Permalänk

Vad är detta för sladdarna?

Hej,

Jag sitter och bygger min första dator i Corsair 330R Blackout. Håller på med kabelhanteringen när jag märker att jag har 4 st kablar från frontpanelen som jag inte vet var de ska användas till. Har sett på tutorials på YouTube men har inte hittat något svar. Skulle ni kunna förklara vad dessa 2 olika (3 stycken likadana kablar) användes för och om jag behöver koppla in dem eller inte?

Här är två bilder på kablarna:

http://gyazo.com/04b040eae4378f742fe15ad014f9557d

/theboxen21

Permalänk
Medlem

En sata-ström kontakt och en fläktkontakt, antagligen har du en fläktkontroller inbyggd i chassit(?)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

@Langelus: Yepp, fläktkontroller ska jag ha i chassiet! Så jag behöver inte använda fläktkontakterna?

Edit: Såg @Mansonite's svar nu. Har fläktkontroll i chassit så då kopplar jag inte in sladdarna?

Permalänk
Medlem

Jo du kopplar in chassifläktarna där samt en ström så du kan använda chassits fläktkontroller

Permalänk

@tsarraz: Aha. Jag trodde chassifläktarna skulle kopplas till moderkortet men då kopplar jag in de där istället:)