Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Seg dator = seg hdd?

Permalänk

Seg dator = seg hdd?

Hej! Nu på senare tiden har min dator blivit otroligt seg.

Har rensat igenom datorn med malware och med mitt virus skydd avira antivir och har ej hittat något virus i datorn, Så den ända tanken jag har är att hddn håller på att ge upp?

Hddn är ca 3-4 år gammal och jag undrar om en ssd skulle vara ett bra byte? Isåfall vilken ssd? helst så billigt som möjligt då jag klarar mig gott med 120gb disk.

Tack på förhand. Mvh

Permalänk
Medlem

en fragmenterad hårddisk kan bli seg också, kanske kan vara något att försöka med en defragmentering av disken?

Permalänk
Skrivet av swepiz:

en fragmenterad hårddisk kan bli seg också, kanske kan vara något att försöka med en defragmentering av disken?

Hur defregmenterar man disken? Kan ramminnena ha en orsak till segare dator?

EDIT: Hittade hur man gjorde det.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Antonheeh:

Hur defregmenterar man disken? Kan ramminnena ha en orsak till segare dator?

EDIT: Hittade hur man gjorde det.

Du kan ta det ett steg till genom att inte bara defragmentera utan köra en optimering också,
Gratis o bra program >
http://ultradefrag.sourceforge.net/en/index.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Hej! Nu på senare tiden har min dator blivit otroligt seg.

Har rensat igenom datorn med malware och med mitt virus skydd avira antivir och har ej hittat något virus i datorn, Så den ända tanken jag har är att hddn håller på att ge upp?

Att en 3-4 år gammal dator segar ihop, beror inte sällan på överhettning/throttling, pga att kylarna är fulla med damm.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”