Asus MemoPad (kan ej ladda batteriet)

Permalänk
Medlem

Asus MemoPad (kan ej ladda batteriet)

Hej,

Jag köpte en Asus Memopad (ME170C) från NetOnNet i Mars. Problemet är att den inte kan ladda batteriet, det känns som att sladden sitter lite löst i plattan (har testat strömadaptern i en annan platta och där laddar den batteriet utan problem). Jag ser inga yttre tecken på skada vid laddporten och jag har hanterat den varsamt..

Så, jag tänkte höra vad ni tycker; ska jag skicka in den till NetOnNet eller direkt till Asus?

Fördelen med ASUS är förmodligen att det går snabbare, kan tänka mig att NetOnNet skickar vidare den till ASUS i sin tur och bara blir en mellanhand mellan mig och tillverkaren? Det stora problemet med ASUS är dock att de kan ta ut en avgift om de anser att felet inte täcks av garantin, enligt en kille på supporten kan avgiften uppgå till c:a 1100 SEK (!). Plattan kostade 790 kr så det vore ju lite surt att betala över en tusenlapp om det är nu så att de tycker detta går under "handhavandefel"...

Från https://eu-rma.asus.com/pick_eu/s/ :

"Att en produkt skickas in till ett ASUS servicecenter under garantitiden betyder inte att produkten automatiskt repareras utan kostnad.

När ASUS servicecenter tar emot en produkt förbehåller de sig rätten att undersöka och bedöma om produkten är inom garanti.
Skulle produkten inte uppfylla dessa kriterier kan en avgift komma att tas ut."