Steam spel på olika hdd(s)/ssd

Permalänk

Steam spel på olika hdd(s)/ssd

Tjena!

Har precis blivit en medlem av The PC Masterrace. Har hört att man kan lägga sina favorit spel på sin ssd och allt annat på sin "vanliga" hdd. I mitt fall vill jag bara ha GTA V och mitt OS på ssd:en. Hur ska jag göra för att "sortera" spelen? Jag försökte se till så att spelen jag laddade ned hamnade på hdd:en men dom hamnar bara på ssd:en, jag försökte ändra destinationsmapp när jag skulle ladda ned gmod men jag fick någon sorts form av felmeddelande av Steam. Någon som har något tips på hur ni har gjort eller hur ni skulle ha gjort?

Tacksam för svar!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Om du har specficerat 2 olika download folders i steam så får du en fråga nästa gång du ska ladda hem ett spel. Jag har min SSD för helt nya spel som witcher och GTA 5, och min HDD för lite äldre spel som Mass Effect och Fallout3.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Du hittar inställningarna i settings under "Downloads" om du har steam på engelska, fulöversättningen om du kör på svenska.

"Steam Library Folders" eller dylikt är det du letar efter.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1