Permalänk
Medlem

@Brightsin: Inte illa pinkat MR!
Du kör ju banan helt rätt! Hade varit så jävla ball om dom kunde fixa Ghost time attack på banorna så man kan köra mot varandras tider live så att säga

Permalänk

@Barroz: Tackar tackar! Slog tiden senare mot kvällen med 1 sekund och hamnade på fjärde plats.
Nu har de ju fixat RX delen online så det borde inte vara så stora problem med att ha "Ghost" bilar på samma sträcka i vanligt rally.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk

Sjukt bra kört Brightsin!! Dock kan ju valet att ha musik i videon diskuteras När det gäller bilspel vill jag bara höra spelet

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk

@erazerswe: Var väl egentligen inget val att ha med med musiken i klippet då det var den jag lyssnade på i bakgrunden när jag körde sträckan... men man får tacka för att du tyckte att det var bra endå

slog förresten tiden med en sekund snabbare senare mot kvällen efter jag laddat upp den på youtube.
skulle kunna fixa till den och ladda upp också då den är i princip helt felfri och utan musik i bakgrunden också

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Det är ju onekligen ett rätt trevligt spel. Ser bra ut och är skoj. Jag köpte det igår så inte så mycket erfarenhet av det än. Jäkligt knöligt att navigera i menyerna dock. Var tusan är knapp 16, osv.

Det som känns mest skumt körmässigt tycker jag r bromsarna, framförallt på asfalt. Behöver ju bara titta på bromsen på de delvis snö och istäckta vägarna vid Monte Carlo för att bilen ska stå helt stilla.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ickx:

Det är ju onekligen ett rätt trevligt spel. Ser bra ut och är skoj. Jag köpte det igår så inte så mycket erfarenhet av det än. Jäkligt knöligt att navigera i menyerna dock. Var tusan är knapp 16, osv.

Det som känns mest skumt körmässigt tycker jag r bromsarna, framförallt på asfalt. Behöver ju bara titta på bromsen på de delvis snö och istäckta vägarna vid Monte Carlo för att bilen ska stå helt stilla.

Jag har inte provat det här spelet än, men det man reagerar på är just att bromsarna verkar övereffektiva och att motorn verkar lite trött och strypt, lite som att det alltid ligger på nån slags traction control... Man får väl ge det en chans nångång, men förtroendet för Codemasters är lågt numer. (CMR 1 och 2 var rätt kul, men sen gick det utför IMHO)

Förresten, schysst alias
Fast är inte bilden Jim Clark?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt att det förtjänar en chans. RBR håller fortfarande för en tur nu och då men det är trevligt men något lite nyare.

Angående mitt namn så tyckte jag i min ungdom att Ickx var ett lite fräckare forumnamn men Jimmy är ju trots allt en lite större favorit så han fick vara på avataren. Rent körmässigt är jag naturligtvis klart underlägsen bägge men det är ju roligt att försöka trots allt.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Laddat upp Pant mawr reverse med nytt person bästa 2:41.960

(måste vara någonting konstigt med youtube då kvalitén är rent utsagt sk*t när man jämför med den filen jag laddar upp ifrån... :/ )

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Laddat upp Pant mawr reverse med nytt person bästa 2:41.960

https://www.youtube.com/watch?v=AKIXvVDNjA4

(måste vara någonting konstigt med youtube då kvalitén är rent utsagt sk*t när man jämför med den filen jag laddar upp ifrån... :/ )

Snyggt och galet kört syns att du kört sträckan "ett par gånger".

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Laddat upp Pant mawr reverse med nytt person bästa 2:41.960

https://www.youtube.com/watch?v=AKIXvVDNjA4

(måste vara någonting konstigt med youtube då kvalitén är rent utsagt sk*t när man jämför med den filen jag laddar upp ifrån... :/ )

Riktigt stiligt! Sådär kan en annan bara drömma om att köra. Ser så "lent" ut på något sätt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Laddat upp Pant mawr reverse med nytt person bästa 2:41.960

(måste vara någonting konstigt med youtube då kvalitén är rent utsagt sk*t när man jämför med den filen jag laddar upp ifrån... :/ )

Grymt bra kört!
Blir du inte nervös när du kört hälften att du ska köra av?

Permalänk

Tycker spelet är sjukt svårt med 360 pad. Min logitech momo gav upp för ett tag sen så just nu är den det enda jag har. Det svåra är ju att bilen blir så "twitchy" med dosan då det är så mycket svårare att göra mjuka, små rörelser. Men kanske går att hitta en någorlunda vettig sens i inställningarna.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Skrivet av erazerswe:

Tycker spelet är sjukt svårt med 360 pad. Min logitech momo gav upp för ett tag sen så just nu är den det enda jag har. Det svåra är ju att bilen blir så "twitchy" med dosan då det är så mycket svårare att göra mjuka, små rörelser. Men kanske går att hitta en någorlunda vettig sens i inställningarna.

Hitta en bra balans av sens och en liiten gnutta stability control, typ ett eller två steg bara

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Hitta en bra balans av sens och en liiten gnutta stability control, typ ett eller två steg bara

Tackar för tipset, ska testas. Har liksom för vana att stänga av alla hjälpmedel, men kanske skulle behövas lite i alla fall när man kör med gamepad

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Skrivet av erazerswe:

Tackar för tipset, ska testas. Har liksom för vana att stänga av alla hjälpmedel, men kanske skulle behövas lite i alla fall när man kör med gamepad

Ja jag hade också inställningen att klart jag ska köra utan assists men märkte att det var liite väl sladdrigt då man kör med gamepad. Visst går det men blir roligare med en gnutta hjälp. Det blir ju inte direkt arkadigt bara för att man drar på lite stability.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finland-uppdateringen är riktigt bra tycker jag. Inte några skarpa kurvor utan mest rakt fram. Riktigt fint flyt blir det

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande att det är på tog för snabbt. Långa, långa sträckor med full gas på högsta växeln, även med en grupp B bil. När det kommer lite skarpare kurvor kommer man långt med att bara ställa upp bilen lite utan att bromsa.

Jävligt skoj men jag vill ha mindre grepp och mer rädsla. Inte bara stampa på gasen när det går för fort, då borde det redan vara för sent.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Vet inte om det har ändrat något med motoreffekt på 2010 fiestan men slog mitt personbästa med ett par sekunder nu efter flying finland uppdateringen och slog också världsrekordet!

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brightsin:

Vet inte om det har ändrat något med motoreffekt på 2010 fiestan men slog mitt personbästa med ett par sekunder nu efter flying finland uppdateringen och slog också världsrekordet!
https://www.youtube.com/watch?v=pGvBATIeLJI

Riktigt snyggt kört!

Måste försöka skärpa mig och släpa fram min ratt. Haft spelet länge nog utan att kopplat in den eller ens spelat. Samt att Project Cars samt Assetto Corsa såklart förtjänar lite kärlek.

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Vet inte om det har ändrat något med motoreffekt på 2010 fiestan men slog mitt personbästa med ett par sekunder nu efter flying finland uppdateringen och slog också världsrekordet!
https://www.youtube.com/watch?v=pGvBATIeLJI

Från "changelog"

"We’ve reworked the handling on our 60s, 70s, 80s RWD and 2010s classes – these changes have seen improvements to the way we model suspension and tyres, along with engine and aero rework they really make the cars feel a lot more dynamic to drive."

Så kan ju kanske påverka en del...hur som helst grymt kört, fattar dock inte hur du kan köra så snabbt. Du lär ju kunna sträckan i sömnen till att börja med för du förbereder ju bilen hela tiden för nästkommande kurva

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Skrivet av erazerswe:

Från "changelog"

"We’ve reworked the handling on our 60s, 70s, 80s RWD and 2010s classes – these changes have seen improvements to the way we model suspension and tyres, along with engine and aero rework they really make the cars feel a lot more dynamic to drive."

Så kan ju kanske påverka en del...hur som helst grymt kört, fattar dock inte hur du kan köra så snabbt. Du lär ju kunna sträckan i sömnen till att börja med för du förbereder ju bilen hela tiden för nästkommande kurva

Jo det kan ju vara det med "reworked handling" men tycker inte att man borde plocka mer än någon sekund på det :-/

Och ja... Har kört sträckan ett "antal" (insert a number between 100-999) gånger.
sen att man förbereder bilen inför kurvan är väll så man alltid kör eller?
Får tacka för lite positive feedback iaf!

@anon5930 Vilken ratt har du liggandes?

Och till alla som undrar vad jag har för ratt-inställningar så typ enda jag har ändrat är att köra ratten på 360 graders rotation

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Jo det kan ju vara det med "reworked handling" men tycker inte att man borde plocka mer än någon sekund på det :-/

Och ja... Har kört sträckan ett "antal" (insert a number between 100-999) gånger.
sen att man förbereder bilen inför kurvan är väll så man alltid kör eller?

Jo det är klart man försöker göra det, menar bara att du får ju typ perfekt träff inför varje "tajtare" kurva o det tar ett tag att lära sig så du lär som sagt kört sträckan massor
Du får gärna posta någon finlands-sträcka också så man får se hur det ska gå till

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Skrivet av erazerswe:

Du får gärna posta någon finlands-sträcka också så man får se hur det ska gå till

Har en inspelat just nu som jag bara väntar på att få ladda upp sitter på delat nätverk här hemma med flera användare än jag.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

@Brightsin: helt fantastiskt kört. Köra sådär kan jag inte ens drömma om förrän jag har sett klippet haha

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till Windows 10 igår och Dirt Rally gick inte längre att starta. Fick felmeddelande 41, "Steams servrar är upptagna".
Löste det genom att göra en backup av spelet i Steam, avinstallerade det och sedan återskapa backupen.
Ifall någon annan skulle få problem

Permalänk

@erazerswe: Nu så har jag laddat upp Jarvenkyla med Ford Focus '01

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Ett simpelt tips är annars att...

1. Högerklicka på spelet i listan och välja "Egenskaper"
2. Klicka på fliken "Lokala filer"
3. Trycka på "Verifiera integriteten på spelcachen"

...så fixar det till så spelen funkar med

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Laddat upp Pant mawr reverse med nytt person bästa 2:41.960

https://www.youtube.com/watch?v=AKIXvVDNjA4

(måste vara någonting konstigt med youtube då kvalitén är rent utsagt sk*t när man jämför med den filen jag laddar upp ifrån... :/ )

Snyggt kört!

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/