Billiga spel på Steam (Bra!)

Permalänk
Medlem

Billiga spel på Steam (Bra!)

Hejsan,

Med åren har jag tappat tålamodet för så kallade Triple A titels, som inte sällan är producerade av "the big guys". Förmodligen har många av er också gjort det. Det är Microtransactions, kvalité som avtar och priser som ökar relativt till kvalité, innehåll och längd.

Därför ville jag skapa den här tråden. Jag vill väldigt gärna ha - och ge - tips på billiga och lätt tillgängliga (t.ex. STEAM) PC-spel som man kan spela 50+ timmar utan att tröttna. Dessa spelen är ofta billiga. Dessutom kan man ofta finna spelen på rea; men även utan Rea kan spelen kosta <5 Euro (Steam, G2A, Kinguin etc.)

Observera att denna tråd inte är för "Bra 60 Euro spel som är billiga idag eftersom de är gamla; eller nyare och kända spel som är på en grym Rea.". Utan den är helt enkelt för spel som inte marknadsförs.

Mina Tips:

Natural Selection 2 (Alien Gameplay: 00:00; Soldier Gameplay: 14:00)
- Det här är ett assymetriskt 1st Person Shooter spel. Jag brukar kalla det för en mix mellan Stracraft 2 (Om man utesluter Protoss) och Aliens-filmerna. Varje lag har en Commander. Denna spelar ett strategispel (RTS), fast med ett undantag: Commander:n producerar ej soldater, och styr inte heller dem. Commandern har i uppgift att ge order, ge resurser, ge uppgraderingar, och ge kommandon för att producera byggnader (som soldaterna - också spelbara - bygger). Soldaterna gör "skitjobbet". De försvarar, anfaller, och bygger.
(Ibland kan man köpa spelet för så lite som 2 Euro)

Insurgency
- Nu har jag aldrig skjutit med ett riktigt vapen, så jag vet inte hur rekylen är. Insurgency skulle jag nästan kalla för "ett realistiskt Call of Duty". Varför jag nämnde att jag aldrig skjutet med ett vapen är för att det är det enda jag uppfattar som lite "arcade" på Insurgency, och enligt mig är det en bra sak. Jag har spelat ARMA väldigt mycket, och jag älskar spelet. Däremot gillar jag inte realismen i vapenrekylen. Det är bara jobbigt...
Det finns flera game modes, och spelet är "high risk, high reward". Ofta räcket ett skott för att döda. Du kan inte bekräfta en kill såvitt du inte ser den du skjuter dö, och du vet inte hur många skott du har kvar i magasinet.
- Insurgency har många olika Game Modes och är fantastiskt kul om man vill spela något realistiskt men ändå avslappnande. Om Arma är "Ultra Realistic Battlefield", så är Insurgency "Ultra realistic Call of Duty".

Chivalry Medieval Warfare
- Det finns en anledning detta spelet kallas ibland för "Teamkilling Simulator". Det beror på en kombination av att Standard Attack (LMB) är en Horizontel "swing", och att Friendly Fire är alltid på. Jag har gett det här spelet 80 timmar, och jag gillar det väldigt mycket (Inte för att nämna att jag betalade 5 Euro för det). Men om vi bortser från det problemet, så är Chivalry fantastiskt kul! Man behöver träna lite på det, och man hitta sin klass och spelstil. Men när man är förbi den barriären, är detta förmodligen det bästa riddar-spelet.¨
(Finns Expansion: Chivalry: Deadliest Warrior)

Jag postar fler spel i framtiden. Jag hoppas någon av er också kan ge mig rekommendationer, då jag befinner mig i en "speltorka" :p.

(Om det redan finns en liknande tråd, ber jag Mod att hänvisa mig till den samt ta bort den här tråden )

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Spel som jag lirat det senaste 50+ timmar är;
Pillars of Eternity, Project Zomboid, FTL, Xenonauts, 7 Days to die.

Tänkte nämna dom ty de är bra spel som jag tycker inte spelas tillräckligt. Alla kanske inte är 5€ billigt men alla ska finnas att hitta under 200kr. Dessutom har dom linux stöd, alla finns på steam (Xenonauts steam version stödjer inte Linux).

Permalänk
Medlem

trackmania och trackmania 2. bara stadium.
banished
dungeon defenders
peggle
plants vs zombies (första spelet)
sanctum 2
the ship (bara om man har en del polare)
super motherload
zuma's revenge

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Monaco whats yours is mine, av dessa mindre titlar, tyckte jag var skoj.

Permalänk
Medlem

This War of Mine
This War of Mine is a war survival video game developed by 11 bit studios. The game, which was inspired by the 1992–96 Siege of Sarajevo during the Bosnian War, differs from most war-themed video games by focusing on the civilian experience of war rather than front-line combat.
(Många av er känner förmodligen redan till det här spelet)

Stanley Parable [Demo finns på Steam]
- Jag vet inte vad man kan säga om det här spelet. Jag skulle nog kalla det för en satir, riktat mot andra TV-spel. Spelet har en narrator som berättar var du ska gå och vad du ska göra. Det kan du göra om du vill. Då klarar du spelet på några minuter. Men vad är det roliga med det? Gå emot hans order och se vad som händer :).

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

FTL, en roguelike "rymdskepps-simulator" är det många som gillar. Det kan man säkert lägga över 50 timmar på, dock tyckte jag själv inte att det var SÅ kul. Kostar 10 dollar på www.ftlgame.com, man får då med en steam-nyckel.

Terraria. Jag har personligen lagt närmare 400 timmar på detta spel. Jag kan omöjligt beskriva spelet på ett rättvist sätt, du får kolla in spelet på Steam helt enkelt. Kostar 10€ men har ofta 75% rea.

Machinarium. Detta spel är knappast 50 timmar långt, men det är ett riktigt mysigt peka och klicka äventyr med lite klurigheter som ska lösas. Även detta kostar 10€, demo finns tillgängligt.

Plants vs Zombies. Detta har jag säkert lagt över 50 timmar på. Spelet är en annorlunda form av TD där det gäller att försvara sin bakgård mot zombies med hjälp av plantor. Jag satt en hel natt och körde detta från början till slut (det finns ett gäng mini-games och ett par endless-modes också). Kostar 5€, demo finns.

Blocks that matter. Ett slags plattformspussel som jag gillade starkt och hade säkert lagt ner mer tid än de 46 timmar det tog mig att ta alla achievements, men spelet tog helt enkelt slut. Handkontroll är nästan ett måste för detta spel, innan jag provade att spela med det så gav jag nästan upp efter bara några minuter. Kostar 5€, demo finns.

Chips Challenge 1 & 2. Behöver väl ingen presentation? Jag är lite kluven till detta. En handfull personer, bland annat jag, kan inte spela spelen överhuvudtaget på grund av en bugg. Men det kostar i alla fall 5€ i ett paket, man får då även en level editor till tvåan. Fungerar inte spelet kan man ju alltid lämna tillbaka det via steam refund, jag har dock valt att behålla det då det är så pass billigt samt att jag hoppas på att buggen blir löst.

You have to win the game. Ett retro plattformsspel fokuserat på utforskning. Det tar visserligen inte 50 timmar att köra igenom, men det är gratis. Spelet är väldigt välgjort och jag hade kul tills jag körde fast och inte visste vart jag skulle gå (ett ganska vanligt fenomen för mig).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja