AMD Radeon R9 Fury X gör över 1 200 MHz med förhöjd spänning

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Har mycket svårt att tro att man skulle utveckla denna teknik bara för att månader eller året senare dumpa den för en nyare, det håller ju aldrig ur ekonomisk synvinkel.

Kolla bara hur länge vi haft GDDR5!

HBM 2 är bara en vidareutveckling av HBM 1 vilket kommer detta år så ser inte bekymmren med att uppgradera fury till HBM 2 dom har ju redan snackat om att det ska komma på uppgraderad krets själva. (AMD)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Men vad gäller minnesmängden så kan HBM husera 8GB med hjälp av "dual-link interposing" så det kommer förmodligen komma framöver , alltså tillex Fury x med 8GB!

Först: HBM2 är redan på väg.

Och var kommer det där "dual link interposer" från, egentligen? Den enda källa jag har sett är nån artikel som rapporterar rykten från någon som känner någon på AMD om att fury kommer ha 8Gb, genom att använda denna magiska teknik. Med bilder som visar helt standard HBM. De går inte att stacka vertikalt, som ryktet säger, mer än 4 kretsar per modul just nu. Att stacka moduler är bara absurt, studera antalet pinnar per modul... "dual link" är också rätt mycket totalt nonsens när man refererar hbm. Notera att HBM per default är "dual-link" så till vida att varje minnesmodul har två oberoende arbetande asynkrona 128-bittarsbussar.

Det skulle kunna gå att designa någon slags multiplexer, kanske, men det känns rätt meningslöst dyrt när den alternativa lösningar är fler ledare i interposern och några minnescontrollers till i GPU:n.

Man kan alltså antingen ha fler bussar till GPU:n (2x128 per modul) ("bredare" aggregerad buss, även om det inte riktigt fungerar så, eftersom varje 128-bittarsbuss arbetar oberoende av de andra) eller bara använda en buss per chip istället för två (samma "bredd", men man kan inte längre både läsa från och skriva till ett chip samtidigt, t.ex. Eller, ja.. mer eller mindre, i vilket fall, inte lika bra för GPU-minnen).

Notera att interposern är en passiv komponent. "Dual-link interposer" är därför rätt.. udda som rykte betraktat.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Det jag funderar mest över är varför det inte finns något uttalande kring några av AMDs beslut med Fury X och det stör mig något fruktansvärt.

Det är ju dock inte AMD som låst voltkontrollern på något som många tror, det är bara att den styrs annorlunda mot tidigare kort och Afterburner, Trixx osv måste få stöd för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är tyvärr mer än så. Måste ju lyckas kränga korten till Svenssons som det bara snurrar Intel och Nvidia i huvudet på

hahahah just det ja, intresant tråd. Hamna även på förstasidan (inte så lyckat att ett troll hamna där, men än då).

Var väl nyhetstorka eller något Hur som helst så är jag alltid skeptisk till bild-och videobevis som har sunkig kvalitet. Speciellt när det gäller saker som lätt kan upprepas och folk ber om bättre bilder/filmer men får något lamt svar tillbaka

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99339:

Varför tror du det? Onödigt att utveckla en så dyr krets om den bara ska säljas under en (mer än vanligt) begränsad tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Titan X?

Skrivet av DominatorPC:

Har mycket svårt att tro att man skulle utveckla denna teknik bara för att månader eller året senare dumpa den för en nyare, det håller ju aldrig ur ekonomisk synvinkel.

Kolla bara hur länge vi haft GDDR5!

HBM2 står för HBM gen 2. Alltså nästa generation HBM.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Titan X?

HBM2 står för HBM gen 2. Alltså nästa generation HBM.

Vilket kommer redan i år så?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=XJYWXHOUoFY

Ett överklockat 980TI är ju inte så mycket snabbare än CF Fury X så stämmer detta så lär ju Fury dra om. Fan är så kluven om jag orkar stå ut med mitt pumptjut i 2månader till tills nya batchen landar hos komplett eller använda mitt öppnaköp och plocka ut ett par 980TI istället.

Någon som vill guida mig?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

https://www.youtube.com/watch?v=XJYWXHOUoFY

Ett överklockat 980TI är ju inte så mycket snabbare än CF Fury X så stämmer detta så lär ju Fury dra om. Fan är så kluven om jag orkar stå ut med mitt pumptjut i 2månader till tills nya batchen landar hos komplett eller använda mitt öppnaköp och plocka ut ett par 980TI istället.

Någon som vill guida mig?

Trodde du hade bestämt dig för att behålla dina Fury X?

I ditt fall hade jag gått över till GTX 980 Ti i av en enkel anledning; Du säger att du stör dig på pumpljudet.

Själv hade jag aldrig tvekat om det stod mellan alternativen "en dator som inte väsnas" eller "en handfull fps mer".
Jag hade tagit det tysta alternativet alla dagar i veckan.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Trodde du hade bestämt dig för att behålla dina Fury X?

I ditt fall hade jag gått över till GTX 980 Ti i av en enkel anledning; Du säger att du stör dig på pumpljudet.

Själv hade jag aldrig tvekat om det stod mellan alternativen "en dator som inte väsnas" eller "en handfull fps mer".
Jag hade tagit det tysta alternativet alla dagar i veckan.

Jo men den nya batchen av fury är ju knäpptyst. Men den kommer ju inte föräns i september till komplett.

Jag vill behålla dom men ljudet är störande just nu. Poseriva är att dom inte blir varma öht och det gillar jag i min lilla skrubb.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Titan X?

HBM2 står för HBM gen 2. Alltså nästa generation HBM.

TITAN X använder GM200 och den återfinner du i Quadro M6000 också som har rekommenderat pris på ca 4000-5000 USD eller strax över 40K i Sverige.

Har igen koll på nvidias vinster nu för tiden men redan för herrans många år sedan så gjorde dom större total vinst på Quadro än på GeFroce trots att det senare säljs i större kvantiteter. Helt enkelt för företag betalar mer för extra funktioner och bra stöd i drivrutiner och program.

AMD har Firepro serien för professionellt bruk, vad dom behöver är Fiji motsvarighet till Nvidia Quadro och Tesla med bra stöd, då kan dom ta premium priser med bra vinstmarginal.

Permalänk
Medlem

@Hymer: Varför inte bara lämna tillbaka dem och köpa en annan variant / hos någon annan? De skalar ju redan bra i CF och om du snart kan styra volten så kommer CF vara överlägset sli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

http://goo.gl/ZnO3SB

Något har han ju gjort iaf.

En liten detalj som gör detta ännu mer intressant, om det stämmer, är att detta test är väldigt lågupplöst för Fury, det vill säga ännu bättre jämfört med konkurrenterna i högre upplösning.

Ska bli skoj att se var detta stannar, fake eller succé.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Trebsor: Finns ju fasen inga fury x att få tag i någonstans. :/

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

En liten detalj som gör detta ännu mer intressant, om det stämmer, är att detta test är väldigt lågupplöst för Fury, det vill säga ännu bättre jämfört med konkurrenterna i högre upplösning.

Ska bli skoj att se var detta stannar, fake eller succé.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle vara kul och vad han får i 4k med där fury är ruskigt stark.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow:

Hur kommer det sig att Sverige är så mycket Wintel / Nvidia fantaster? Samma fenomen i Polen men resten av europa är öppnare för andra produkter. Jag menar det var inte länge sen man gick till en datoraffär där säljaren tryckte argumentet att AMD processorer brinner......

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@Hymer: Nää men finns ju åtminstone preliminära den 24/25 och bekräftade den 1 aug

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

HBM 2 är bara en vidareutveckling av HBM 1 vilket kommer detta år så ser inte bekymmren med att uppgradera fury till HBM 2 dom har ju redan snackat om att det ska komma på uppgraderad krets själva. (AMD)

Att bara uppgradera Fury till HBM2 skulle sätta AMD på pottan rejält, det är en riktigt gammal arkitektur vid det här laget även om man gjort mindre justeringar. AMD behöver en helt ny arkitektur, den dom kör nu klockar fruktansvärt dåligt jämfört med Maxwell. Och dessutom kommer Pascal ihop med HBM2.

Har dessutom svårt att lita på AMD i fortsättningen...Överklockarens dröm...Mardröm vore mer rätt ordval.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ok nu ska vi se här.
AMD sätter på en kylning som klarar 500W på ett kort som ligger runt 250-300W.
Ändå försöker dom stoppa spänningshöjning.
Kan det vara så att AMD vet nånting som vi inte vet om vad kretsarna faktiskt tål för spänning ?

Jag menar just nu så är det ju tack vara överklockning som nVidia fortfarande är det bättre köpet.
Kunde man trixa till 20% extra prestanda från Fury korten så kunde dom ju på allvar konkurrera.

Min poäng är att kunde AMD tillåta högre spänningar utan att riskera trasiga chip så skulle dom nog ha gjort det.

Min poång är att det tog 6 månader innan nVidia kom på att 970 har bara 3.5 GB som går för full speed av 4 GB. Väx upp och tänk i andra banor innan du skriver flosker.

Permalänk
Skrivet av Ase:

Det är inte så länge innan Pascal dyker upp typ början av nästa år om ryktena stämmer då behöver dom uppdatera korten ivilket fall som hellst för att kunna ha någon chans men ska bli intressant & se.

Sen började ju AMD själva redan prata om ersättaren till Fiji & hur bra den kommer att bli med sina 8Gb minnen & HBM2 innan Fiji var släppt.
Så det dröjer nog inte så länge ska du se. (vilket bara är spekulation från min sida)

Jag undrar vilka rykten du har hört, inte en chans att Pascal kommer lanseras före 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix1996:

Jag undrar vilka rykten du har hört, inte en chans att Pascal kommer lanseras före 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag undrar vilka rykten du har hört, Pascal kommer 2016.

Permalänk

@Hymer:

Behåll dina Fury X tills September så kan du byta ut dom mot nya batchen. Fury X i CF är ruskigt snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix1996:

Jag undrar vilka rykten du har hört, inte en chans att Pascal kommer lanseras före 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dem8n:

Jag undrar vilka rykten du har hört, Pascal kommer 2016.

Det verkar som att pascal kommer kanske runt sommatiden nästa år.
Amd har förtur när det gäller hbm2 pga deras samarbete med framtagningen av hbm.
Därav kommer amd ha kort på marknaden innan nvidia. Hur länge är dock en bra fråga.
Nvidia kan däremot fila mer på sitt då dom ändå får vänta. Det kommer bli spännande.

"We’ve heard just recently that Nvidia’s flagship Pascal code named GP100 has actually taped out on TSMC’s 16nm FinFET manufacturing process last month. Interestingly we’ve also learned just three days ago that AMD has also taped out two FinFET chips last quarter"
http://wccftech.com/nvidias-gp100-pascal-flagship-pack-4096-b...

Permalänk
Medlem

WOW! *hahahahahhahaha

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

Min poång är att det tog 6 månader innan nVidia kom på att 970 har bara 3.5 GB som går för full speed av 4 GB. Väx upp och tänk i andra banor innan du skriver flosker.

Wait what ?
Citerat fel inlägg ?
Och va 17 har GTX 970 med saken att göra annars ?

Mitt antagande är högst relevant.
AMD hade kunnat knappa in rejält på nVidia om dom hade tillåtit spänningshöjning.
Som det blev nu så konkurrerar dom ju med "gamla" 980 mer än 980TI:
http://techreport.com/blog/28624/reconsidering-the-overall-in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

@Broken-arrow:

Hur kommer det sig att Sverige är så mycket Wintel / Nvidia fantaster? Samma fenomen i Polen men resten av europa är öppnare för andra produkter. Jag menar det var inte länge sen man gick till en datoraffär där säljaren tryckte argumentet att AMD processorer brinner......

Ja, jag har också funderat på det. Min teori är, tillsammans med egentligen små små procentuella skillnader, att Nvidia har fått en "cool-boy"-stämpel. Man måste helt enkelt besitta lite gröna färger för att vara häftig på nätet (spelcommunities etc). Gärna med lite produkter från Räjzor och det mesta från sidan maxfps. hehe Trender smittar.

Jag kan ju naturligtvis ha fel. Jag har alltid varit lite åt AMD's håll sedan mitt 9800 pro som jag blev helt jäkla förälskad i. Hade det herrans massa år och det klarade tycket väldigt länge. Så även jag är inte helt neutral även om jag önskar att jag var det.

Många använder dessutom argument som att AMDs drivrutiner har strular mycket och är dåliga. Glömmer folk hur det var för endast ett par år sedan eller? När jag satt med mina 260 gtx så hade jag problem var och varannan vecka men den tiden tycks ha gått i glömska.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

är tyvärr samma sak här, intel och nvidia efter flera försök med amd's produkter som enbart har orsakat strul som inte existerar hos konkurrenterna.

Jag har inte haft något strul och inte två polare heller. Inte roligt om du hade ägt 580, för Nvidia släppte en drivers som bricka kortet i många fall.

Skrivet av Commander:

@Broken-arrow:

Hur kommer det sig att Sverige är så mycket Wintel / Nvidia fantaster? Samma fenomen i Polen men resten av europa är öppnare för andra produkter. Jag menar det var inte länge sen man gick till en datoraffär där säljaren tryckte argumentet att AMD processorer brinner......

Bara se i forumet, vist viss rätt att AMD är sega med att fixa problemen. Men när det är fixat så sitter man med ett kort som är mer prisvärt än Nvidias motsvarande.

Får hoppas AMD kommer igen även här. Men är mycket anti AMD, var inne i en spelchatt och nämnde AMD, han bara skrev hur dåliga AMD var utan några hämningar (bara antagligen tog upp vad han "hört").

Skrivet av Dem8n:

Att bara uppgradera Fury till HBM2 skulle sätta AMD på pottan rejält, det är en riktigt gammal arkitektur vid det här laget även om man gjort mindre justeringar. AMD behöver en helt ny arkitektur, den dom kör nu klockar fruktansvärt dåligt jämfört med Maxwell. Och dessutom kommer Pascal ihop med HBM2.

Har dessutom svårt att lita på AMD i fortsättningen...Överklockarens dröm...Mardröm vore mer rätt ordval.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock kommer Nvidia bli rejält sinkade med HBM 2, AMD har förtur och vad det ser ut med HBM 1 så är det svårt att få ut bra yield. Så gissar starkt att båda lagen kommer få mindre ex tillverkade, i början i alla fall. Men AMD har fördelen att öva med HBM, som inte Nvidia har på samma sätt.

Sen är snarare Nvidia kända för överklockarens mardröm tidigare, för dom har alltid kört låst volt (tror någon tillverkare fick släppa utan låst volt). AMD´s kort brukar inte volt vara låst, så att bara klaga på amd är ju fel.

Sen ska man se klockning som bonus inte självklarhet. Finns även dåliga 980/980Ti som inte klockar alls.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

@Broken-arrow:

Hur kommer det sig att Sverige är så mycket Wintel / Nvidia fantaster? Samma fenomen i Polen men resten av europa är öppnare för andra produkter. Jag menar det var inte länge sen man gick till en datoraffär där säljaren tryckte argumentet att AMD processorer brinner......

Själv minns jag en bild där en person använde värmen från en P4 Prescott till att värma kaffet...
Hade typ en rubrik, "äkta kaffekokare från Intel".

Jag själv har AMD GPUer till stor del, för de är priseffektiva och räcker mer än väl för mina behov (samt jag vill stötta dem om jag kan).
Problemet är att AMD CPUer är väldigt begränsade. Nån APU har jag hittat nytta av, men i prestanda segment finns inte AMD... tyvärr.
Vi skulle dock ha 2 billiga test servrar på jobbet, och det blev just 8350 eftersom de skulle köra virtuella maskiner. Satans prisvärda att testa virtuella servrar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har inte haft något strul och inte två polare heller. Inte roligt om du hade ägt 580, för Nvidia släppte en drivers som bricka kortet i många fall.

Bara se i forumet, vist viss rätt att AMD är sega med att fixa problemen. Men när det är fixat så sitter man med ett kort som är mer prisvärt än Nvidias motsvarande.

Får hoppas AMD kommer igen även här. Men är mycket anti AMD, var inne i en spelchatt och nämnde AMD, han bara skrev hur dåliga AMD var utan några hämningar (bara antagligen tog upp vad han "hört").

Dock kommer Nvidia bli rejält sinkade med HBM 2, AMD har förtur och vad det ser ut med HBM 1 så är det svårt att få ut bra yield. Så gissar starkt att båda lagen kommer få mindre ex tillverkade, i början i alla fall. Men AMD har fördelen att öva med HBM, som inte Nvidia har på samma sätt.

Sen är snarare Nvidia kända för överklockarens mardröm tidigare, för dom har alltid kört låst volt (tror någon tillverkare fick släppa utan låst volt). AMD´s kort brukar inte volt vara låst, så att bara klaga på amd är ju fel.

Sen ska man se klockning som bonus inte självklarhet. Finns även dåliga 980/980Ti som inte klockar alls.

Nu pratar jag om nuvarande produkter, AMD lanserade Fury-serien med just orden "overclockers dream" och så klockar dom knappt alls. Har inte upplevt liknande med Nvidia, därför har min uppfattning av AMD fått sig en rejäl törn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Nu pratar jag om nuvarande produkter, AMD lanserade Fury-serien med just orden "overclockers dream" och så klockar dom knappt alls. Har inte upplevt liknande med Nvidia, därför har min uppfattning av AMD fått sig en rejäl törn.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart, det är så klart inte bra. Kan ju vara någon orsak till låst volt, men man får se längre fram om volten blir upplåst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

https://www.youtube.com/watch?v=XJYWXHOUoFY

Ett överklockat 980TI är ju inte så mycket snabbare än CF Fury X så stämmer detta så lär ju Fury dra om. Fan är så kluven om jag orkar stå ut med mitt pumptjut i 2månader till tills nya batchen landar hos komplett eller använda mitt öppnaköp och plocka ut ett par 980TI istället.

Någon som vill guida mig?

Använd ditt öppna köp. Jag "tror" du kommer bli mycket nöjdare. Dessutom det där med ny driver som låser upp möjligheten till ökat spänning är högst tveksamt. Det finns kanske en god anledning till att AMD inte öppnade upp för detta medsamma.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.