Permalänk
Inaktiv

Hjälp med grafikkort!

Hej alla på Sweclockers,

Behöver eran hjälp idag, har absolut noll koll på vad för grafikkort som passar till min dator eller vad man ska gå efter.

Nedanför har ni en länk på precis allt jag kan tänka mig att ni behöver;
Specifikationer

Kan säga såhär, går att spela dom flesta spel i 1920x1080 med hyffsad FPS konstigt nog..
Men jag vill ha det där lilla extra, så att man kan köra high på t.ex LoL.
Vet att mitt grafikkort ligger långt ner i serien, och vill bara ha en generell uppdatering helt enkelt.

Så ge mig det bästa!

Permalänk
Medlem

@anon261628: Titan X är det extra

Du nämner ingen budget så det hade jag kört på om jag inte hade någon budget

Permalänk
Medlem

du får själv stoppa in en tumstock eller liknande och mäta hur långt grafikkort som får plats.
En ssd skulle även ge dig en boost

Permalänk
Inaktiv

Tror nog alla förstår att Titan X är absolut inget mitt nätagg pallar.
Budget 2-3k.

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle inte köpa något nytt till den burken jag skulle köpa ett begagnat och lägga marginellt så mycket pengar som behövts får få lite bättre prestanda.

Sen hade jag sparat pengarna till framtiden och faktiskt byggt en egen dator för det e svårt det med färdig byggda datorer och stoppa i större grafikkort osv sen båda plats mässigt men också med tanke på dom ofta har nätdelar som har exakt så mycket kraft som dom behöver ha för driva datorn och inte ett uns mer.

Skulle nog försöka mig på hitta ett amd 260-270/270X alternativt Nvidia 750/750ti/760 borde ge dig en boost i just fps och kostar inte så mycket så kan du spara undan pengar till eventuellt bygga en ny i framtiden istället för lägga massa onödiga pengar på ett grafikkort som förmodligen är överdimensionerat antingen för nätdel eller för din dators övriga prestanda.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon261628:

Tror nog alla förstår att Titan X är absolut inget mitt nätagg pallar.
Budget 2-3k.

Under 3000, två förslag:

Asus Geforce GTX 960 Strix 2GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2982801

Asus Geforce GTX 960 Strix 4GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3039928

GTX 970 är också riktigt nice, men då strax under 4000.

Kan dock vara bra att kolla vad du har för kontakter från ditt nätagg så att det passar. Annars finns även GTX 750Ti och kommande GTX 950 som alternativ till ett lägre pris och lägre strömförbrukning.

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med Bazze.
Spara undan pengar och börja bygg en egen dator istället.
För gtx 960 rekomenderas 400-450 watt

"Here is Guru3D's power supply recommendation:

GeForce GTX 960 - On your average system the card requires you to have a 400 ~ 450 Watt power supply unit.
GeForce GTX 970 or 980 - On your average system the card requires you to have a 500 Watt power supply unit."

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

"
Strömtillförsel
Minimum system power supply 400W"

Permalänk
Inaktiv

Aja antar att det är bättre att köpa någons speldator från blocket som har bättre standard innehåll och därifrån uppgradera på egen hand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon261628:

Aja antar att det är bättre att köpa någons speldator från blocket som har bättre standard innehåll och därifrån uppgradera på egen hand!

Det är ju absolut inget fel på din processor, mb och minne i det stora hela.
Du skulle kunna köpa chassi och Psu bara nytt eller begagnat.
Vet dock inte hur det är att skruva ur moderkortet ur domdär, det kan vara riktigt trixigt om du har otur.
Sen skulle jag köpa ett begagnat grafikkort och klämma i

Permalänk
Medlem

Eller så köper du 500W PSU + GTX 750Ti, det hamnar säkert under 2k.
Dock beror det också på vilka spel du vill spela. CS:Go, WoW, Dota 2 fungerar säkert bra, men ska du spela tyngre spel hade jag siktat lite högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mardukh:

Eller så köper du 500W PSU + GTX 750Ti, det hamnar säkert under 2k.
Dock beror det också på vilka spel du vill spela. CS:Go, WoW, Dota 2 fungerar säkert bra, men ska du spela tyngre spel hade jag siktat lite högre.

Svårt att veta hur det passar in med nätagg och kabeldragning bara, eller du kanske vet att det passar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mardukh:

Under 3000, två förslag:

Asus Geforce GTX 960 Strix 2GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2982801

Asus Geforce GTX 960 Strix 4GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3039928

GTX 970 är också riktigt nice, men då strax under 4000.

Kan dock vara bra att kolla vad du har för kontakter från ditt nätagg så att det passar. Annars finns även GTX 750Ti och kommande GTX 950 som alternativ till ett lägre pris och lägre strömförbrukning.

960 är dock inte så prisvärt. 380 4Gb har bättre pris och presterar lite bättre.

Skrivet av anon261628:

Aja antar att det är bättre att köpa någons speldator från blocket som har bättre standard innehåll och därifrån uppgradera på egen hand!

Se upp bara för dom tar kraftiga överpriser på blocket. Sen till att du får en fungerande dator också.

Annars kan ju nytt chassi och agg göra underverk för framtida uppgraderingar

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en 960 Rekommenderas till din budget !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunaz:

Själv kör jag med en 960 Rekommenderas till din budget !

Nja http://www.sweclockers.com/test/20730-amd-radeon-r9-fury-x/17... Titta på 285 och test på just 380 http://www.eteknix.com/sapphire-nitro-r9-380-4gb-graphics-car...

Varför just 4Gb är för den får bättre flyt.

Som du kan se här http://www.gamersnexus.net/hwreviews/1984-amd-r9-390-380-benc...

Då kostar den strax under 960 4Gb, se själv http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3196547

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Tack för era svar!

Får bli att jag köper ett nytt nätagg som pallar lite kraftigare grafikkort helt enkelt.

Så frågan är, är det svårt att göra ett byte på nätaggregatet..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon261628:

Tack för era svar!

Får bli att jag köper ett nytt nätagg som pallar lite kraftigare grafikkort helt enkelt.

Så frågan är, är det svårt att göra ett byte på nätaggregatet..?

Nej, om man inte använder våld och pressar i kontakter på fel ställen (ska/bör gå lätt i första biten och kan gå trögare att få i sista biten).

Är mest pilligt. Men då ska ju chassit ha plats för agget med och det beror på om agget har standard storlek eller inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ta gärna en bild också på kontakterna till nätagget endast en av mina hp datorer följer ATX standard på moderkortet resten kör med 12V nätagg och omnvandlar spänningen på moderkortet. Så är inte säkert ett nytt nätagg passar moderkortet. Och dessa hp datorer är av varierande modeller med socket AM3,775 och 1150 det som följer atx är en med socket 775.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |