Utforskaren krachar ofta i w7 x64

Permalänk
Medlem

Utforskaren krachar ofta i w7 x64

Hallå
Ja som titleln avslöjar så kraschar min utforskare (explorer.exe) konstant. Ínte så ja vet exakt när d ska hända men d händer nästan 10 ggr av 10 när jag högerklickar men även annars... Detta gäller alla mina 3 datorer den för spel, HTPCn o laptopen. På HTPCn så prova ja ShellExView och bocka av skype click to call vilket var d senaste programmet ja installerat på den men d har inte heller löst problemet =/ Läste lite online o nån hade fått hjälp av att avinstallera en windows uppdatering (KB2952664) men d har ej hjälp mig. Ja har inte installerat nån ny hårdvara lr mjukvara på speldatorn som kan kopplas ihop med detta... Hittade ingen tråd om d här så d kanske e ett ovanligt problem lr så kolla ja runt för dåligt... har panda cloud antivirus o malwarebytes antimalware resten ska nog stå i signeringen. Behövs d nån mer info så e d bara o hojta...

Tack på förhand!

// encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem

Kolla filerna: sfc /scannow i en kommandotolk. Kolla om det är något tilläggsprogram som orsakar felet: Msconfig i sökrutan och klicka bort Microsofttjänsterna, så ser du vad som återstår. Kör också windows update.

Permalänk
Medlem

Har alla tre datorer blivit installerade från samma Windows skiva? Om så är fallet testa att dra hem en ny ISO från microsofts hemsida och installera om. Kan ha blivit knas med din installationsfil.

Kanske kan vara värt att kolla andra saker först så du slipper installera om.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Kolla filerna: sfc /scannow i en kommandotolk. Kolla om det är något tilläggsprogram som orsakar felet: Msconfig i sökrutan och klicka bort Microsofttjänsterna, så ser du vad som återstår. Kör också windows update.

Körde en scan... "Skadade filer hittades men några av dem kunda inte repareras.
Information finns i cbs.log windir\logs\cbs\cbs.log. Till exempel C:\windows\logs\cbs\cbs.log"

D här e bara laptopen jag kört på nu o e inte hemma så kan inte kolla de andra om d e samma resultat där men skulle en windows reparation kunna lösa problemet? Jag har installerat alla de senaste uppdateringarna från Windows update. I msconfig återstår 2 st tjänster från Asus (laptopen är en Asus), 1 st från Mozilla foundation, 3 st från Panda Security, S.L. och 1 st från DEVGURU Co., LTD.

Edit: Tack!

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Har alla tre datorer blivit installerade från samma Windows skiva? Om så är fallet testa att dra hem en ny ISO från microsofts hemsida och installera om. Kan ha blivit knas med din installationsfil.

Kanske kan vara värt att kolla andra saker först så du slipper installera om.

Ja alla har installerats från samma skiva men vid olika tidpunkter och inte inom den närmsta tiden. Men inte en dum tanke, d e ju lätt att d blir en liten korrupt del på en skiva...

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!