Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Du har fått Windows 10 installerat på PC:n? Min totalvägrar. Enormt enerverande tills jag fick för mig att det ännu inte gick att strömma från Xbox One. Sååå.. det går att strömma från Xbox One till PC redan?! 0o

Kan du använda mus och tangentbord till spelen du strömmar till PC?

Det går inte att spela spelen med tangentbord
ochmus. Man måste ha handkontroll inkopplad

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag ber om ursäkt för min Nexus 4-potatis men tyckte det var värt att dokumentera vad som kom med posten idag.

http://i.imgur.com/ohIfW6c.jpg

Då spelet lanseras först 4 augusti så undrar jag om det bara är att spela innan eller om spelet blockas eller ännu värre, mitt konto blockas eller något?

Jag är inte alls avundsjuk. Inte alls. Nepp. Not at all.

Vart köpte du spelet?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv

Jag noterade för en stund sedan att Banjo Kazooie: Nuts & Bolts går rätt långsamt speciellt i staden/spelhubben. Nästan ospelbart och jag hoppas det är något som kan lösas med patchar. Nu var det rätt längesedan jag spelade 360-utgåvan men jag har för mig att det spelet också gick ganska segt bitvis.

Lite osäker på om detta spel har ändrats något grafiskt. Det ser rätt bra ut faktiskt, har jämfört med bilder från Xbox 360-utgåvan men det är lite svårt att avgöra. Exempelvis Eurogamers Digital Foundry-artikel eller artiklar som förmodligen kommer ta upp Rare Replay kommer nog granska titlarna rätt nogrannt iallafall. Viva Pinata fungerade som sagt fint förutom när man fick achievements, Nuts & Bolts går för tungt och resterande titlar har jag dessvärre inte hunnit testa. Tänkte prova 360-titlarna lite nogrannare imorgon om jag får möjlighet.

Skrivet av Oggmeiler:

Jag är inte alls avundsjuk. Inte alls. Nepp. Not at all.

Vart köpte du spelet?

Hehe. Blev ett köp hos Electroworld. Passade på när de hade deras 50kr rabattkampanj. Troligen har de som beställt hos Komplett fått sina spel skickade, kanske till och med levererade, då de också verkade få en tidig leverans. De har spel i lager och med tanke på antalet så har de troligen sålt/skickat en hel del redan. Ett par andra butiker listas som att de har spel i lager men produktsidorna avslöjar inte om de verkligen har spel i lager och huruvida de släppt på dessa redan.

Permalänk
Medlem

Pro AM - är det bilspelet som fanns till Nintendo 8-bit? Annars känner jag inte igen något av rare replay-spelen

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

Pro AM - är det bilspelet som fanns till Nintendo 8-bit? Annars känner jag inte igen något av rare replay-spelen

Korrekt.
Spelet är ganska enkelt i början men blir snabbt svårt. Dock finns det möjligheter att backa i spelet (samt ett par till) för att göra om någon misslyckad manöver samt möjlighet att spara när som helst i spelet. Trots detta så är spelet riktigt svårt hehe. RC Pro AM 2 finns också med, jag har själv aldrig spelat det innan men det verkar vara ganska likt.

Vad gäller Xbox 360-spelen har jag inte hunnit spela något mer (men har försökt spela Nuts & Bolts lite till, ingen direkt behaglig upplevelse idag heller). De andra spelen borde vara mer lättdrivna än just Nuts & Bolts.

Permalänk
Medlem

Halo 5 kostar 379kr på Komplett.se Har man satt fel pris?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Halo 5 kostar 379kr på Komplett.se Har man satt fel pris?

Komplett brukar kunna dra till med trevliga priser på förbokningar av spel i deras reor. Jag har själv brukat passa på med främst Ubisoft-titlar så priset kan mycket väl stämma. En bra deal, speciellt när närmaste butik ligger 200kr över dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Komplett brukar kunna dra till med trevliga priser på förbokningar av spel i deras reor. Jag har själv brukat passa på med främst Ubisoft-titlar så priset kan mycket väl stämma. En bra deal, speciellt när närmaste butik ligger 200kr över dessutom.

Minns att elgiganten brukade ha riktigt bra priser på releasedagen till spel som halo 3, gears of war m.fl på den tiden.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det någon som har en Xbox One Preview Program invite att skicka? Jag skulle gärna testa Miracaststödet och visa mitt Windows 10-skrivbord på min TV trådlöst.

Skicka ett PM tack.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Är det någon som har en Xbox One Preview Program invite att skicka? Jag skulle gärna testa Miracaststödet och visa mitt Windows 10-skrivbord på min TV trådlöst.

Skicka ett PM tack.

Kan jag lösa. Lägg till mig, zisekoz på Live.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Vilken tid är eventet i morgon (svensk tid)?

EDIT: det är kl 16:00. Sänds både via appen och på www.xbox.com

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att Xbox appen fått bekänna färg på min surfplatta, de som inte förstår vitsen med att strömma från en Xbox skulle nog prova först, det smidiga är att kunna slå på sin xbone via appen & köra precis som att man sitter vid tv'n. Sen att man kan strömma valfri HDMI in i xboxen gör inte saken sämre... Steams In-Home streaming funkar såklart det med men inte fullt lika smidigt och det har fortfarande en del buggar kvar i vissa spel.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Hej någon som kan invita till preview program vore kul att testa hur bla wireless display appen funkar
Mvh
Toxicwaste

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har en invite till preview program på xbox one? skulle bli väldigt glad om någon skickade ett PM

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Någon som har en invite till preview program på xbox one? skulle bli väldigt glad om någon skickade ett PM

Vad heter du på Live?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Vad heter du på Live?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha har blivit invitad nu det e jag som e Toxicwaste på live, schysst tackar 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicwaste2014:

Haha har blivit invitad nu det e jag som e Toxicwaste på live, schysst tackar 😀

Nemas problemas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Jag ber om ursäkt för min Nexus 4-potatis men tyckte det var värt att dokumentera vad som kom med posten idag.

Då spelet lanseras först 4 augusti så undrar jag om det bara är att spela innan eller om spelet blockas eller ännu värre, mitt konto blockas eller något?

Känns som att det nästan är värt ett köp bara för att få Perfect Dark. Jag antar att det inte är några upphottade versioner av spelen, utan bara portade?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Känns som att det nästan är värt ett köp bara för att få Perfect Dark. Jag antar att det inte är några upphottade versioner av spelen, utan bara portade?

Just Perfect Dark är den uppdaterade Xbox 360-versionen som blandannat har widescreen stöd, inte orginalversionen till Nintendo o64. Den körs likt de flesta av de spel som i samlingen som släpptes under 00-talet i bakåtkompatibilitetsläget för Xbox One. Jag har själv inte hunnit prova den ännu men ser riktigt fram emot det.

De äldre titlarna, typ allt från 80-talet och 90-talet bortsett från Banjo-titlarna samt Perfect Dark är i orginalutförande. Blast Corps och Conkers Bad Fur Day är Nintendo 64-versionerna av spelet, inga uppdaterade utgåvor. Killer Instinct Gold är arkad-utgåvan och inte Nintendo 64-utgåvan.

Allt som allt tycker jag själv spelet är värt vad det kostar. Exempelvis Perfect Dark bör fungera via Xbox One vanliga bakåtkompatibilitet om man äger Xbox 360-versionen. Annars är ju samlingen riktigt prisvärd (235kr fortfarande som billigast: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3198376 ) och om man gillar att samla Achievements så finns det totalt 10 050 GS att plocka hem dessutom. 4000 för själva Rare Replay, resterande för de Xbox 360-titlarna som har separata achievements.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Just Perfect Dark är den uppdaterade Xbox 360-versionen som blandannat har widescreen stöd, inte orginalversionen till Nintendo o64. Den körs likt de flesta av de spel som i samlingen som släpptes under 00-talet i bakåtkompatibilitetsläget för Xbox One. Jag har själv inte hunnit prova den ännu men ser riktigt fram emot det.

De äldre titlarna, typ allt från 80-talet och 90-talet bortsett från Banjo-titlarna samt Perfect Dark är i orginalutförande. Blast Corps och Conkers Bad Fur Day är Nintendo 64-versionerna av spelet, inga uppdaterade utgåvor. Killer Instinct Gold är arkad-utgåvan och inte Nintendo 64-utgåvan.

Allt som allt tycker jag själv spelet är värt vad det kostar. Exempelvis Perfect Dark bör fungera via Xbox One vanliga bakåtkompatibilitet om man äger Xbox 360-versionen. Annars är ju samlingen riktigt prisvärd (235kr fortfarande som billigast: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3198376 ) och om man gillar att samla Achievements så finns det totalt 10 050 GS att plocka hem dessutom. 4000 för själva Rare Replay, resterande för de Xbox 360-titlarna som har separata achievements.

Urk, den versionen var hyfsat värdelös vill jag minnas. Då skippar jag det nog, tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

“Gears of War: Ultimate Edition” Comes With Entire “Gears” Collection For Free...

http://news.xbox.com/2015/08/xbox-one-gears-of-war-ultimate-e...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

ALL UNITS

LOCAL UNITS

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Intressant att Creative Assembly ska vara med och utveckla Halo Wars 2.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Undrar om alla gears kommer till windows 10? hmmm kan alltid hoppas det

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Urk, den versionen var hyfsat värdelös vill jag minnas. Då skippar jag det nog, tyvärr.

Jag såg att den inte var så omtyckt på Metacritic. Samtidigt verkar de ha valt rätt utgåva av Conkers Bad Fur då Nintendo 64-utgåvan tydligen var mindre censurerad än den som släpptes till Xbox.

Samtidigt verkar det ha pratats om att fler spel kan tillkomma senare så det är ju inte omöjligt att exempelvis N64-versionen av Perfect Dark tillkommer också. Men så länge inget är utannonserat så förändrar det egentligen inte något med förvisso.

Okej, nu blev jag riktigt sugen faktiskt. Den stora frågan är ju om det blir till One eller PC bara. Får nog bli ett beslut närmare lanseringen, just nu har One-utgåvan ett rejält övertag tack vare hela samlingen som ingår för mig.

Skrivet av Oggmeiler:
Skrivet av Swedish Berserk:

Intressant att Creative Assembly ska vara med och utveckla Halo Wars 2.

Det där var riktigt oväntat, speciellt att Creative Assembly är inblandad. Med tanke på hur det gick med Halo Wars samt utvecklaren Ensemble så är detta förvånande. Jag hade ju snarare trott att någon Halo-titel fått se ljuset på PC. Halo: Anniversary Edition exempelvis.

Skrivet av Oneone:

Undrar om alla gears kommer till windows 10? hmmm kan alltid hoppas det

Rent tekniskt borde det nog egentligen vara möjligt men det är nog en fördel Microsoft vill låta Xbox One få istället. Med tanke på det till synes nya intresset för PC som spelplattform som verkar ha uppstått på senare tid så är det intressant att se vad mer som kommer presenteras. Det har sagts många gånger tidigare men jag säger det igen, Forza Motorsport 6 även för PC hade varit riktigt fint.

Permalänk

Hej , är det någon som vet hur man för upp kanallistan för Xbox one tv tunern? den hittar kanaler inkl hd kanaler i det marksända nätet ,men hakar på nåt sätt upp sig när man ska konfigurera oneguide , får bara en svart skärm därefter , någon som fått det att fungera som vet hur man ska göra?

Edit : bör man ange nåt speciellt postnummer /region för få det att fungera?
läst att vissa fått det att fungera genom att ange postnummer för UK etc? så man slipper fastna på oneguide setupen?

Edit2: region UK och postkod g11 samt val av tjänsteprovider - Freeview löste problemet. med Sverige som region går tv tunern ej att använda. fungerar finfint med uk dock

Med vänlig hälsning
Toxicwaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicwaste2014:

Hej , är det någon som vet hur man för upp kanallistan för Xbox one tv tunern? den hittar kanaler inkl hd kanaler i det marksända nätet ,men hakar på nåt sätt upp sig när man ska konfigurera oneguide , får bara en svart skärm därefter , någon som fått det att fungera som vet hur man ska göra?

Edit : bör man ange nåt speciellt postnummer /region för få det att fungera?
läst att vissa fått det att fungera genom att ange postnummer för UK etc? så man slipper fastna på oneguide setupen?

Edit2: region UK och postkod g11 samt val av tjänsteprovider - Freeview löste problemet. med Sverige som region går tv tunern ej att använda. fungerar finfint med uk dock

Med vänlig hälsning
Toxicwaste

Jag körde ett tag med canal digital box ansluten & det hittades direkt rätt listor, tyvärr så kör boxen med forcerat stereoljud i frontarna men fortfarande 5.1/7.1 multikanals PCM (lika I DTS läge) så sitter man med en surround anläggning kommer man bli jävligt irriterad i längden av att få allt 2.0 material i front på 5.1/7.1, vet inte varför dom gör på detta sättet, mer logiskt vore att anpassa antalet utkanaler till vad det matas med in istället, alltså 2.0 in ->2.0 ut, inte 2.0 i 5.1.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det där var riktigt oväntat, speciellt att Creative Assembly är inblandad. Med tanke på hur det gick med Halo Wars samt utvecklaren Ensemble så är detta förvånande. Jag hade ju snarare trott att någon Halo-titel fått se ljuset på PC. Halo: Anniversary Edition exempelvis.

Hade för mig att det gick bra för Halo Wars. Om jag inte har missat något.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Hade för mig att det gick bra för Halo Wars. Om jag inte har missat något.

Det gick mer än bra....
Den 19 mars 2009 hade spelet sålt 1.000.000 exemplar vilket gjorde det till världens mest sålda RTS för TV-spel
1.300.000 sålda i US 700.000 i EU blev totalen, samt ett par hundra tusen sålda i Japan

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Hade för mig att det gick bra för Halo Wars. Om jag inte har missat något.

Skrivet av Doktor_Krall:

Det gick mer än bra....
Den 19 mars 2009 hade spelet sålt 1.000.000 exemplar vilket gjorde det till världens mest sålda RTS för TV-spel
1.300.000 sålda i US 700.000 i EU blev totalen, samt ett par hundra tusen sålda i Japan

Spelet hade iofs rätt bra betyg men jag trodde inte det sålt så bra dock. Att Ensemble lades ned vid lanseringen ser jag personligen som negativt (även om många ska ha gått över till Robot) men sedan tyckte jag mig minnas någon kontrovers med Halo Wars men efter att ha kollat runt så verkar inget nämnas om det. Kan ha varit att det ryktades om att spelets servrar skulle stängas ner eller spelet sluta säljas men har inte hittat något vettigt om det.

Oavsett bra att ett till spel dyker upp.