Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av motvikt:

http://www.androidauthority.com/rumor-microsoft-to-drop-windo...

Personligen tycker jag detta verkar vara en bra idé. De skulle kunna göra som cyanogen och amazon och göra en egen version av android. Microsofts nya vd verkar ta mer rationella affärsbeslut än sin föregångare, Windows phone är ju en flopp för Microsoft, iaf affärsmässigt. De väntar nog och ser hur Windows 10 blir dock.

Skickades från m.sweclockers.com

404 Error - Page Not Found

Rykte från en android-sida. Har du ingen bättre källa?

Edit: Hitta själv! http://www.svd.se/rykte-windows-phone-pa-vag-att-laggas-ned

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Inte en chans...

Permalänk
Medlem

Får hoppas det verkligen inte är sant..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Här är en annan artikel om Windows Phone där man kan hålla med om det mesta.

http://www.androidauthority.com/mobile-ship-sailed-microsoft-...

Jag har själv använt det ett tag och gillar det men bristen på appar är ganska rejäl tråkigt nog.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

1) Vem fan är MSFTNerd?
2) Artikeln kommer från en android sida.

Bullshit enligt mig.

Permalänk
Medlem

Microsoft får nog nöja sig med sina 30-35 miljoner sålda enheter om året. De lär fortsätta utveckla operativsystemet för det.

Jag har aldrig sett motivet som att det skulle vara tvunget att vara en stor plattform eller inget, och kasta in handduken.

Personerna som kom med prognoser (internt, hos Microsoft, samt riktat mot investerare) där de skulle ta en betydande marknadsandel är däremot borta eller på väg bort. De som soppa undan vissa konkurrenter är ju också ansvariga för felsatsningar, dåliga investeringar och totalt felaktig information mot Microsoft.

För folket på gatan, så är det bara ett smartphoneförsök av Microsoft som finns ute i periferin och inte tycks komma någonstans, något de flesta inte såg något av från 2008-2009 när Microsoft försvann från fältet fram till vintern 2012, och för utvecklarna så får de bara massor olika miljöer och ramverk (och språk) att förhålla sig till vid varje uppdatering. Innan WP8.1 var det inte ens en särskilt lämplig plattform för företags-epost, trotts att oinsatta Microsofttekniker gärna förespråka det. Det var inte heller plattformen som användes. Det som användes och dominerar idag var det som kunde itereras snabbare samtidigt som plattformarna var mognare. Där de inte är en helt annan sak att skriva en app varje OS-uppdatering men där nya grejer tillkommer. Allt det betyder ändå att Microsoft kommer satsa och har intresse att fortsätta utveckla det hela. De har nog däremot överskattat Windows Runtime (UAP i W10) på skrivbordet och gör misstaget att segmentera i olika miljöer istället för att förbättra allt. Men vad spelar det för roll på skrivbordet när allt folk vill köra är Win32/Desktop-program och det fortfarande fungerar utmärkt.

På telefonmarknaden fungerar det annorlunda, men de kommer fortfarande ha sina 30-35 miljoner nya kunder varje år. Problemet där är att de som prövar och ser fördelen med de andra plattformarna knappast kommer tillbaka. Problemet är ju att både operativsystemet och apparna känns statiska på WP, operativsystemet får sällan uppdateringar, inte ens för ny hårdvara och apparna som finns är också skapelser som sällan uppdateras. Entusiastiska utvecklare skapar något som sen bara tynar bort, de märker att plattformen kanske inte var så enkel som de hoppades på och kvalitén på WP-varianterna når aldrig upp till någon riktig acceptabel nivå. Samma knappt fungerande app i år och dagar tröttnar nog de flesta på, sen finns det ju de som bara kör facebook och smsar, problemet är ju bara att de inte gör detta klockrent heller. Många nöjer sig ändå. Fast hur ska dessa kunder mötas när det väl blir större förändringar som t.ex. uppdateringen till Windows 10 Mobile? UI kommer bli annorlunda, appar måste uppdateras och utvecklarna kanske inte orkar skriva om dem för att fungera vettigt, en del saker försvinner andra kommer till, det kommer ta en tid innan allt blir "normalt" igen. Samtidigt riktar sig inte mycket av det nya mot de kunderna som bara vill ha det enkelt. Allt det skulle däremot ändå inte få Microsoft att vilja överge. Att de vill utveckla vidare sina produkter och tjänster för alla typer av enheter och plattformar är en bra sak, även om man gillar WP. Det gör de tjänsterna bättre, mer tillgängliga, mer accepterade och om de lär sig något från andra plattformar så kommer ju det överföras även till Windows-drivna enheter i alla olika storlekar. Sen sitter ju inte Windowsutvecklarna i Officegruppen.

Permalänk
Medlem

http://www.windowscentral.com/microsoft-and-future-windows-ph...
Citat från artikeln:
"MSFTNerd has an interesting history although to be honest he has not dropped any significant scoops in some time.

However, I am not here to question his credibility so much as set the record straight on some issues. As a side note, it would be nice for once to have multiple sources corroborating those MSFTNerd tweets. To my knowledge, this has not happened and "news" sites are running with the story despite the lack of facts."

Citat av en kommentar:
"Its a google plot. Every time Microsoft makes a major advance, we the same bucket of BS blogger-trolls giving us falling sky stories and tales of woe. Its amazing to me how they all drop on the same day at the same time using almost the same language."
--------------

Utöver det så vill jag tacka alla som svarade på mitt tidigare inlägg!
Förövrigt verkar det som att WP sakta vinner mark:
http://wmpoweruser.com/kantar-windows-phone-gains-market-shar...
Har själv en Lumia 735 på väg, borde komma om en/två dagar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Kantars rapporter är ökända för att feltolkas och det är svårt att dra några slutsatser av att följa månad för månad (utan att jämföra längre serier) i enskilda länder. 9.5% är mindre än andelen för flera månader under 2013 eller januari, februari och mars 15. EU5 är dessutom inte Europa och siffrorna varierar vilt från månad till månad och mellan länderna, efter säsong och allt sånt. Man ska varken använda enskilda månader för att hylla eller smäda Microsoft där, så som nyhetsartiklar allt som oftast gör. En sådan rapportering är subjektiv och har ingenting med siffrorna att göra. De är ingen analys av läget. Försäljningssiffrorna hos Nokia/Microsoft Mobile var ungefär samma 2013 som 2014 i volym/enheter. De kan inte klättra i andelar utan att öka försäljningen. Globala WP-försäljningen ligger kring 10 miljoner enheter kvartalet.

Tittar vi på total andel, år för år, kvartal för kvartal så ser ni att WP hade större andel 2013 än idag. Så det går inte att tala om någon lättnad och att vinna mark. http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp Exempelvis. När det gäller att sälja telefoner så är Microsoft Mobile inte bland de tio största. IDC visade 2.7% WP 1Q15, vilket är mer än 1Q14 – men samma som year-over-year för hela 2014. Det är ingen idé att skrika efter varje kvartal med plus eller minus. Något kan dessutom vara plus jämfört mot förra året (årets kvartal) men minus föregående kvartal. 0.1-0.2% variationer kan inte tala om några trender här.

Ryktena är lite i stil med att Nokia D&S (nu Microsoft Mobile) bör köra Android så löser sig allt, eller att Blackberry kommer bli awesome och sälja bara de producerar Android-lurar. Det hela har ingen grund i verkligheten och förutsättningarna för prylarna. OS-val gör inget awesome utan det är ett gäng andra faktorer. Det är främst uppstickarna från Asien som i dagsläget kan skjuta iväg i försäljning under kort tid. Dessa råkar inte ha något annat alternativ än Android, ska de sälja WP som inte har någon närvaro där dikterar helt plötsligt Microsoft vilken hårdvara som går in, då kan de inte urskilja sig från andra. Sånt som Tizen är inte färdigbyggt för telefoner och har egentligen ingen anledning att bli. BB10 är Blackberrys egna produkt. iOS är Apples. WebOS och allt är borta. Fast Android i sig är inget framgångsrecept.

Permalänk
Medlem

Och nu har Sweclockers "nyheten" på sin förstasida, utan någon som helst källkritik vad jag kan se http://www.sweclockers.com/nyhet/20771-microsoft-kan-lagga-ne...

Permalänk
Medlem

Blev besviken när jag såg det. Sweclockers brukade sålla bort grundlösa rykten från bra nyheter. Numera rider de bara på samma våg som alla andra sidor och upprepar allt som en papegoja. Tråkigt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Denial much?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fire_Ice:

Blev besviken när jag såg det. Sweclockers brukade sålla bort grundlösa rykten från bra nyheter. Numera rider de bara på samma våg som alla andra sidor och upprepar allt som en papegoja. Tråkigt.

Jacob låter hammaren tala. Kanske tillräckligt för att någon som tänkt köpa en Windows mobil tvekar när media ryktar fram att det snart ska läggas ner. Och vet inte hur jag ska få till detta inlägg opartiskt?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag har ett lite udda problem med min 735a. Har Telia som operatör.

Sitter i bilen från Göteborg till Åre och mina sms verkar bara gå iväg i klumpar när jag startar om mobilen. Mail fick jag på samma sätt i en klump. Detta trots bra täckning hela vägen. Jag sitter ju och surfar liksom. Några idéer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rattnalle:

Jag har ett lite udda problem med min 735a. Har Telia som operatör.

Sitter i bilen från Göteborg till Åre och mina sms verkar bara gå iväg i klumpar när jag startar om mobilen. Mail fick jag på samma sätt i en klump. Detta trots bra täckning hela vägen. Jag sitter ju och surfar liksom. Några idéer?

Skickades från m.sweclockers.com

Samma problem har min sambo med sin 920. Hon har också Telia. Jag har inga sådana problem med min 1520 och har Telenor. Vi har samma inställningar i "Datasence"

Låter horribelt att det ska bero på abonnemang men man vet inte.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Samma problem har min sambo med sin 920. Hon har också Telia. Jag har inga sådana problem med min 1520 och har Telenor. Vi har samma inställningar i "Datasence"

Låter horribelt att det ska bero på abonnemang men man vet inte.

Med 720n hade jag inte problemet med varken Glocalnet (Telenor) eller Telia. Det som skiljer är 4G så jag ska prova att stänga av det på hemvägen och se om det gör någon skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Morsan har fått sin Lumia 735 nu, och sitt nanosim. Den är verkligen ett stort lyft från Lumia 520 som man nu märker hur avskalad den är. Den känns och är betydligt rappare.

Det har däremot inte hänt mycket på två år. Det är mer eller mindre samma program då som nu.

Har ni några tips på program på WP för den delen? Hon kör mest facebook, FB Messenger, kollar väder, textar och kör i den stilen. Alltså är det inte mycket mer än Facebook, Facebook Messenger, BankID, och Wordfeud installerat på telefonen. Hon är fortfarande inte överens med Microsofts Facebookapp. Fast vad använder folk nu för appar och vad rekommenderar ni? Hon har för övrigt bara använt en Android-enhet och det var en SE Xperia Mini Pro med ICS. Jämfört med den är både Lumia 520 och 735 ett lyft, när det gäller pekskärmen och flyt.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Morsan har fått sin Lumia 735 nu, och sitt nanosim. Den är verkligen ett stort lyft från Lumia 520 som man nu märker hur avskalad den är. Den känns och är betydligt rappare.

Det har däremot inte hänt mycket på två år. Det är mer eller mindre samma program då som nu.

Har ni några tips på program på WP för den delen? Hon kör mest facebook, FB Messenger, kollar väder, textar och kör i den stilen. Alltså är det inte mycket mer än Facebook, Facebook Messenger, BankID, och Wordfeud installerat på telefonen. Hon är fortfarande inte överens med Microsofts Facebookapp. Fast vad använder folk nu för appar och vad rekommenderar ni? Hon har för övrigt bara använt en Android-enhet och det var en SE Xperia Mini Pro med ICS. Jämfört med den är både Lumia 520 och 735 ett lyft, när det gäller pekskärmen och flyt.

Vad menar du med samma program då som nu det har ju kommit en hel del appar som inte fanns för två år sedan? Dessutom så var kvaliten på apparna under all kritik för två år sedan, stor skillnad idag. Windows Phone 8.1 gav oss dessutom en hel del och W10 ser ut att bli väldigt bra.
Gillar hon inte Facebook appen så finns det nog inte så mycket att göra tror inte det finns någon bättre. Själv använder jag Microsofts väderapp tycker den funkar väldigt bra och erbjuder en hel del information.
Tar hon mycket kort så är ju OneDrive ett måste sen är det ju aldrig fel att installera Truecaller också så man ser vem det är som ringer.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Fick själv problem med min lumia 1520 för en stund sedan och det resulterade i att jag behövde en ny telefon då problemet var av den typen att det var ett större sådant.

Hade gärna fortsatt med Windows som lär ta ett rejält kliv åt rätt riktning med W10, men det finns ju knappt några telefoner så det blev att skaffa en Android i den högre klassen. Skulle säga att brist på ordentligt telefoner är en av sakerna i dagsläget åtminstone.

Även apparna är väl i många fall mer tveksamma, men det är inget nytt. Om det hade funnits en vettig uppföljare/liknande till 1520 hade det nog blivit en sån. Det verkar ju dessutom dröja länge innan mer vettiga telefoner med Windows kommer ut så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad menar du med samma program då som nu det har ju kommit en hel del appar som inte fanns för två år sedan? Dessutom så var kvaliten på apparna under all kritik för två år sedan, stor skillnad idag. Windows Phone 8.1 gav oss dessutom en hel del och W10 ser ut att bli väldigt bra.
Gillar hon inte Facebook appen så finns det nog inte så mycket att göra tror inte det finns någon bättre. Själv använder jag Microsofts väderapp tycker den funkar väldigt bra och erbjuder en hel del information.
Tar hon mycket kort så är ju OneDrive ett måste sen är det ju aldrig fel att installera Truecaller också så man ser vem det är som ringer.

I all ärlighet så var det så gott som samma grundutbud av appar för två år sedan när hon köpte sin Lumia 520. Redan då fanns BankID, Spotify för WP8, Microsofts Facebookapp, app för länets busstrafik och mycket annat. Är fullt medveten om att WP8.1 fick feature-complete Windows Runtime (som appx), nya apier, samma XAML-format som Windows Store-program på PCs, C++/CX-stöd, stöd för program i HTML5/JS, multitaskingfunktioner, S/MIME, VPN-stöd, samt notifikationscenter och så vidare. CalDAV och CardDAV kom med GDR2 och således för mer än 2 år sedan. Det enda hon märkte och använder av det är notifikationscentret.

Det som tillkommit är exempelvis FB Messenger. Facebookappen från Microsoft har blivit bättre, den finns på svenska numera, men hon stör sig på hur den (inte) uppdaterar innehållet. Det finns ingen alternativ FB-app så du får förlita dig på webbläsaren i så fall. Det finns ingen app till hennes bank. Skype, Word osv har blivit mycket bättre. Hennes e-postkonto från Microsoft fungerar likvärdigt med hur det fungera för två år sedan, hon utnyttjar inte företagsfunktionerna som kom vid WP8.1. Att webbläsaren blivit bättre har hon såklart nytta av.

Wordfeud är en Windows Phone Silverlight-app, alltså i grunden byggd för WP7.X, och har inte haft någon större nytta av uppdateringarna som tillkommit. Det har kommit många spel sedan WP8 och uppdateringarna till WP8 gjorde det praktiskt möjligt att portera spel dit, men här finns inte intresset. Wordfeud saknar väl fortfarande funktioner som fanns på Android och iOS för två år sedan.

Hon skaffade Lumia 735 för att hon ville ha bättre kamera än L520 bland annat fast hon tar inte mycket bilder, den laddar automatisk upp bilderna på Onedrive. Onedrive finns också till Android, iOS, Amazons Androidfork Fire OS och BB10. Det är ju också något som ingår automagiskt i WP utan att installera eller ställa in något extra. Truecaller har jag noterat, men hon har inte problemet med telefonförsäljare och numret är inte listat.

Permalänk
Avstängd

Undra om man kommer ångra sig: #15514954

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Rätt Nice. Mycket bättre meny i inställningar och gott att kunna använda deras swype. BankID fungerar inte först men efter en ominstallation i BetaStore fungerade appen utmärkt. So far so good.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Rätt Nice. Mycket bättre meny i inställningar och gott att kunna använda deras swype. BankID fungerar inte först men efter en ominstallation i BetaStore fungerade appen utmärkt. So far so good.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är batteritiden? När jag provade i februari så var den rätt taskig och nu har det ju snurrat ett par iterationer till. Och swype finns väl (för engelska) redan i WP8.1? Rapportera gärna lite då och då om hur det funkar

Permalänk
Medlem

Knåpade ihop lite tankar från mig om Lumia 640XL.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Knåpade ihop lite tankar från mig om Lumia 640XL.

https://www.youtube.com/watch?v=T1byYAAZAq4

Problemet är ju att det saknas för mycket appar och mycket som finns är för dåligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Problemet är ju att det saknas för mycket appar och mycket som finns är för dåligt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte det problemet i alla fall jag har kört wp sen wp 7,0 tiden och det som jag vill göra i telefonen som saknas i appform löser man enkelt i webbläsaren. Men visst finns folk som måste ha en app för varje grej, och då får de köpa sig en iphone

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Hur ligger det till med Facebook-appen? Min mor funderar på att köpa en telefon, nästan enbart för att använda Facebook. Recensionerna skrämmer mig ordentligt:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/facebook/82a23635...

Och det verkar vara den enda appen... Är den så dålig? Kommer det stora förbättringar inom snar tid? (en månad eller så)

Det står väl mellan 532 och 630. Den senare har betydligt bättre skärm, snabbare processor, bättre kamera och mycket mer. Enda nackdelen verkar vara 512MB RAM vs 1GB (i 532). Läst att ett fåtal appar inte går att köra på 512MB, är Facebook något problem?

använder FB dagligen på min Lumia 1520 och tycker inte att det är så dåligt. Den är lite avskalad, men man finner ofta det man vill läsa om. Dock skulle jag aldrig ge den 5 stjärnor, men som recensionerna där folk ger den 1 hela tiden tycker jag är obefogat.

Det ända jag egentligen kan klaga på är att FB numera inte har poster i ordning längre, utan att det är lite huller om buller, och att den är dålig på att uppdatera när man har dålig täckning (nähä) men i stan där jag alltid har 4G eller via WIFI fungerar det snabbt och smidigt.

Skrivet av PeterMagnuss0n:

Använder själv Facebook väldigt lite så kan inte svara på vad som saknas eller är dåligt funkar bra för mig för det lila jag gör. Men sen är ju vissa recensioner där helt efterblivna två undrar t.ex. vart är Snapchat är och en annan undrar vart chatten i meddelande appen har tagit vägen inget som har med Facebook appen att göra. Andra skriver bara att den är värdelös utan att skriva varför, visa personer borde bli avstängda från att skriva recensioner efter ett tag om man missköter sig och tillför något vettigt kan man ju tycka.

En hel del verkar just nu klaga på att statusuppdateringar kommer huller om buller och ibland gamla vilket jag själv märkte för några veckor sedan men tror det är fixat nu.

Snapchat saknar jag, annars så har WP alla appar jag använder, tidtabell till buss, reddit(baconit), väder, flappybird, amazon, danskebank, aftonbladet, GPS, kartor, bankID osv. och alla appar fungerar bra!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Problemet är ju att det saknas för mycket appar och mycket som finns är för dåligt

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad det är för appar.
Jag har en Android också och har kanske laddad ner 1 app. Vet helt ärligt inte vad man ska med massa skit till.
Jag behöver mail, webbläsare, kamera, klocka, miniräknare, några spel (finns tusentals) och youtube.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter en månad med en iPhone 5s så kan jag inte se mig återvända till WP i närtid. I princip allt fungerar bättre, inklusive kameran som tar bättre bilder överlag än vad 920 gjorde, vilket förvånar mig extra.

Apparna är många fler och de som är lika mellan operativsystemen fungerar oftast betydligt bättre på iOS. Helt plötsligt fungerar notifieringar som de ska så jag slipper missa en massa nyheter/information.

Batteritiden är ungefär samma trots att 5s är snabbare, behöver ladda varannan dag i genomsnitt.

Jag gillar fortfarande WP men som många skriver så är avsaknaden och bristfällig utveckling av appar till WP det största problemet.

TouchID är oerhört praktiskt och något alla telefoner borde ha!

Summa summarum har bytet gjort att jag flyttat över mer saker till telefonen från stationära datorn och använder telefonen betydligt mer än vad jag gjorde med WP. Det i sig är väl det mest talande.
Jag har talat mig varm för Handelsbankens app till WP men appen och integrationen med BankID fungerar bättre på iOS och har gjort att jag enbart använder telefonen till bankärenden nu. Det var inte aktuellt med WP.

Tack @Petterk för sansade och intressanta inlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av doomas:

Hur är batteritiden? När jag provade i februari så var den rätt taskig och nu har det ju snurrat ett par iterationer till. Och swype finns väl (för engelska) redan i WP8.1? Rapportera gärna lite då och då om hur det funkar

Nu är Swebank på banan igen. https://my.swedbank.se fungerar väldigt bra för oss utvalda testare med WP 10/WP8.1. Som jag skrev innan var det först lite lurigt att få BankID appen att fungera med 10 men gick man in i Beta Store och om-installerade appen fungerade det.

Batteritiden är det för tidigt att prata om men tror det drar 25% snabbare tyvärr. Vissa standard-appar har ersatts som meddelande, Outlook mm och man får pinna om dem till startsidan. Annars tycker jag WP 10 på Lumia 1520 nu är rätt problemfritt men återkommer när jag testat grundligare.

Oj, att ta kort med WP 10 är ju rena katastrofen.
Vet inte vad bilderna hamnar.Inte i kamerabilder som förrut. Klickar man på lilla rutan uppe i vänstra hörnet i kamera-appen får man fram senaste, men bara i en sekund, sedan kastas man till startsidan. Däremot i samlingar finns alla cashade bilder från man surfat. Katastrofalt rörigt!

Gick in i filhanteraren och försökte ladda upp den vägen men inte heller det gick så har nu bestämt mig för att återgå till Windows 8.1 då kameran är viktig för mig. http://www.ibtimes.co.uk/how-roll-back-windows-10-preview-pho...

Även toutchen har blivit superkänslig så mobilen är ganska svår att hantera även om man ställer ner det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

. I princip allt fungerar bättre, inklusive kameran som tar bättre bilder överlag än vad 920 gjorde, vilket förvånar mig extra.

Funkar videokameran nu, dvs manuell fokus och en framerate som fungerar utanför USA eller Japan (24/25p)?