Permalänk
Medlem

UPS leverans

Hej!

Jag har köpt en produkt från UPS men det verkar som att de har problem med portkoden. Står även inte när varan levereras så man kan inte stå och vänta heller.

Det står följande:

Citat:

Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information.

Står så två gånger under shipping progress.

Någon som vet vad man måste göra?

Edit: Skickade iväg ett mail till kundtjänsten och ska få varan levererad imorgon. Kommer uppdatera ifall det kommer fram.

Edit 2: Varan levererades dagen efter att jag kontaktade kundsupporten.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Om inte de kontaktar dig, ring deras kundsupport med ditt tracking nummer och portkoden. De bör kunna skriva ned det hela så att leveranskillen/tjejen har det och så att ditt paket kommer fram vid nästa försök.

http://www.ups.com/content/se/sv/contact/index.html?WT.svl=Fo...

Permalänk
Medlem

ups och dom flesta budfirmor är rätt efterblivna inte förvånad sånt här händer.. ring o klaga bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ups och dom flesta budfirmor är rätt efterblivna inte förvånad sånt här händer.. ring o klaga bara.

Må vara att man emellanåt hör historier där valfritt logistikföretag hävdar att de försökt leverera paket utan att faktiskt ha gjort det, men i det här fallet har de baserat på vad TS skriver inte gjort något fel, så vad är det som skall klagas på?
Det finns en hel del bostäder som göms bakom portkod/lås där porttelefon saknas, rimligtvis tar budet då med sig paketet igen och låter kundtjänst kontakta mottagaren, istället för att lämna försändelsen vind för våg utanför porten.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xelithium:

Hej!

Jag har köpt en produkt från UPS men det verkar som att de har problem med portkoden. Står även inte när varan levereras så man kan inte stå och vänta heller.

Det står följande:
Står så två gånger under shipping progress.

Någon som vet vad man måste göra?

Rent BS från UPS sida. Du kommer få ett brev 2-3dagar innan paketet går i retur där du ombedes åka till ett avsides UPS logistikcenter och hämta ditt paket. UPS gör ingen kraftsamling att ens försöka leverera om det är adresserat till en privatperson.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1177250-dalig-service-o...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Skickade iväg ett mail till kundtjänsten och ska få varan levererad imorgon. Kommer uppdatera ifall det kommer fram.

Edit: Varan levererades dagen efter att jag kontaktade kundsupporten.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Avstängd

#Tips

Handlade ett Microsof Band,

som bara släpps i England och USA, hos Engelska Store och det man skulle göra var att skriva sin riktiga adress men när man betalar skriva ett engelsk postnummer och det fungerade. Tyvärr gick UPS efter det engelska postnumret som de trodde var svenskt. Så ett tips är att ringa när ni ser varan anlänt till Sverige och hänvisa till rätt postnummer. Mitt har nu vänt ut och in några gånger från Mölndal men hoppas nu att det äntligen kommer anlända till rätt adress.