får hela motståndarlaget att ghosta genom min stream. Har valt att ha 30-60 sekunder delay på den... är detta något som påverkar tittarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cudage:

Ja, Spotify Premium kommer snart haha, inväntar mitt bidrag, lite B känsla för tittarna men trevligare än tystnad

Delay har jag på för att det är många omkring samma Elo som känner igen mig och därav får hela motståndarlaget att ghosta genom min stream. Har valt att ha 30-60 sekunder delay på den... är detta något som påverkar tittarna?

Jag tror det påverkar endast när du ska kommunicera med dom. Det kan bli rätt så störigt då. Annars förstår jag ditt val.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag tror det påverkar endast när du ska kommunicera med dom. Det kan bli rätt så störigt då. Annars förstår jag ditt val.

Får ta och ta bort delayen när jag börjar med mick och cam, kan ju som sagt bli störande om jag svarar på en fråga från twitch chatten via micken osv
Tackar för dina konstruktiva åsikter

Permalänk
Medlem

Viktigaste för mig när jag kollar streams är att de streamar i 60 fps (natt och dag skillnad mot 30)!
Hellre 720@60 än 1080@30 alla dar i veckan.
sedan bra ljud dvs en mic som levererar är alltid trevligt, musik är ok men ej ett måste beroende på hur mkt du själv snackar med chatten (ju mer snack = lägre musik volym/ mindre musik)
Sen gillar jag inte overlays som fyller skärmen med en massa kladd så cleant som möjligt gärna utan cam men det är personliga åsikter.
Sedan har inte alla kanske perfekt internet för hög bitrate och 1080@60 eller nog bra dator men det kan man ju sträva efter med tiden och skaffa en sak i taget då det kostar en del.
Sen väger det in tungt när man svarar på mkt frågor i chatten, det blir mkt mer personligt med små streams där alla känner alla efter en tid typ.
vill man som tittare bli hörd så blir man det lättast i små streams.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

minimal overlay
bra mikrofon
kommentera konstant vad du gör
svara på frågor i chatten
låt tittarna integrera med streamen, tex genom att låta dom rösta på vad som ska hända härnäst
om du har musik, ha det lågt, och ingen reklam
tänk på att det måste vara musik som du får använda, annars mutar twitch din stream.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Titta på duktiga streamers, hur de kommenterar vad de gör hela tiden. Om du vill ha någon form av educational stream så är wingsofdeath ett jättebra exempel. Han förklarar hela tiden hur han gör och varför, hur han resonerar osv!

Permalänk

Jag kollar på streams för att snacka med streamern och folk i chatten inte så intresserad i spelet de spelar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1