Permalänk

GamingHtpc 4790K sli970

Säljer nu min media/gaming dator då den är för bra för det lilla jag spelar.Intressanta byten är gaming laptop och pengar imellan eller en någorlunda laptop samt ok surfplatta och pengar imellan. Allt är i  ny skick gpuerna har alldrig varit överclockade det sitter vatten block på dom nu men det har mest varit för att få ner ljud nivån.Original fläckarna finns kvar av backblower typ bra för sli.
Cpun kör på 4.6 ghz på 1.23 vcore behöver inte mer load tempen ligger då på 55-60°
Gpuerna går alldrig över 49° och detta är mätt på sommaren då den ambienta temperaturen är relativt hög plus att datorn står i tv bänken inte världens bästa luft cirkulation.
Jag har inte jättebrått med att bli av med sakerna säljer när jag tycker priset är rätt. All budgivning sker i tråden är du intresserad buda gärna men pma Inga bud och förstör min auktion är du snäll har kvitton på det mesta och kartonger till allt förutom hdds och chassie.Datorn väger en del så avhämtning prioriteras först.
Kan tänka mig att sälja delar om priset är rätt.Vinnande budgivare betalar kontant vid avhämtning eller med swich eller direkt bank överföring samt frakt om något skall skickas.
Budgivningen börjar på 10k håller annonsen uppe en vecka från idag 02/08-09/08 18.00
Specs:
Windows 10 pro licens om så önskas
Intel 4790k
2xGainward Gtx 970 ref med Ek waterblock & backplate nickel/acetal
ASUS ROG MAXIMUS VII HERO
HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB
Corsair AX 860 PSU
WD® Desktop Black 1TB
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
SILVERSTONE  SST-GD09B HTPC ATX
Kylning
Swiftech H220-X Watercooling Kit
2xnoise blockers 120 mm
Black Ice® GT Stealth 240
2x EK-FC970 GTX - Nickel
2xEKWB EK-FC970 GTX NI GPU Backplate
http://www.coolerkit.se/shop/swiftech-h220-x-watercooling-347...

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Kan bjuda 700+frakt för moderkort om du vill sälja löst. Eventuellt intresserad av nätaggregat med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jakob55:

Kan bjuda 700+frakt för moderkort om du vill sälja löst. Eventuellt intresserad av nätaggregat med.

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat!

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Om ingen skulle bestämma sig för o köpa hela den fina datorn är jag intresserad utav följande delar:
Processor
HDD
SSD
3700 kr om det är intressant )

Även eventuellt nätagget!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Borneteg:

Om ingen skulle bestämma sig för o köpa hela den fina datorn är jag intresserad utav följande delar:
Processor
HDD
SSD
3700 kr om det är intressant )

Även eventuellt nätagget!

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat!
Som sagt kommer köra annonsen 1 vecka som det står så får vi se om det har kommit bud på allt.

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att köpa RAM i så fall!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweboy7602:

Noterat!
Som sagt kommer köra annonsen 1 vecka som det står så får vi se om det har kommit bud på allt.

Ja kör på jag har gott om tid! jag kollar runt på annat så länge. Om det skulle behövas kommer jag nog lägga bud på fler grejer för att mitt bud skall fortsätta vara intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Borneteg:

Ja kör på jag har gott om tid! jag kollar runt på annat så länge. Om det skulle behövas kommer jag nog lägga bud på fler grejer för att mitt bud skall fortsätta vara intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter bra

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Har denna laptop, 1.5 månad gammal, alltså nästan 2 års garanti kvar, har kvitto och den är knappt använd, väldigt fint skick. Något du är intresserad utav? Bor i Strängnäs, kanske blir svårt med ett byte?

http://www.inet.se/produkt/1972718/asus-rog-g771jw-i7-128gb-s...

Permalänk
Skrivet av LappeeN:

Har denna laptop, 1.5 månad gammal, alltså nästan 2 års garanti kvar, har kvitto och den är knappt använd, väldigt fint skick. Något du är intresserad utav? Bor i Strängnäs, kanske blir svårt med ett byte?

http://www.inet.se/produkt/1972718/asus-rog-g771jw-i7-128gb-s...

Absolut intressant men som sagt det kostar en del att skicka min dator till dig.
Ska fundera på det.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweboy7602:

Absolut intressant men som sagt det kostar en del att skicka min dator till dig.
Ska fundera på det.
Mvh.Niclas

Finns alltid blocketpaketet man kan skicka med, blir inte så pass dyrt med det. Min oro är mer att skicka en stationär dator, har dåliga minnen från sådant. Men tänk på saken Svarar alltid på PM

Permalänk

Jag lägger ett bud på 10.000 för hela systemet och jag kan hämta det på plats.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Jag lägger ett bud på 10.000 för hela systemet och jag kan hämta det på plats.

Noterat!
Dock i lägsta laget men någon stans måste vi ju börja.

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Bor i Örebro och har du något planerat där du ska åka något norrut i landet så möter jag gärna upp Dig för betalning på plats.

Bjuder 12k om den möjligheten finns.

**Edit** Behöver alltså inte vara i Örebro men allt inom 20 mil känns rimligt Kan inte bila ända ner till Falkenberg för en dator då tror sambon jag är galen.

Permalänk
Skrivet av Nanai:

Bor i Örebro och har du något planerat där du ska åka något norrut i landet så möter jag gärna upp Dig för betalning på plats.

Bjuder 12k om den möjligheten finns.

**Edit** Behöver alltså inte vara i Örebro men allt inom 20 mil känns rimligt Kan inte bila ända ner till Falkenberg för en dator då tror sambon jag är galen.

Noterat
Ska fundera på det
Men annars har vi ju bussgods har fraktat kompletta maskiner upp till Sveriges
mest avlägsna hörn förut och det har gått finemang det gäller att veta hur man emballerar rätt bara.
Tack för budet.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

@sweboy7602: Det skulle gå utmärkt om du är intresserad av den lösningen också!

Permalänk
Medlem

Tjaba. Om ingen skulle vara intresserad av datorn skulle jag vilja köpa vattenkylningen. Har funderat på att köpa de själv innan den sluta säljas. CPU och GPU eftersom jag själv kör 970 i sli idag.

säg gärna önskat pris här eller på pm.

Visa signatur

Intel i9 11900k | RTX Aourus 3080Ti | 32GB G-Skill 3600Mhz | Asus Z590 Gaming-A Wifi | CoolerMaster komplett Edition | 2x Samsung EVO 980 M.2 / Evo 870 / Evo 860 | LG Ultragear 32" 1440P 165Hz - APX Displayport | Corsair K95 RGB Platinum | Xtrfy RGB | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av groven87:

Tjaba. Om ingen skulle vara intresserad av datorn skulle jag vilja köpa vattenkylningen. Har funderat på att köpa de själv innan den sluta säljas. CPU och GPU eftersom jag själv kör 970 i sli idag.

säg gärna önskat pris här eller på pm.

Noterat ska fundera på saken
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Skrivet av anon160366:

För delarna ovan cpu, moderkort ram och nätaggregat , 7000 kr eller om du är intresserad av en spel laptop
http://www.inet.se/produkt/1972451/lenovo-y50-70-i7-8gb-1tb-s...

Kan byta den mot delarna och hämtar allt i Falkenberg.
Datorn är, endast uppackad och testad i 2 timmar

Noterat.
Tack för budet jag hade gärna tagit Laptopen men det måste vara bestyckad med minst ett 880m eller 970m.
7k för delarna är dock Noterat och att du kan hämta är guld det är ett ledande bud hittills.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter datorn i idle/load?
Som i den lär ju inte störa mig med headset på men kan den eventuellt störa om någon annan sitter i vardagsrummet och behöver lyssna på den?

Har även en MSI GT70 2PE Dominator Pro 1år gammal
https://www.inet.se/produkt/1971768/msi-gt70-2pe-1616ne-i7-16...

Inga problem att hämta från Halmstad heller

Permalänk
Skrivet av Nirmada:

Hur mycket låter datorn i idle/load?
Som i den lär ju inte störa mig med headset på men kan den eventuellt störa om någon annan sitter i vardagsrummet och behöver lyssna på den?

Har även en MSI GT70 2PE Dominator Pro 1år gammal
https://www.inet.se/produkt/1971768/msi-gt70-2pe-1616ne-i7-16...

Inga problem att hämta från Halmstad heller

Det beror lite på vilken fläkt profil du andvänder jag kör fläktarna på low/medium
och det låter knappt något noise blockers är grymma fläcktar hade de 2 andra ersatts med 2 noise blockers till hade det varit nästintill knäpptyst även på full-speed.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Eftersom mitt bud på cpu inte längre är relevant så vill jag ändå meddela att jag fortfarande är sugen på HDD den vorde inte vara för svår att skicka heller!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Borneteg:

Eftersom mitt bud på cpu inte längre är relevant så vill jag ändå meddela att jag fortfarande är sugen på HDD den vorde inte vara för svår att skicka heller!

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk

Jag hängde inte riktigt med i diskussionen ovan, så jag undrar om det finns det någon möjlighet att köpa bara cpun?

Permalänk
Skrivet av macke0010:

Jag hängde inte riktigt med i diskussionen ovan, så jag undrar om det finns det någon möjlighet att köpa bara cpun?

Datorn är uppe i 12k med hämtning men jag är inte rigtigt nöjd med det går det inte högre än så innan veckans slut gör jag en ny annons och säljer i delar.
Men det är klart att du kan buda.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Jag bjuder som sagt 12k med hämtning just nu, dock ett hett tips vore nog att inte starta en budgivning flera tusenlappar under vad du ändå tänkt släppa den för

Permalänk
Skrivet av Nirmada:

Jag bjuder som sagt 12k med hämtning just nu, dock ett hett tips vore nog att inte starta en budgivning flera tusenlappar under vad du ändå tänkt släppa den för

Det spelar ingen större roll går du ut för hårt utan bud marginaler är chansen stor att det skrämmer bort många budgivare vi får se vad som händer.

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk

Får jag ett bud på 14k är datorn såld.
Mvh.Niclas

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Skrivet av sweboy7602:

Får jag ett bud på 14k är datorn såld.
Mvh.Niclas

Såld!!

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440