Vilket grafikkort för 3 bildskärmar ska vi välja?

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort för 3 bildskärmar ska vi välja?

Behöver uppgradera våra "gamla" datorer på företaget med grafikkort som stödjer 3 bildskärmar, jag har egentligen inga som helst krav, endast att det fungerar och blir bra upplösning på samtliga skärmar.

Datorerna används inte till spel, videoredigering osv. Vi använder dem för fakturering, fraktbokningar, e-handel m.m. och att redigera lite bilder i Photoshop då och då.

Vart hittar jag ett prisvärt och vettigt grafikkort för dessa ändamål?

Vilka utgångar ska grafikkortet ha och hur många?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazern:

Behöver uppgradera våra "gamla" datorer på företaget med grafikkort som stödjer 3 bildskärmar, jag har egentligen inga som helst krav, endast att det fungerar och blir bra upplösning på samtliga skärmar.

Datorerna används inte till spel, videoredigering osv. Vi använder dem för fakturering, fraktbokningar, e-handel m.m. och att redigera lite bilder i Photoshop då och då.

Vart hittar jag ett prisvärt och vettigt grafikkort för dessa ändamål?

Vilka utgångar ska grafikkortet ha och hur många?

Tacksam för svar!

Vad har du för skärmar?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort beror lite på vilken upplösning/storlek som ni har på skärmarna.
Utgångar på grafikkortet hänger ihop med ovanstående fråga lite och vad för ingångar har skärmarna(finns visserligen adapters).

Permalänk
Medlem

Skärmarna vi använder idag är gamla 17" och 19" och lär behöva bytas ut också så vi är öppna för alla förslag, vill dock helst komma så billigt som möjligt undan utan att få det allra sämsta.

Vilken storlek tycker ni är lämplig för typ vanligt kontorsarbete om man kör tre skärmar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazern:

Skärmarna vi använder idag är gamla 17" och 19" och lär behöva bytas ut också så vi är öppna för alla förslag, vill dock helst komma så billigt som möjligt undan utan att få det allra sämsta.

Vilken storlek tycker ni är lämplig för typ vanligt kontorsarbete om man kör tre skärmar?

Skickades från m.sweclockers.com

Är det inte bara bättre och billigare att skaffa 27" till alla istället för massa gamla 17" och 19" skärmar?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Är det inte bara bättre och billigare att skaffa 27" till alla istället för massa gamla 17" och 19" skärmar?

Vill inte ha allt på en skärm, idag kör vi med två, men vi behöver ha tre för en bättre överblick.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazern:

Vill inte ha allt på en skärm, idag kör vi med två, men vi behöver ha tre för en bättre överblick.

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste fortfarande specificera vilka uttag du har på dina skärmar?

Sedan undrar jag om du har googla själv efter svaret?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Du måste fortfarande specificera vilka uttag du har på dina skärmar?

Sedan undrar jag om du har googla själv efter svaret?

Jag ville ha åsikter och råd om vad jag skulle köpa. Om du dessutom hade läst vad jag skrev så hade du sett att vi skulle byta ut skärmarna mot nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

rent allmänt ett 270 som har 4 portar.
2xdvi, hdmi, displayport
bör funka.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)