Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@drexler: Yepp.
Har själv beställt från Amazon (lyckades i andra omgången) och från gamestop i Irland, dock kommer spelet från gamestop att gå till polaren som har en address i UK, så han får den istället. Då jag lyckades få från Amazon

@Eldritzh Jag beställde från FNAC vilket är en elgiganten liknande fast större sortiment enligt två fransmän jag pratade med. PC versionen är nog slut men PS4 samt Xbox verkar finnas då man kan förboka.

OBS sidan är på franska så antingen om du har en fransman bredvid dig som jag hade eller google translate är att rekommendera

http://www.fnac.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Där tog du väl ändå i lite? Vissa animationer är ganska stela och det är knappast någon "The Witcher 3" grafik men spelet ser ändå helt okej ut

Vad du tycker är "helt ok" får stå för dig. Jag tycker det är anmärkningsvärt att ett spel som släpps i slutet av 2015 inte har högre nivå på grafiska element än Skyrim (av samma företag) från 2011. Kolla på ljussättning, animationer, skuggor, gräs/träd, partiklar osv. De har, bedömt utifrån det som visades på E3, använt på tok för mycket gammal skåpmat.

Skrivet av kungknas:

Håller med föregående talare, "Synbart usla" är väll en ganska kraftig överdrift! Jag tycker fortfarande att det ser riktigt bra ut i miljörna, visst att det ser lite stelt ut när det joggas och snackas men i mitt fall är detta helt betydelselöst i sammanhanget...

Du är fri att tycka att det är betydelselöst för spelbarheten, men den grafiska nivån är snällt uttryckt föråldrad.

Permalänk
Medlem

Jag har en förbokning av Pip-boy edition PS4 hos Webhallen Uppsala (hämta i butik) som jag inte behöver.

Har tänkt att bara avboka men någon här kanske är intresserad, skulle kunna mötas hos webhallen och du bara köper det där direkt (jag orkar inte krångla med frakt)

Permalänk
Medlem

Combat compilation
Mycket har visats förut i gameplay preview osv, men videon är ny på deras officiella kanal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Combat compilation
Mycket har visats förut i gameplay preview osv, men videon är ny på deras officiella kanal.

https://www.youtube.com/watch?v=FNfqQ7iJDg0

Ser lovande ut. Var ju omöjligt att träffa något utan VATS i tidigare spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Mer officiellt och lite nytt gameplay...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungknas:

Mer officiellt och lite nytt gameplay...

https://www.youtube.com/watch?v=0lWNdcbq3EU

Welcome home, ja jag tackar ja. Är så glad att detta redan är betalt och klart.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ser lovande ut. Var ju omöjligt att träffa något utan VATS i tidigare spel.

Knappast. Jag spelar som regel utan VATS, och har inga problem med att träffa. Det kräver lite vana, och, att man drar upp vapentypen man använder, så man har lite färdighet att falla tillbaka på.
Om VATS ger dig 20% chans att träffa på ett visst avstånd, så har du ungefär 20% chans att träffa på samma avstånd, när du siktar manuellt. Det blir med andra ord betydligt enklare när man offrat lite poäng på exempelvis small guns...
Först på långa avstånd är det skit, då siktet, och punkten man faktiskt skjuter på inte sammanfaller. Jag hoppas de fixat det.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kungknas:

Mer officiellt och lite nytt gameplay...

https://www.youtube.com/watch?v=0lWNdcbq3EU

Ska bli så roligt att utforska världen i Fallout 4. Får hoppas på att det är sinnessjukt stort.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Knappast. Jag spelar som regel utan VATS, och har inga problem med att träffa. Det kräver lite vana, och, att man drar upp vapentypen man använder, så man har lite färdighet att falla tillbaka på.
Om VATS ger dig 20% chans att träffa på ett visst avstånd, så har du ungefär 20% chans att träffa på samma avstånd, när du siktar manuellt. Det blir med andra ord betydligt enklare när man offrat lite poäng på exempelvis small guns...
Först på långa avstånd är det skit, då siktet, och punkten man faktiskt skjuter på inte sammanfaller. Jag hoppas de fixat det.

B!

Jag brukar nästan alltid spela sniper i Fallout. Gjort det sen Fallout 2. Close range funkar ju med shotgun men man slösar ju en enorm mängd ammo utan VATS i Fallout 3 och NV.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Får hoppas på att det är sinnessjukt stort.

Enligt vad de säger ska detta vara den största kartan hittills. Så man kan ju hoppas.

Skrivet av chipw00t:

Jag brukar nästan alltid spela sniper i Fallout. Gjort det sen Fallout 2. Close range funkar ju med shotgun men man slösar ju en enorm mängd ammo utan VATS i Fallout 3 och NV.

Sniper är bara så underbart. Jag sprintar alltid genom inledningen tills man kan knata iväg och hämta bössan bakom Megaton.
Jag knatar runt större delen av spelet med 4 vapen. Ljuddämpad 10mm's, "combat" hagelpuffran, och sniper geväret, samt ett basebollträ för kackerlackerna.

Closerange har jag absolut inga problem med att träffa grejer, det är vad 10mm'n är till för. Frihand, headshot, better criticals, och det mesta går att avliva med 2 skott när man smyger runt.
Hagelbössan är till för mirelurks, och radscorpions, och sniper geväret "allt annat" som man faktiskt kan ta på avstånd. Problemet med siktet är egentligen bara just med Sniper geväret, som inte träffar där man siktar på långa avstånd. Spelet anger avstånd i enheter, och över 1800, siktar man inte längre där man tror. Vad sen enheten står för är lite oklart. Yards, meter... Jag tror inte någon av dem är rätt. 2 kilometer bort syns inte fienderna för det mesta, men vem bryr sig egentligen. Man kompenserar för det. Lär sig på vilket avstånd man måste börja kompensera, och hur mycket.
Men man kan ju hoppas att de fixar så man slipper kompensera själv. Eller så att man måste kompensera på ett realistiskt sett. Riktiga gevär skjuter över, och sen under siktpunkten. I spelet skjuter man över och vid sidan om. Tydligen för att det zoomade siktet inte sitter i linje med varifrån man faktiskt skjuter.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Om man köper fallout 4 från CDON, kommer man kunna installera spelet från Steam? Står förvisso "only dvd/cd" på omslaget...Men va fan. Jag frågar ändå 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad du tycker är "helt ok" får stå för dig. Jag tycker det är anmärkningsvärt att ett spel som släpps i slutet av 2015 inte har högre nivå på grafiska element än Skyrim (av samma företag) från 2011. Kolla på ljussättning, animationer, skuggor, gräs/träd, partiklar osv. De har, bedömt utifrån det som visades på E3, använt på tok för mycket gammal skåpmat.
Du är fri att tycka att det är betydelselöst för spelbarheten, men den grafiska nivån är snällt uttryckt föråldrad.

Håller helt med dig, förutom en sak...
Att jag fullständigt skiter i det

Det kan se ut som Half-life 1, eller Doom, eller tom DukeNukem om det så måste.
Är spelet kul, har inlevelse och man verkligen kan spela som man själv vill, så anser jag det värt mer än all grafik i världen. Jag spelar ofta om allt från HL1-2 och div andra gamla spel, för de är kul att spela. Sen att de ser ut som skit stör mig inte det minsta.

Finns dussintals nya spel som alla ska ha bländande grafik, realistiskt hår och rök, ljus mm, där spelen i sig själv är så satans tråkiga och meningslösa att man tröttnar på det innan man ens börjat. Sen att man ska offra 250W GPU kraft extra för att få dessa meningslösa effekter gör det inte bättre. Därför hoppas jag att de lagt jobbet på ett bra spel, istället för bra grafik i Fallout 4.

Sen förstår jag att där finns personer som kräver dessa realistiska effekter, och då är nog inte detta spel för dig.

Permalänk
Medlem

lyckades fåtag på en pip-boy.. längtar tills man får den avin <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Sen förstår jag att där finns personer som kräver dessa realistiska effekter, och då är nog inte detta spel för dig.

Jag tycker att det känns som ren mjölkning av Fallout-varumärket, när Bethesda förefaller ha återanvänt fem år gammal teknik för en sånt stort spel. Det är allt.

Permalänk
Medlem

@chipw00t: Då har du satsat på helt fel saker, nu var det länge sedan jag spelade men headshots utom synhåll för fienden i VATS var ju standard mot slutet av spelet.

Bra att de behållit VATS, då kan man köpa spelet :). Skulle ändå vilja se ett nytt Fallout 2 någon gång i framtiden!
Låter andra beta-testa spelet först, lär vara mycket buggar i början.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag tycker att det känns som ren mjölkning av Fallout-varumärket, när Bethesda förefaller ha återanvänt fem år gammal teknik för en sånt stort spel. Det är allt.

Jo, visst är det så.

Men som sagt, är det bara kul så mjölka på...

Jag hade gärna blivit "mjölkad" av Half-Life 3 också... eller iaf HL2 - EP3
Bara ge mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

@chipw00t: Då har du satsat på helt fel saker, nu var det länge sedan jag spelade men headshots utom synhåll för fienden i VATS var ju standard mot slutet av spelet.

Bra att de behållit VATS, då kan man köpa spelet :). Skulle ändå vilja se ett nytt Fallout 2 någon gång i framtiden!
Låter andra beta-testa spelet först, lär vara mycket buggar i början.

Vad menar du nu? Jag skrev att det är omöjligt att träffa någonting utan att använda VATS i Fallout. Vad svarar du på?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

@chipw00t: Aaah ja då håller jag med dig, läste "i VATS"...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

@chipw00t: Aaah ja då håller jag med dig, läste "i VATS"...

Trodde nästan det att du hade läst fel. Hoppas att dom fixat till det så att man inte måste använda VATS. Visst, det går ju i Fallout 3 och NV men då slösar man en enorm mängd ammo.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Trodde nästan det att du hade läst fel. Hoppas att dom fixat till det så att man inte måste använda VATS. Visst, det går ju i Fallout 3 och NV men då slösar man en enorm mängd ammo.

Tycker jag bär runt på så många tusentals kulor i NV, så jag kan skjuta nonstop och om det råkar träffa något, bra, annars.. no loss

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte känner igen mig i era beskrivningar, så drog jag igång Fallout3 igen, bara för att se om minnet är fel, eller vad det är som gör sig gällande. Men jag får samma resultat nu, som jag ville minnas att jag fick då. På avstånd som är så långa att det egentligen bara är relevant med sniper geväret, går träffen högt, och till höger. På korta avstånd har jag inga problem med att panga ner saker till höger och vänster med den ljuddämpade 10mm's pistolen.
VATS använder jag sällan.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Angående fallout new vegas. När jag startar det på steam just nu, går det igång och jag väljer continue game, sedan rullar det bara på... men startar inte. Någon med samma problematik? Har inte upplevt detta förut. Har fungerat felfritt. Är inte så med andra spel.

Löst det! Fick verifiera spelcachen.

Löst problemet.
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Elgiganten säger inget om att Pipboy edition är slut, beställde en tidigare idag. http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Elgiganten säger inget om att Pipboy edition är slut, beställde en tidigare idag. http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PC...

Hmm... faktiskt frestande, men det enda jag tror det leder till är tjafs med El-giganten om att varan inte kan levereras... tyvärr.

Hade jag inte tittat på en pebble klocka just nu så hade jag nog följt dig och beställt, då jag riktigt hatar att jag missade dessa beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Hmm... faktiskt frestande, men det enda jag tror det leder till är tjafs med El-giganten om att varan inte kan levereras... tyvärr.

Hade jag inte tittat på en pebble klocka just nu så hade jag nog följt dig och beställt, då jag riktigt hatar att jag missade dessa beställningar.

Nej, risken är stor för det precis som du säger. Men vågar inte låta bli, bollen är ju hos dom nu så jag har gjort vad jag kunnat ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

http://store.bethsoft.com/fallout-anthology.html

Tankar? En extrem mjölkning av pengar från folk som gillar spelet eller en riktigt snygg box för inte så farligt mycket pengar ändå?

Själv lutar jag nog aningen mer åt snygg box-hållet även om det såklart är viss mjölkning. Äger alla spelen och är ändå sugen på en låda.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

De skulle sparat den releasen till 4'an var inkluderad. Jag hade köpt den.
Men i nuläget... Jag har redan allt det där, minus "lådan".
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Gejm åf thä året... utan tvekan.

Visa signatur

NES.

Permalänk

Frågan har väl ställts mycket här men är det värt att gå tillbaka till Fallout 3 eller NV? Jag kommer inte ihåg spelet mycket förutom att jag sprängde första staden jag kom till och sedan hamnade spelet i glömska på grund av fotboll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Frågan har väl ställts mycket här men är det värt att gå tillbaka till Fallout 3 eller NV? Jag kommer inte ihåg spelet mycket förutom att jag sprängde första staden jag kom till och sedan hamnade spelet i glömska på grund av fotboll.

Fallout: New Vegas är verkligen värd en chans till. Fallout 3 inte så mycket.

Visa signatur

Send me out... with a bang.