AMD möter upp Geforce GTX 950 med omdöpt Radeon HD 7870

Permalänk

Har aldrig förstått det här med att försvara ett varumärke....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

I stort sett alla biltillverkare faceliftar sina bilmodeller. Saab 9-5 är ett ypperligt exempel, den faceliftades typ 6 gånger.

Japp, det stämmer bra och jag har inte skrivit något annat. Vad de däremot (i normala fall) inte gör är att facelifta en bil och lanserar den som en helt ny modell med ny modellbeteckning osv utan de släpper den just som en facelift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Japp, det stämmer bra och jag har inte skrivit något annat. Vad de däremot (i normala fall) inte gör är att facelifta en bil och lanserar den som en helt ny modell med ny modellbeteckning osv utan de släpper den just som en facelift.

Det händer ofta att biltillverkare återanvänder bottenplattan och lanserar som en ny modell. Volvo 850 till V70 är en jag kan på rak arm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det händer ofta att biltillverkare återanvänder bottenplattan och lanserar som en ny modell. Volvo 850 till V70 är en jag kan på rak arm.

Läs vad jag skrivit!

Tror inte BMW hade kunnat släppa en ny modell som heter X7 som är en X5 fast man bara optimerat mjukvaran till motorn lite och kanske bytt lite inredningsdetaljer.

Att använda samma bottenplatta är ju som att använda samma arkitektur för ett nytt grafikkort och det är ju inte det man snackar om här utan samma grafikkort man möjligen fabriksöverklockat och släpper som en ny modell.