Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd NUC eller annat?

Hej

Slänger ut en tanke här på forum då jag hamnat i ingemansland och kan inte bestämma mig. Hoppas på lite råd och influenser.
Jag har nyss flyttat till från en etta till en tvåa (lägenhet) och har just nu en laptop med I5 o Geforce GT750m.
Gejmar väl bara wow i princip och har nog i dagsläget inga planer på att utöka detta pga tidsbrist. Helt nöjd med prestandan på nuvarande laptop.

Möbleringsmässigt så har jag kommit fram till att jag inte får plats med mitt databord eller nytt skrivbord i v-rummet utan den kommer tyvärr få hamna i sovrummet tillsammans med ext skärm osv.
Har funderingar på att köpa en pyttedator men ingen rasberry pi eller liknande utan med god prestanda.
Tanken var väl att ställa den på tv-bänken eller fästa den på tv´n. Eller att jag fixar en sekretär till v-rummet o ställer den o en liten skärm där.

Nu till "NUC" frågan (eller brix). Är det värt att köpa en sån? Skall man ha hyffsad prestanda och inte äldsta tekniken så landar man ju på 7-8k efter att man lagt till minne, disk o OS (win).
Kan ju lika gärna köpa en riktigt bra laptop för samma pengar o få GT/GTX 840850m grafik.

Hur har ni löst det?

Permalänk
Medlem

NUC klarar WoW fint om du bara skall köra solo eller pillra runt på AH'n/garrison.
Vill du däremot raid'a eller pvp'a så kolla på andra lösningar.