Microsoft publicerar ISO-filer för Windows 10

Permalänk
Medlem

Tänkte göra en ISO, men vet inte om det är United Kingdom eller United States som bör vara det rätta språket.. ?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte göra en ISO, men vet inte om det är United Kingdom eller United States som bör vara det rätta språket.. ?

US kör man oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte göra en ISO, men vet inte om det är United Kingdom eller United States som bör vara det rätta språket.. ?

Det beror på om du vill att det ska stå "color" eller "colour" i ditt OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Det beror på om du vill att det ska stå "color" eller "colour" i ditt OS.

haha, då antar jag att United States är det mer normala för sitt OS

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjornS:

Innan uppgradering alltså? Det låter som ett sätt att komma förbi att det inte går att uppgradera och spara program etc om grund-OS är engelskt och region Sverige.

Yes innan uppgradering, installationen är klar nu.
Känns jättekonstigt att någon skulle vilja automatiskt byta språk vid en uppdatering...

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

haha, då antar jag att United States är det mer normala för sitt OS

Till din kanske kommande fråga.
Windows 10 Pro N är Enterprise om jag inte förstod fel.
Det gjorde jag, N va utan IE och sånt.
http://windows.microsoft.com/en-IE/windows-8/n-editions

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Till din kanske kommande fråga.
Windows 10 Pro N är Enterprise om jag inte förstod fel.

Fasen vad snällt, satt just och funderade
Funderar på en "Home" faktiskt. Rätta mig om jag har fel, men man tappar väl inte så mycket på det va?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Fasen vad snällt, satt just och funderade
Funderar på en "Home" faktiskt. Rätta mig om jag har fel, men man tappar väl inte så mycket på det va?

Du kan inte välja när du ska installera uppdateringar, med pro versionen kan du skjuta fram det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Fasen vad snällt, satt just och funderade
Funderar på en "Home" faktiskt. Rätta mig om jag har fel, men man tappar väl inte så mycket på det va?

Med Home kan du inte stänga av automatisk update utan du blir tvungen att få det du håller på med förstört om du inte sparat det.
Och enligt en mycket sida så ser åsikterna väldigt foliehattvänliga. http://i.imgur.com/IrTfQSp.jpg

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

@kevve1:

Jag har inget emot att alltid ha en uppdaterad dator, vad som så fall oroar mig är att jag helst skulle vilja välja vilka uppdateringar jag vill ha, kan man det i Home eller Pro?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

@kevve1:

Jag har inget emot att alltid ha en uppdaterad dator, vad som så fall oroar mig är att jag helst skulle vilja välja vilka uppdateringar jag vill ha, kan man det i Home eller Pro?

Home kommer få allt såvitt jag förstått och även pro men pro kan skjuta fram det ett par månader. Detta kan ha blivit ändrat men tror att Home-versionen även kommer få drivrutiner till grafikkort t.ex men det slipper pro. Hoppas någon rättar mig ifall jag har uppåt väggarna fel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Home kommer få allt såvitt jag förstått och även pro men pro kan skjuta fram det ett par månader. Detta kan ha blivit ändrat men tror att Home-versionen även kommer få drivrutiner till grafikkort t.ex men det slipper pro. Hoppas någon rättar mig ifall jag har uppåt väggarna fel.

O herre, drivrutiner till GPU har enligt mig aldrig varit någon höjdare via Windows Update...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

DanielK drivrutinerna ska fungera under föreutsättningen att ditt kort inte är helt föråldrat. Inga problem med ett Titanium kort i alla fall.

Tack för tipset, ska kolla efter dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ingen aning men min försvann också precis.
Det står dock fortfarande att jag reserverat en uppgradering i Windows Update.

Mitt Update har gått tillbaka till utseendet innan Windows 10 registreringen. Hm verkar lite knas men jag sitter på en Dreamspark-version.

Permalänk
Medlem

Svara vet ej på omröstningen då det inte är nån bråska att uppdatera, samt att jag efter massa tweak fått Windows 8.1 att sköta sig.
Samt även för att windows 10 startmeny är helt oacceptabel, vidare massa andra dumheter som knepigt att få till lokalt konto, har absolut ingen användning av Microsoft konto, och kommer tvärvägra sådana dumheter...

Vidare påtvingade uppdateringar med W 10 home låter inte bra, listan kan göras längre.

Nej är nog dax att hoppa av alla microsoftdumheter helt och köra Linux till 100% istället, men obestämt ännu hur jag kommer göra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tänkte köra genom MediaCreationToolx64, men om jag väljer att alla filer ska bort, är det bara C som rensas eller tar den bort allt på andra SSD å HDD med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Är det bara jag som har problem med Nvidias Drivrutiner? Får inte skiten att funka efter uppgraderingen... -.-

Jag har samma problem. Provat äldre drivisar men får inga att fungera så nu blir det en ren installation.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Konstigt, startade om datorn, nu försvann Windows 10 notifierings ikonen. Någon annan som märkt samma sak? (Kör win 8.1 pro)

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Nollan:

Så om jag förstår rätt:

1. Ladda ner .iso programmet från Microsofts hemsida.
2. Kör programmet och välj uppgradera nuvarande Windows.
3. Vänta på installationen.
4. Windows 10 är installerat med gamla windows filer finns kvar.
5. Kör programmet igen och välj skapa USB.
6. Installera som vanligt via USB och gör clean install
7. Hoppa över produktnyckelinskrivningen.
8. Windows 10 ska vara clean install och aktiverat.

Funkar det såhär eller har jag fattat fel?

är rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Konstigt, startade om datorn, nu försvann Windows 10 notifierings ikonen. Någon annan som märkt samma sak? (Kör win 8.1 pro)

Yep, samma här.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

"Den som deltar i utvecklingsprogrammet eller anmält sig för en gratis uppgradering av ett befintligt operativsystem kan redan ladda ned och installera Windows 10 via Windows Update."

Kan alla göra detta nu? Hur gör man, finns det en startfil någonstans eller hur går det till?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Installation misslyckades

Kom precis hem från jobbet och kikade om någon uppdatering är på G, har då detta i Windows update:

Någon som råkat ut för samma sak och ev. sitter på en lösning? Ska tilläggas att jag har gott om HDD utrymme så borde inte vara något sådant som strular.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Drog precis hem en W7 Home Basic-nyckel ifrån g2play för 182:-. Blir att uppgradera och greja sen, ser fram emot detta med W10

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

den säger bara some thing happened och så behöver jag stänga ner programmet.

Permalänk
Medlem

MediaCreationToolx64 uppdatera min enterprise till en pro-version. Usch, återställa backupen då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är ditt Windows aktiverat dock?
För det är ju liksom det som är kruxet med det hela, alla kan ju utan problem installera ett oaktiverat Windows 10 just nu

Alltså jag tror det för jag installerade på en sån där surface och loggade in som vanligt. Hur kollar man om Windows är aktiverat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Alltså jag tror det för jag installerade på en sån där surface och loggade in som vanligt. Hur kollar man om Windows är aktiverat?

Skickades från m.sweclockers.com

Settings -> Update & security -> Activation

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Haha ursäkta att jag skrattar, men jag blir lite matt bara av att läsa här i tråden. Tror jag avstår en vecka eller två och låter er vara betatestare ett tag till så klarnar säkert allt sen Jäkla soppa som MS har ställt till med.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag sitter fast på

this wont take long
Setting up your apps

Ingenting rör sig, har stått så i 30 min nu!

Va ska man göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Nej, men de har gjort det så rörigt som möjligt att göra en ren installation. Det råder en total förvirring på internet över hur man gör detta. PÅ vilket sätt har jag fått en "gratis" uppgradering om jag måste ha en retail nyckel så fort jag byter disk? Dvs om jag inte vill installera W7 igen och börja om hela processen från början. Tänk om min disk hade varit trasig tex?

Jag kan knappast vara den enda som vill passa på att uppgradera systemet samtidigt som jag byte till W10

Du behöver bara en retail nyckel om du inte gjort uppgraderingen en gång först (om jag uppfattat det hela rätt). Sen har när Windows väl blivit reggat för din dator hos microsoft så spelar knappast diskbyte någon roll utan versionen av Windows är väl reggad till ens moderkort, mac-address eller va de nu går på. Jag kan givetvis ha fel.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.