Permalänk
Medlem

Sitter och spelar nu. Allt på ultra och MSAA mm. igång. Kör med en Thrustmaster RGT FFB med clutch så hade absolut kunnat ha en bättre ratt att testa men, men det gör jobbet for now.

Kan verkligen inte förstå om folk tycker det ser dåligt ut i ett sådant här spel Det man hinner se ser bra ut, detaljerat nog. Man ser skillnad på grus och grus, man ser snö/isfläckar mm. Men jag vet inte, folk kanske tror att man ska söndagsköra och kolla på träden och hoppa ut ur bilen och sparka däck eller något. I så fall kan jag tipsa om "IRL", garanterat bäst grafik

Körkänslan är en av de bättre jag har testat. Och då menar jag inte mest verklighetstroget, utan realistiskt nog att fortfarande kunna tweaka så att det blir en rolig SPEL-upplevelse. Samtidigt så lyssnar du inte på din co-driver eller är för gas-galen så är du helt klart körd för att kunna vinna racet(Om du kör på Professional eller svårare)

Man kan få punktering så däcket ramlar av tillslut och så att styrningen blir helt kass. Rutan och spricka och förhindra synen. Man kan ändra inställningar som i de andra dirtspelen som short eller long shifts mm. Men framförallt är det verkligen ett RALLY spel vi snackar om! Du kan verkligen ställa in så du får kämpa om du ska köra med ratt, samtidigt som spelet är roligt att spela. Det gillar jag mucho Däremot så kan det saknas lite inställningar och FFB'n kan förbättras en aning(Behöver dessutom en bättre ratt som sagt, men den har presterat bättre i andra spel) samt att bilarna känns lite väl lätta ibland.

Annars så ser jag verkligen fram emot när spelet är färdigställt! Kanske blir en G27 i samma veva då med.

Datorspecs i sig.

Visa signatur

Lian Li O11D Evo | Full custom loop | 6900XT Red Devil Ultimate | Ryzen 5800x3d | MSI B550 Mortar | G.Skill Ripjaws V 3600mhz CL16 32g | LG 32GP850-B | Topping DX3Pro+ | Sivga SV021| Logitech G Pro X Superlight| Akkogear 3084B Jelly Black

Permalänk

Fick en Logitech G25 gratis av en arbetskompis för 5 dagar sedan och lyckades med följande tid igår med Ford Fiesta från 2010's klassen
Pant Mawr Reverse 2:49,859

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Fick en Logitech G25 gratis av en arbetskompis för 5 dagar sedan och lyckades med följande tid igår med Ford Fiesta från 2010's klassen
Pant Mawr Reverse 2:49,859

Du måste ha nött en hel del dom där fem dagarna Jag tror jag nästan höll andan en hel minut mellan 1:10 - 2:10, vågad körning ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Du måste ha nött en hel del dom där fem dagarna Jag tror jag nästan höll andan en hel minut mellan 1:10 - 2:10, vågad körning ^^

Jo det har väl blivit en del körning men inte så jätte mycket som jag hade velat fick precis börja sommarjobba och har 5-skift så blir 7 dagars veckor med jobb.

vågad och vågad... det är ju ett spel och är man inte först så gör man fel men kul att du tyckte om videon iaf

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

@Brightsin: Snyggt kört!

Visa signatur
Permalänk
Föredetting
Skrivet av Brightsin:

Fick en Logitech G25 gratis av en arbetskompis för 5 dagar sedan och lyckades med följande tid igår med Ford Fiesta från 2010's klassen
Pant Mawr Reverse 2:49,859

Ser bättre ut körmässigt än jag vågat hoppas... Säger iofs mer om mina förhoppningar än realismen.

Videon, å sin sida, var lite väl hårdkomprimerad på sina ställen. Provat spela in med Afterburner?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Videon, å sin sida, var lite väl hårdkomprimerad på sina ställen. Provat spela in med Afterburner?

När man kollar på videon utanför youtube så är det inga artifakter alls, så vet inte om de har gjort något på youtube kanske?
om du går in på min kanal och kollar de tidigare dirt rally videos som jag har laddat upp så är det mycket bättre kvalité
typ den här...

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Tycker spelet verkar bli riktigt bra, visst det är en early access men det känns ok. Nu kör jag bara tyvärr med handkontroll å jag har heller inte tittat på några inställningar för den så det går väl sisådär. Spelet är faktiskt ganska lättdrivet, jag har en FX-6300@4.5GHz och ett gammalt GTX 670 men att köra på Ultra utan MSAA går faktiskt ganska bra
Jag gillar spelet även om det kanske inte är en hård simulator, eller ja det kan jag inte uttala mig om då jag aldrig kört Rally IRL.

Dock ligger nog min rigg på gränsen då shadowplay inte funkar som det ska, det blir lite lagg här å där som syns i videon.

Visa signatur
Permalänk

Är det någon här som vet hur man skapar egna rally,

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Ser bättre ut körmässigt än jag vågat hoppas... Säger iofs mer om mina förhoppningar än realismen.

Videon, å sin sida, var lite väl hårdkomprimerad på sina ställen. Provat spela in med Afterburner?

Var hämtar du repriserna för att göra filmen??

Permalänk
Medlem

@Ulf Carlsson: Offline gör du såhär: Tryck på custom event, sen rally (eller hillclimb om du vill köra det), sedan är det bara att välja land, antal sträckor, svårighetsgrad och om du vill möta vanlig AI eller tider från nätet (community delta). Tryck enter och välj vilka sträckor du ska köra, sedan enter. Välj bilklass, sedan bil och sen är det bara att gasa på!

Permalänk
Skrivet av Currabo:

@Ulf Carlsson: Offline gör du såhär: Tryck på custom event, sen rally (eller hillclimb om du vill köra det), sedan är det bara att välja land, antal sträckor, svårighetsgrad och om du vill möta vanlig AI eller tider från nätet (community delta). Tryck enter och välj vilka sträckor du ska köra, sedan enter. Välj bilklass, sedan bil och sen är det bara att gasa på!

Tack för svaret,Men jag menar hur man gör rally o kör mot kompisar? Det du visar är väl bara körning mot tider, inte utvalda förare?.

felskrivet,
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulf Carlsson:

Tack för svaret,Men jag menar hur man gör rally o kör mot kompisar? Det du visar är väl bara körning mot tider, inte utvalda förare?.

Har inte full koll på hur man gör, men du skulle kunna testa göra en League som dina vänner går med i: https://www.dirtgame.com/leagues. De är gratis och bör inte vara jättesvårt

Permalänk
Skrivet av Currabo:

Har inte full koll på hur man gör, men du skulle kunna testa göra en League som dina vänner går med i: https://www.dirtgame.com/leagues. De är gratis och bör inte vara jättesvårt

Har testad det men den vi bjuder in hittar inte rallyt i spelet, Får väl vänta tills RallyCrossen kommer för då kommer väl en ny online del,

Permalänk
Skrivet av Ulf Carlsson:

Har testad det men den vi bjuder in hittar inte rallyt i spelet, Får väl vänta tills RallyCrossen kommer för då kommer väl en ny online del,

Men tack för svaren från dej, Är ni flera grabbar som kör detta spel?, Vi är 2 som gärna kör lite ihop med andra, så om ni är intresserade så hör av er,

Permalänk
Medlem

@Ulf Carlsson: Ja, varför inte? Kör lite då och då (men känner inga andra som kör..) PM dig mina uppgifter på steam

Permalänk
Skrivet av Currabo:

@Ulf Carlsson: Ja, varför inte? Kör lite då och då (men känner inga andra som kör..) PM dig mina uppgifter på steam

Du kan skicka dom här annars
ulfcarlsson10@live.se

Permalänk

@Meantek:

Vilka program är bäst att använda om man vill göra film av repriser???

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår

Köpte spelet lite sent kanske men jag är jätte nöjd över hur dom har utvecklat detta spel från Dirt 3. Enligt min smak så är detta det bästa rally Simulatorn just nu!

Permalänk
Medlem

Om du har nvidia kort så använd Shadowplay @Ulf Carlsson:

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Ulf Carlsson:

@Meantek:

Vilka program är bäst att använda om man vill göra film av repriser???

Afterburner funkar fint, det är väl det jag använder mest. Annars finns Fraps, XSplit Gamecaster och liknande också.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör -70 eller annat bakhjulsdrivet i spelet eller kör de flesta 4wd

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Afterburner funkar fint, det är väl det jag använder mest. Annars finns Fraps, XSplit Gamecaster och liknande också.

Jag kör 70 talare ibland,

Permalänk

RallyCross

Är det några här som är intresserade av att köra serie när RallyCrossen kommer,
http://veteranerna.forum24.se/veteranerna-post-430.html#430

Permalänk
Medlem

@Medit: Jag kör gärna 70-rwd, å helst Fiaten av dem!

Permalänk
Medlem

@Ulf Carlsson: Här är 2 videos med lite klipp från rallycrossen: http://www.racedepartment.com/threads/rallycross-update-previ... Misstänker även att RaceDepartement kommet köra en serie, dock kostar de 20 euro (tror jag) om året

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Brightsin:

Fick en Logitech G25 gratis av en arbetskompis för 5 dagar sedan och lyckades med följande tid igår med Ford Fiesta från 2010's klassen
Pant Mawr Reverse 2:49,859

Snyggt kört men lite läskigt när man känner igen banan från Colin Mcrae 1 tror jag det var, men nu är den så klart lite uppfixad i bättre grafik och bättre ljud.
Var länge sen man körde detta av förklarliga skäl men kommer ändå ihåg kurvorna och visste vad som skulle komma.

Bra jobbat

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har tänkt köpa det då det verkar fungera bra på i5-4210U och Geforce 840M, men fungerar det med vilken handkontroll som helst typ Logitech Dual Action?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Snyggt kört men lite läskigt när man känner igen banan från Colin Mcrae 1 tror jag det var, men nu är den så klart lite uppfixad i bättre grafik och bättre ljud.
Var länge sen man körde detta av förklarliga skäl men kommer ändå ihåg kurvorna och visste vad som skulle komma.

Bra jobbat

Skulle vara kul att se vad för setups du har, Om jag håller den farten stutsar jag bara av vägen,

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Snyggt kört men lite läskigt när man känner igen banan från Colin Mcrae 1 tror jag det var, men nu är den så klart lite uppfixad i bättre grafik och bättre ljud.
Var länge sen man körde detta av förklarliga skäl men kommer ändå ihåg kurvorna och visste vad som skulle komma.

Bra jobbat

Tackar tackar!

Skrivet av Ulf Carlsson:

Skulle vara kul att se vad för setups du har, Om jag håller den farten stutsar jag bara av vägen,

Om du menar bilens inställningar så är den standard.
kan nog fixa en skärmbild från spelet med det som jag annars har ställt in på ratten mm.

BTW. har slagit den där tiden rätt så bra nu också 2:44,726

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D