Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Inget ljud, MKV-filer i WMC drabbade.

Permalänk

Inget ljud, MKV-filer i WMC drabbade.

Hej alla! Tänkte försöka ta vara på streamingfunktionen i W10 men MKV-filer som spelas upp i WMC saknar ljud och undertext. Är det någon som råkat ut för samma sak och råkar sitta på en lösning?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slaktardej:

Hej alla! Tänkte försöka ta vara på streamingfunktionen i W10 men MKV-filer som spelas upp i WMC saknar ljud och undertext. Är det någon som råkat ut för samma sak och råkar sitta på en lösning?

Är det inte MPC-HC du menar? WMC finns ju inte till 10:an?! Senaste programvaran? Kollat dina ljuddrivisar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Är det inte MPC-HC du menar? WMC finns ju inte till 10:an?! Senaste programvaran? Kollat dina ljuddrivisar?

Det är Windows inbyggda mediaspelare jag menar. MPC-HC och VLC fungerar utmärkt, som innan uppdatering, men inte det inbyggda mediacentret.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slaktardej:

Det är Windows inbyggda mediaspelare jag menar. MPC-HC och VLC fungerar utmärkt, som innan uppdatering, men inte det inbyggda mediacentret.

Det är inget mediacenter utan "bara" en uppspelare (WMP), dock så vet jag inte hur bra det stöder MKV, som det ju skulle göra. Tydligen så lämnar den det i övrigt att önska, så använd inte dig av detta utan håll dig till tredjeparts.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Varför vill du använda det inbygda över VLC eller MPC-HC? Vill du ha ett mediacenter som fungerar med typ allt, så kolla in Kodi (nya XBMC)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Det är inget mediacenter utan "bara" en uppspelare (WMP), dock så vet jag inte hur bra det stöder MKV, som det ju skulle göra. Tydligen så lämnar den det i övrigt att önska, så använd inte dig av detta utan håll dig till tredjeparts.

Får nog göra så. Tänkte mest på streamingfunktionen då jag inte kan få mediaservrar att fungera, men det gick inte att strömma MKV till vår Samsung-TV.

Skrivet av m4gnify:

Varför vill du använda det inbygda över VLC eller MPC-HC? Vill du ha ett mediacenter som fungerar med typ allt, så kolla in Kodi (nya XBMC)

Tack! Ska testa det!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid behöva installera programmet AC3Filter för att få ljud i vissa MKV filmer, vet inte exakt vad den gör men det funkar på min dator.