Logitech sjösätter nya varumärket Logi

Permalänk
Melding Plague

Logitech sjösätter nya varumärket Logi

Med mer minimalistiska designer och starka färger vill Logitech ta ett nytt grepp om marknaden för kringutrustning, tillsammans med det helt nya varumärket Logi.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

häftigt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem

Skulle absolut vara intresserad av ett tangentbort som matchar det röd-svarta på min NZXT H440.

Dock nyfiken på hur logotypen kommer att se ut på produkterna, för det ser inte ut att framgå på dessa biljder. Kommer det att printas under så att det inte synns, eller vad handlar det om?

Permalänk

Vet inte om det bara är jag som är trött idag men man bör nog inte se reklamfilmen om man har epilepsi...

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Javanface:

Vet inte om det bara är jag som är trött idag men man bör nog inte se reklamfilmen om man har epilepsi...

Nej, verkligen inte. Jag som inte har epilepsi tyckte den var påfrestande t.o.m.

Permalänk
Medlem

Efter katastrofala misslyckandet med G400 serien som ersatte MX518 så självklart måste dem skaffa ett nytt namn/logga. Sådan extremt låg kvalitet på hela G400 serien till dubbla prislappen av vad MX518 var. Och pga deras girighet och totala misslyckande finns inte designen man använt i mer än ett årtionde kvar... man vänjer sig vid designer, allt annat känns fel och min G400S har börjat krångla nu efter ett år...

Men det finns ingenting på hela marknaden med möss att ersätta den med, tack Logitech för att ni var tvungna att döda eran i särklass bästa mus som hängt med sedan 2002.

Permalänk
Skäggig legend

Jääääklar vad stressad jag blev av reklamfilmen!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Såg era kommentarer om reklamfilmen och tänkte "How bad can it be". Fyfan vilken reklam.

Permalänk
Medlem

Se upp för videon om du har epelepsi må jag säga. Den blinkade mer än ett raveparty

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Det ser ut som att dom har sneglat på Nokias (numera Microsofts) färgval på telefoner och plattor.

Sjukt jobbig reklam, som sagt!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt första intryck: plast.

Tyvärr tycker jag att logitechs tangentbord senaste tiden har känts alldeles för plastiga och svampiga.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Fick direkt vibbar av Logica som tidigare var WM-data och nu CGI:

Permalänk
Medlem

Den där designchefen syns att han var från Nokia. Det var inte speciellt snyggt med plastiga pastellfärger på produkter eller reklam då heller, blir för mycket skiftningar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

oj, det var att ta i. Tyckte gamla namnet fungerade fint. Ändring av logon kan ju funka, men tangentbordet såg ut som något man hittar på Toys´r´Us?

Permalänk
Medlem

Lite likt detta:

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

edit: asch, jobbdatorn visade inte nackskäggs bild.

Visa signatur

|i7 6700K | Corsair h110i GTX | Asus ROG Maximus VIII Hero | Asus GTX 980ti STRIX | 16Gb DDR4 | Samsung 950 Pro 256 GB | Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | NZXT H440W | Asus ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Eeeh...? Vad i h-e? Det var den konstigaste reklamfilmen jag sett på länge. Nä, ogillar detta. Logitech låter mer tekniskt. Logi låter som antingen logi (boende) eller som ett företag som tillverkar något för barn. Dock så skulle jag inte säga att jag är så brydd att jag kommer att reagera nämnvärt eller tänka på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Efter katastrofala misslyckandet med G400 serien som ersatte MX518 så självklart måste dem skaffa ett nytt namn/logga. Sådan extremt låg kvalitet på hela G400 serien till dubbla prislappen av vad MX518 var. Och pga deras girighet och totala misslyckande finns inte designen man använt i mer än ett årtionde kvar... man vänjer sig vid designer, allt annat känns fel och min G400S har börjat krångla nu efter ett år...

Men det finns ingenting på hela marknaden med möss att ersätta den med, tack Logitech för att ni var tvungna att döda eran i särklass bästa mus som hängt med sedan 2002.

Jag kör fortfarande med min MX518. Det är en riktig godbit! Musen har överlevt alla andra komponenter i min dator. Snart tio år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Efter katastrofala misslyckandet med G400 serien som ersatte MX518 så självklart måste dem skaffa ett nytt namn/logga. Sådan extremt låg kvalitet på hela G400 serien till dubbla prislappen av vad MX518 var. Och pga deras girighet och totala misslyckande finns inte designen man använt i mer än ett årtionde kvar... man vänjer sig vid designer, allt annat känns fel och min G400S har börjat krångla nu efter ett år...

Men det finns ingenting på hela marknaden med möss att ersätta den med, tack Logitech för att ni var tvungna att döda eran i särklass bästa mus som hängt med sedan 2002.

Hade en MX518 först några år men den var ful från början och blev bara fulare med åren.
Jag har ingenting att klaga på hos min tappra G400S. Köpte den direkt när den släpptes (599kr exakt) och har inte haft något problem överhuvudtaget. Jag undrar hur det kan vara så olika...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, den reklamfilmen. Sparka marknadsföringsavdelningen.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem

sparka designern, vilken katastrof på både loggan och reklamen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Den där reklamfilmen var verkligen väldigt stressande att kolla på!

Loggan är ingen direkt höjdare i heller.

Lenovo har också bytt sin logga till något mer platt liknande denna.

Gillar varken Logitech eller Lenovos nya logotyper de känns ganska trista.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Den där reklamfilmen var verkligen väldigt stressande att kolla på!

Loggan är ingen direkt höjdare i heller.

Lenovo har också bytt sin logga till något mer platt liknande denna.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Lenovo_logo_2015.svg/500px-Lenovo_logo_2015.svg.png

Gillar varken Logitech eller Lenovos nya logotyper de känns ganska trista.

Var deras förra så rolig? Det är ju bara text som står på vissa produkter inget man ska sitta och roa sig med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nästan så man fick epilepsi av den videon.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Själv sitter jag med en Logitech mus med otroligt störande coilwhine XD

Skrivet av Javanface:

Vet inte om det bara är jag som är trött idag men man bör nog inte se reklamfilmen om man har epilepsi...

Permalänk
Medlem

Reklamen var ju det värsta jag har sett. Reste dom tillbaka till slutet av 80-talet eller?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Efter katastrofala misslyckandet med G400 serien som ersatte MX518 så självklart måste dem skaffa ett nytt namn/logga. Sådan extremt låg kvalitet på hela G400 serien till dubbla prislappen av vad MX518 var. Och pga deras girighet och totala misslyckande finns inte designen man använt i mer än ett årtionde kvar... man vänjer sig vid designer, allt annat känns fel och min G400S har börjat krångla nu efter ett år...

Men det finns ingenting på hela marknaden med möss att ersätta den med, tack Logitech för att ni var tvungna att döda eran i särklass bästa mus som hängt med sedan 2002.

Vad var det för fel på G400? Plockade upp min för 249kr och den har funkat felfritt i några år nu. Ser det verkligen inte som en sämre mus än mx510 som jag hade tidigare (snarare tvärtom). Nu var det iof tråkigt att de tog bort g400, de som är tillgängliga idag ser tyvärr inte lika prisvärda eller stilrena ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag trodde jag var unik som direkt tänkte på sloggi, ack vad fel man kan ta

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Gött nu slipper man ta en kvälls bärs, för den där reklamfilmen blev man rejält snurrig av.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc