Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Med pvp lagg + buggade pvp vapen som går igenom resistance helt (ska vara buggfixat efter några veckor men det blev inte helt fixat...) och deras extremt slöa responstider på buggar så ser det fortfarande ointressant ut. Det tillsammans med att de gjort allt handla om hur mycket tid du lägger i liret pga nya championpoints. Du är alltså bra om du lagt ned mycket tid i liret, inte om du lärt dig din klass och skapat en bra setup. Mao, helt värdelöst puckad design fortfarande, även efter 1.6 som revampade hela lirets design nästan för combat, vilket ska ses som att de erkände att deras design var kass och inte konstigt att deras nya design då inte heller är nå bra... Liret hade mycket potential, och att köra från 1-50 kan fortfarande vara bra, men det stannade vid potential och blev inte ett överlag bra lir.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Friskyttarna är jag med i.

http://friskyttarna.eu/

Tack för tipset! Har ansökt nu.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Skrivet av WaZZe:

Tack för tipset! Har ansökt nu.

Välkommen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Välkommen

Tackar så mycket

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk

Guilds

Nån som känner till nån Guild för svenskar där man tillhör Daggerfall Covenant? Var hittar man gillena?

Permalänk
Medlem

Ni som köpte det nyligen på Siba, Ica och så vidare för ca 150:- Fick ni med explorer pack i spelet? Ska ner till Siba på fredag och fynda billigt innan de fattar haken. Vill gärna ha lite mer frihet med att mixa mellan raser och factions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mondeun:

Ni som köpte det nyligen på Siba, Ica och så vidare för ca 150:- Fick ni med explorer pack i spelet? Ska ner till Siba på fredag och fynda billigt innan de fattar haken. Vill gärna ha lite mer frihet med att mixa mellan raser och factions.

Ja, det var Explorer Pack som jag köpte på ICA Maxi för 149:-. Det sitter ett litet diskret klistermärke på framsidan som talar om detta. Står sedan på hemsidan att man fått en pre-order bonus, vilket jag antar talar om hur bra spelet sålde i sitt första utförande.

Ifall den versionen är slutsåld vet jag att den koden finns hos Fast2Play för 25 kronor:
http://www.fast2play.se/category/5644/the-elder-scrolls-onlin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mondeun:

Ni som köpte det nyligen på Siba, Ica och så vidare för ca 150:- Fick ni med explorer pack i spelet? Ska ner till Siba på fredag och fynda billigt innan de fattar haken. Vill gärna ha lite mer frihet med att mixa mellan raser och factions.

Nu verkar det som dom flesta har höjt priserna, däribland siba till 349kr. Fult. Men verkar finnas kvar i vissa Elgiganten-butiker för 189kr.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jaha. Då har också elgiganten höjt till 349kr. Riktigt svinigt. Om man bara hade varit ute några dagar tidigare...

Permalänk
Medlem

Känner lite vemod över detta spel... Jag hade faktiskt väldigt roligt under LvLing och en fet gille som man lirade med. Sen så hände det som verkar vara akilles hälen för MMOs idag, att lyckas behålla spelarnas entusiasm.

För mig var det inte månadspriset som skrämde iväg, utan grundpelaren för mig var PvP och den hade inte fått mycket kärlek mer än att slänga in 3 factions mot varandra i ett långt och laggigt "fram och tillbaka" spel med OP klasser som jag tycker är oförlåterligt för ett spel av denna kaliber samt endast ett så fåtal klasser att balansera. Ingen guildkärlek, Grp vs grp kärlek, taktisk kärlek, bara Zerg eller springa i en jävla boll och spamma samma knapp med rätt klass specs.

Sen fixade man legendarys rätt snabbt och sin set armor som passade för PvP vilket inte heller gjorde att man kände behov av att nöta PvE. Det blev lite kul igen när Craglorn kom, men vid det laget hade många redan valt att inte förnya sin månad.

Sen lyssnade dom inte på communityn i rätt tid, utan det var alltid för sent när dom skulle rätta till något, väldigt mycket saker kunde rättats redan från beta-feedback men det är inte prioriterat när AAA spel måste ha sina deadlines.
Bara den här idén med att höja VR ranks lite hela tiden var ju bara segt, roligare att koncentrera sig på kul gameplay, speciellt när man nött hela vägen till VR10 innan Craglorn.

Jag provade i höstas en sväng igen, för som sagt tyckte jag potentialen fanns där. Men så fort jag hoppade in i PvP igen var det samma sjuka lagg och kändes som exakt samma gameplay som vid release.

Nu när det är gratis så har man ju ingen ursäkt att inte prova igen, man kanske ska prova. Men vid detta laget känns det som andra spel förtjänar uppmärksamheten och med sommaren som kommer.

Hur känns spelet för er som lirar nu? Mycket folk? Action 24/7?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Nivå 46. Spelar i stort sett bara själv. Vet inte hur jag hittar bra gillen. Äldsta dottern har hoppat på och är nivå 20. Vi spelar ihop när hon behöver hjälp att klara något quest.

Stavfel
Permalänk
Skrivet av Tonneback:

Nivå 46. Spelar i stort sett bara själv. Vet inte hur jag hittar bra gillen. Äldsta dottern har hoppat på och är nivå 20. Vi spelar ihop när hon behöver hjälp att klara något quest.

Ansök till Friskyttarna på deras hemsida. Mycket trevliga och hjälpsamma. Oavsett om jag loggar in en söndagmorgon klockan sju eller en tisdagkväll klockan nio så är det folk online. Har haft en del nytta av guildbanken inom viss crafting. Fått drösvis med bra tips och hjälp. Lärt mig en del om pvp'n... även om jag sällan kör det. Trevligt småprat i chaten emellanåt.
Lirat med Friskyttarna i LOTRO med och även där var det mycket trevligt.

http://friskyttarna.eu/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Vi är Daggerfall Covenant och de tillhör någon av de andra falangerna om jag inte minns fel? Allt roligt är blockat på jobbet så jag kan inte kolla.

Permalänk
Skrivet av Tonneback:

Vi är Daggerfall Covenant och de tillhör någon av de andra falangerna om jag inte minns fel? Allt roligt är blockat på jobbet så jag kan inte kolla.

Vi spelar med Aldmeri Dominion. Känner inte till någon svensk guild i Daggerfall.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Finns det fler än jag som väntar på konsollversionen? Har laddat en föreställd version som jag avbeställt nu när downloaden är klar. Tror jag kan applicera min account copy kod på den sen när den kommer den 8de och låsa upp på det viset. Vad tror ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon som är grym på pvp? Jag håller stadigt andraplatsen på scoreboarden på haderus servern men vill kliva upp på första. Tar oftast en 1v5 match själv och kör alltid solo. Men inser för att få första platsen behöver jag en bra kompanjon. Finns det någon som är intresserad att köra en seriös duo pvp? Skicka ett pm!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Zenimax har släppt en trailer för en DLC till ESO, "Imperial City".

https://www.youtube.com/watch?v=bV5m0icPIFs

Släpps 31 augusti till PC. Kostar 2500 i crown store eller ingår om man har sub.

"With the purchase of the Imperial City DLC game pack, you get access to the full Imperial City zone. That includes the following:

All content is available to players that are level 10 and up
A brand new PvP/PvE space, including the six Imperial City Districts
New quests and key characters within the Imperial City
One new Imperial City PvP Public Dungeon: The Imperial Sewers
Two new PvE Imperial City group dungeons with Normal and Veteran versions: White-Gold Tower and Imperial City Prison
The Tel Var Stone system
23 completely new Veteran Rank 16 item sets, only available in Imperial City
Treasure Vaults that contain new Veteran Rank 16 set jewelry and a chance for even rarer finds
Xivkyn racial motif style
New collectibles only available in Imperial City (pets, polymorphs, and a costume)"

(-saxat ur officiella meddelandet på ESO forum)

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela, hade för mig att jag bara spelade betan när den var så jag köpte spelet. Så upptäckte jag att jag redan hade det, så nu sitter jag med en extra spelkod. Någon som har ett tips vart man kan sälja den?

Permalänk
Skrivet av Nhari:

Tänkte börja spela, hade för mig att jag bara spelade betan när den var så jag köpte spelet. Så upptäckte jag att jag redan hade det, så nu sitter jag med en extra spelkod. Någon som har ett tips vart man kan sälja den?

http://www.sweclockers.com/marknad/ny-annons ?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Precis börjat spela och nått lvl 11 med 2 karaktärer....

Vad gör man nu? Är det bäst att fortsätta questa som vanligt...grinda mobs...nöta dungeons...eller PVP?

Är det värt att levla crafting skills från början?

All hjälp är välkommen!

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på länge (tror jag registrerade mig när det först kom).

Skapade en karaktär och spelade lite.

Jag har inte någon särskild erfarenhet av liknande spel, någon som kan berätta lite vad man ska tänka på?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Precis börjat spela och nått lvl 11 med 2 karaktärer....

Vad gör man nu? Är det bäst att fortsätta questa som vanligt...grinda mobs...nöta dungeons...eller PVP?

Är det värt att levla crafting skills från början?

All hjälp är välkommen!

Skrivet av Larsp777:

Har inte spelat på länge (tror jag registrerade mig när det först kom).

Skapade en karaktär och spelade lite.

Jag har inte någon särskild erfarenhet av liknande spel, någon som kan berätta lite vad man ska tänka på?

Ettersom dere begge er nye i spillet, så vil jeg besvarer jeg deres spørsmål her. Dette er ikke en levelling guide og spillet er rett omfattende med alt fra PvE til PvP. Bare innenfor PvE delen kan en finne rett mange varianter på Dungeons fra de en kan klare alt selv opp til de en helst bør være en organisert gruppe av spillere for å klare å ta kverken av bossen.

Inntil level 15 har dere bare mulighet å bruke en våpen/skill bar, etter level 15 vil dere kunne skifte mellom to sett av skillbar/våpen. Når dere låser opp en skill og flytter ned den i baren, så vil denne samle poeng (XP) som siden gjør at ved en viss mengde kan dere morph (legge til eller forandre) dess funksjon. Her ville jeg anbefale å bruke en mod der gjør det mulig å se i tooltip hvilke alternative morph dere kan få lengre ettersom visse morph gjør skill/våpen fra magisk basert til stamina og omvendt. (Attribute dvs der dere legger poeng for å få mer helse, magi eller stamina ressurser er det første dere vil se når dere vil levelle opp eller har en fåt en skill point från å finne minst tre Skyrshards).

Når det gjelder mods, så ville jeg umiddelbart bruke Minions for å holde styr på disse og oppdatere disse i stedet for å gjøre dette manuelt. Minions gjør det enklere å oppdatere mods når en større patch gjør forandringer.

Minions: http://minion.mmoui.com/
Database og kilde for andre mods: http://www.esoui.com/

Gjennom å legge inn våpen eller bruke rustning (light/medium/heavy) så vil det du har aktivt på din karakter samle poeng. Når det gjelder rusning kan det være en idé å se hvilke passive og aktive skill der finnes og hvordan disse kan hjelpe til å holde ressurs poolen (se attribute points: http://elderscrollsonline.wiki.fextralife.com/Stats) tilstrekkelig høy under en fight. Invester mer i stamina dersom dere bruke båge eller handvapen, invester i magi dersom dere vil bruke staff eller klass skill der er basert på magi. Helse poolen er mindre viktig å legge attribute point i og kan bli kompensert gjennom enchantments på rustning og våpen.

Her et eksempel: legg inn en destro staff uten å aktivere noen skill point for å bruke våpen skill på destro staff linjen. Bruke i stedet en av hver klass skill for å hurtig få disse tre skill træ til å vokse tilsammen med destro staffs XP for å kunne åpne både de passive og aktive våpen skill lengre frem. Legg skill point på passive i klass skill for å genere magi for hver attakk eller gjennom å drepe fiende. Velg dersom du skal ha en toon til i hodesak være Crafter (dette fordi du må legge skill point på krafting i stedet for andre skills). Når det gjelder enchanting kan det være bra å vite at et og samme konto kan sende frem og tilbake glyphs og runer (via banken) mellom to karakterer for å få inspiration XP til å øke hurtigere. Fordelen med enchanting er at du kan skape enchanting (se her) der er bedre enn det du kan kjøpe fra NPCs. Bruk SP på en hierling for å få mats tilsendt via mail og bruk Keen eyesight på de ting der ikke lyser opp av seg selv i miljøet. Runes er lett å se (i hvert fall i mørker), så her kan du spare et SP. Vekster og råmaterial til trevirke kan være hardere til å se under dagslys og under natten nesten umulig å skille ut fra omgivelsen. Her vil Keen Eyesight være til stor hjelp, også dersom det nå ville bryte litt med innlevelsen i miljøet.

Tidskrevende ting i spillet:

*Woodcrafting/Blacksmith researching for crafting

*Øke stamina, speed og bag space på mount (dvs hest eller hva det er nå du rider på).

*Bank og bag space inventory kan utvides mot Gold, men priset stiger for hvert 10 trinn, så det kan lønne seg å kjøpe Crowns i Crowns Store (web site; du må være innlogget på ditt konto) for å i spillet (press , for å få frem menyen i spillet med en Crown symbol) velge upgrade i form Scrolls der du kan oppgradere bank eller inventory/bags.

Banken er sentral dersom du ville ha flere karakterer og vil kunne flytte mats for krafting eller våpen/rustning mellom to toon. Modden Bank Manager Revived (http://www.esoui.com/downloads/info753-BankManagerRevived.htm...) gjør livet enklere gjennom å la en skape profiler der en automatisk kan flytte all mats til banken i stedet for å fylle opp plass i inventory på karakteren. Kan også velge å skape en profil for å flytte Gold til banken i stedet for å gjøre dette manuelt og på den måte ha tilstrekkelig med Gold alle toon en vil øke mountens stats (bags, speed, stamina).

Når det gjelder Writs, så kan en velge i profilen å la BMR trekke ut mats en vil trenge for å gjøre Writsen. Her kan det være en fordel å kjenne til at dersom du har mats i inventory, så vil Writs bli registrert som ferdig for den delen Writs dersom du flytter det til banken og siden tilbake i inventory.

OPPSUMMERING:

Invester i de tidskrevende tingene først! Skape minst to toons for å nettopp redusere tiden for å øke stats for mounts og for å kunne bruke minst en for crafting/oppbevaring (mule).

Bygg opp karakteren med klass skill og de våpen som er sentral for å klare seg her å nå! Glem ikke å se på hvilke passive som vil gi tilbake (regenerate) eller redusere kostnader for å bruke stamina eller magi. High Elf har rett bra passive for magi og det er andre raser der vil passe bedre for andre roller, så disse passive er også noe en bør bruke SP på rett hurtig for å få mest ut av disse.

Altså glem ikke å bruke SP på dine passive ettersom de kan forandre en hel del hvordan dine aktive skills vil fungere. Konsentrer om en linje ad gangen. Guilds Skills som Mages Guild eller Fighters Guild kan være lett å hoppe på, men det er bedre å holde seg til noen få skills og få disse opp til et visst nivå. MG krever at en samler bøker, så denne bør en ende holde aktiv fra start og kanskje gjøre litt under veien som quest. MG passer også bedre for build passert på magi og FG passer bedre for stamina builds.

Visse skills må en ha på begge bar dersom en ikke vil deaktivere disse gjennom weapon swap. Eks. Deadric summon for Sorc der Twillight Matriac vill forsvinne dersom en hun ikke også befinner seg på den andre våpen/skill baren.

Legg vekt på klass skill (tre træ med hvilke muligheter der er senere til morphs) og den rustning (light/medium eller heavy) som vil gi best effekt. Light er best for magi basert karakter, for hvilke DPS eller healing rollen kanskje passer bedre. For tanks er en viss del heavy klart bedre for mer helse, men det krever en balanse med magi eller stamina. Alle de ting din karakter bærer på seg samler XP poeng for respektive linje. Innlevering av quests (siste skritt der du vil bli betalt litt Gold og få noen loot) vil også gi deg XP. Her kan det lønne seg å skifte våpen og aktive skills eller rustning dersom du kun vil ha XP for disse tingene og ikke vil bruke disse ute i strid.

Starte med minst to toon der en er i hodesak crafter/mats samler (+ekstra plass for inventory/mounts) og den andre har mer fokus på bruke Skill Points på våpen og skills i stedet for Crafting. Du kan senere respec din crafter til en annen rolle, dersom du føler at du ikke vil en crafter lengre. (Se til at begge toon tilhører samme allianse, dersom planen er å spille PvP for å kunne delta i Alliance War med begge toons).

Gå med i et Guild for å kunne byte eller kjøpe/selge ting. NPC vendors priser gjør deg ikke akkurat rik og i Guild Stores kan du både finne ting der ikke vendors selger og selv selge ting for et bedre pris enn til en NPC vendor. Raw mats trenger alle spillere på et eller annet tidspunkt, så det er noe der lønner seg å selge gjennom GS og ikke til NPCs.

En annen fordel med Guild er at du kan teleportere deg til hvor dine Guild medlemmer befinner seg gratis. Det finnes en mod (GOTO) der gjør det enkelt fra map (M) å gå direkte til de venner eller guild medlemmer der befinner seg i nærheten av der du vil gå. TP mellom Wayshrines er gratis, men en bør alltid sjekke at en virkelig befinner seg i Wayshrines mode (=ikke noe pris på kart for WS når flytter musen over). Det er lett å gå ufrivillig hoppe ut av WS mode til kart mode og små summer kan hurtig spise opp det Gold en tjener inn som lav level.

Når det enchantments (for å kunne skape Glyphs hvilket en bruker på våpen og rustning), så vil det lønne seg å sende Glyphs for deconstruction mellom dine egne toons for å få max inspiration (XP for crafting). Du kan selvfølgelig å ta hjelp av Guildet for å få mats til bryte ned (deconstruct) for å hurtigere for å opp inspiration.

Minst en toon bør også kunne skape bedre potions og mat/drikke (alchamy og provisoning) ettersom disse er viktige i PvP og de tyngre delene senere i spillet (PvE dungeons). Det kan bli rett dyrt å kjøpe potions/food/brews med fler aktive effekter på veteran nivå fra GS.

Bruk mods fra start for å holde orden på crafting og bank/inventory! Det kan hurtig bli kaotisk med flere toon der alle skal ha sine mounts oppdatert med 20 timer interval, all crafting research der tiden kan variere etc. (Se linken til ESOUI for mods!)

Husk at alle oppgradering av inventory og mount er pr karakter, så dersom du ville slette en toon vil alt dette være bortkastet! Banken er felles for alle karakterer og derfor en av de beste steder til å oppgradere inntil du vil oppnå et tak der priset i Gold ville gjøre det alt for tidskrevende og det ville lønne seg i stedet å kjøpe Crowns Package (gjennom website) for å bruke på Scrolls i Crowns Store (in game).

Mount i seg selv er bundet til konto, så det holder å ha en mount for å kunne dele mellom karakterene. Oppgraderinger er pr karakter. Det en kjøper i CS er skinn (dvs uteseendet) på mounten. Det er mulig å kjøpe Scrolls for å oppgradere mounten, dersom en synes det passer bedre. Til forskjell fra bank og inventory, så er priset for oppgradering i Gold det samme (250 G pr 20 timer for respektive oppgradering i stamina/speed/bags).

*Det er mulig å gjøre om en toon (respec) attribute respektive skill lengre frem: http://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/64941/rede...

-->Enten gjennom å bruke Gold eller kjøpe en Scrolls i Crown Store

Når det gjelder DLCs til ESO så er Orsinium i vært fall verdt å gå til alle rede for en level 8 (min toon er en High Elf Templar) for XP der i stedet for å hjemme zonen. Her vil lav level karakterer bli oppskalert til den nivå der er i Orsinium, så en vil slippe å bli KS fra mini mobs. Det her er enda et rett krevende miljø dersom en ikke har erfaring fra sine Skills eller tilstrekkelig med regenerering fra passive for magi/stamina eller helse, men mats en kan finne her er rett bra (de er tilpasset etter din toons level) og en kan variere mellom hjemme alliansens story og Orsinium. Samme gjelder for Abah's Landing i Thieves Guild. Det forutsetter at en snakket respektive NPC for å aktivere disse DLCer.

DLC forutsetter selvfølgelig at dere kjøpt for i det hele tatt ha tilgang til å aktivere gjennom å snakke med disse NPCe. Selv kjøpte jeg Orsinium og TG når TG kom og det Zenimax hadde en kampanje på Crown Packages (=Crows) der 5500 Crowns kostet 167 kr (normal pris 279 kr). Det kan altså lønne seg å holde et øye på når Zenimax vil ha en lignende kampanje i fremtiden når neste DLC vil være aktuell!

Permalänk
Medlem

@Gigantrix:

Oj, det var en hel del att hålla reda på. Förstår inte riktigt vad en "toon" är.

En annan sak jag undrar är det här med PvP. Kan man alltid attackera andra spelare som inte är i en egen "guild"?

Är verkligen helt ny på detta men det är roligt att försöka förbättra sin karaktär.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

@Gigantrix:

Oj, det var en hel del att hålla reda på. Förstår inte riktigt vad en "toon" är.

Det är dina karaktärer. Ett annat ord för det typ.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det är dina karaktärer. Ett annat ord för det typ.

Ok, tack! Har nu förstått att man måste vara i Cyrodill för att kunna slåss mot andra spelare.

Två saker till:

Är man med i någon grupp när man har skapat sin toon? Det finns väl guilds m.m. men fattar inte riktigt det. Om man går till Cyrodill måste man ansluta till någon eller är man redan med i någon "fraktion"?

En annan sak som egentligen inte är en fråga.

Det som är roligt med sådana här spel är väl att man bl.a. kan utveckla sin toon. Man letar pengar, försöker skaffa häst, bättre grejer o.s.v.

Samtidigt kan man tydligen köpa paket där det redan ingår massa saker.

Råkade förnya min prenumeration när jag insåg att man inte måste betala en avgift.

Tar inte detta bort mycket av det roliga?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Råkade förnya min prenumeration när jag insåg att man inte måste betala en avgift.

Tar inte detta bort mycket av det roliga?

Att abonnera på spelet gör så du får tillgång till alla DLC och lite exp boost tror jag (gäller bara under tiden du betalar). Ingen större skillnad om du abonnerar eller inte. Bara bra att du abonnerar, du stödjer utvecklarna så dem får lite mer pengar i kassan.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Att abonnera på spelet gör så du får tillgång till alla DLC och lite exp boost tror jag (gäller bara under tiden du betalar). Ingen större skillnad om du abonnerar eller inte. Bara bra att du abonnerar, du stödjer utvecklarna så dem får lite mer pengar i kassan.

Tänkte mer på att man köper ett paket med rustning och häst m.m. istället för att själv försöka skaffa det. Känns så lite allmänt med liknande lösningar.

Så vad händer om jag slutar betala nästa månad, vad försvinner då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Tänkte mer på att man köper ett paket med rustning och häst m.m. istället för att själv försöka skaffa det. Känns så lite allmänt med liknande lösningar.

Så vad händer om jag slutar betala nästa månad, vad försvinner då?

Det du kan köpa som rustning, är bara visuellt. Inget som påverkar din gubbes stats. Att köpa häst kan nog bara mer ge fördel, om man inte orkar springa hela tiden.

Om du slutar betala, enda som händer är att DLC'na blir inaktiva om du inte köper dem lösa för ~2000 crowns. Eller börjar betala igen. Det du har gjort försvinner inte.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det du kan köpa som rustning, är bara visuellt. Inget som påverkar din gubbes stats. Att köpa häst kan nog bara mer ge fördel, om man inte orkar springa hela tiden.

Om du slutar betala, enda som händer är att DLC'na blir inaktiva om du inte köper dem lösa för ~2000 crowns. Eller börjar betala igen. Det du har gjort försvinner inte.

Tack för svaren!

Vad gör DLC:n egentligen? Ger det fler platser att utforska?

Några fler tips för en riktig nybörjare?

Eftersom jag är nybörjare inte bara på Elder Scrolls utan även liknande spel så känner man sig ganska lost.

Har också WoW. Köpte Battle Chest men har inte spelat det särskilt mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Gigantrix:

Uppskattar verkligen jobbet du lagt ner på att svara men får nog läsa igenom det många gånger för att fatta allt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10