Permalänk
Medlem

Efter att ha kört BMWn nu på torr asfalt kan jag säga, jävlar vad svårt det är utan gaspedal! Det är inte avsaknad av ratt som är svårt, det är relativt lätt att hantera max rattutslag, men det är nästintill omöjligt att hantera pedalen i botten hela tiden om det inte är på löst underlag.

Mycket tappande på W blir det.

Permalänk
Medlem

@Ulf Carlsson: Nädu, för mig funkar det utan problem, både mellan tävlingar och mitt i tävlingar. Kontakta Codemasters och berätta om buggen för dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Efter att ha kört BMWn nu på torr asfalt kan jag säga, jävlar vad svårt det är utan gaspedal! Det är inte avsaknad av ratt som är svårt, det är relativt lätt att hantera max rattutslag, men det är nästintill omöjligt att hantera pedalen i botten hela tiden om det inte är på löst underlag.

Mycket tappande på W blir det.

Varför köper du inte en gamepad då?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickysaer:
USCH! Nej, att race'a med en gamepad är mycket värre än att köra med tangentbord. Skulle bli helt fel, att köpa ratt+pedal kan tänkas dock

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: haha, jag tycker tvärtom. det går inte att spela med digitala kontroller. visst, ratt och pedaler hade varit optimalt men det har jag inte plats för utan måste investera i både det och nytt skrivbord isf. gamepad fungerar ypperligt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

@Currabo:
Har kontaktat Codemasters men inte fått svar,

Permalänk
Medlem

Köpte till slut spelet igår kväll och körde igenom första 1960-kampanjen. Körde utan restart på samtliga och överlevde alla banor utom en där jag körde rakt ut över en kant och in i skogen Ja, det var rätt långt ifrån NFS osv. Kommer ta ett tag att vänja sig vid helt klart, men trots att jag körde rätt uselt, var långt ifrån och det tog typ halva säsongen innan jag lärde mig bromsa halvok i det framhjulsdrivna åbäket så var det väldigt kul

Blir att åka vidare lite ikväll om man orkar efter derbyt. Defaultinställningarna för 360-kontrollen var överdrivet känsliga, minsta lilla pet gjorde rätt stort rattustlag så det blev nästan digital styrning vilket var lite bökigt. Banan från videon och den innan och om det var efter var nog de roligaste på rallyt tycker jag.

Men, är det någon annan som fann eventen obalanserade? På alla event utom denna och sista tror jag det var så kom jag 25s-1m efter ledaren, kraschade ju en hel del. Men på dessa och några av de senare så var man 5-10s snabbare än alla andra per checkpoint? Hade vunnit sista som min första om jag inte råkade dabba mig och snurra av precis på slutet så jag kom 4s bakom vinnanren.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har startat en "league" för att lira med en polare. Har gjort en med 2 events och inviteat honom, men vart fasen hamnar inviten någonstans? han kan inte se att han blivit inbjuden, riktigt frustrerande.

Edit. Hittat inviten nu den är på "leagues" i webläsaren men vi kan fortfarande inte joina eventet....

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på typ 2 månader mest för jag tyckte det va för svårt.
Vilken skillnad det är på spelet i dag.
Fortfarande svårt men man ligger inte ohjälpligt sist.

Permalänk
Medlem

@Oggaaaa: ska det fungera då? multiplayer-delen ser ju ut att vara låst.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

@Oggaaaa: ska det fungera då? multiplayer-delen ser ju ut att vara låst.

lyckades få det att fungera, hade bara glömt att välja vilka banor jag skulle ha. Väldigt drygt system för att spela med polare dock. Varför inte ba host game och sen invite via steam....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currabo:

@Oggaaaa: Jo, men det räcker ju att komma 3 för att gå upp en "klass" eller svårighetsgrad. Är också ganska realistiskt då den ofta kan se ut så i lägre klasser i verkligheten, nån har en helt nybyggd bil som är värld en halv miljon, en annan kör med den som byggdes för 10 år sen och kostade då inte mer än 80k.

Har de sagt något om att ändra svårighetsgraden för Rally på de lägre svårighetsgraderna? Du sade att de skulle höja de svåra för Rallycross men inget om Rally.
I Rallycross vinner jag med 20-30 sekunder på Easy fastän jag inte kör något vidare och tar jag jokervarvet alla varv kan jag ändå vinna med 10 sekunder. Men i Rally blir jag 30-40 sekunder efter i sprint hur bra jag än kör på Open. Som bäst blev jag 16,7 sekunder efter ettan och 0,065 sekunder efter tvåan.

Skrivet av trickysaer:

Köpte till slut spelet igår kväll och körde igenom första 1960-kampanjen. Körde utan restart på samtliga och överlevde alla banor utom en där jag körde rakt ut över en kant och in i skogen Ja, det var rätt långt ifrån NFS osv. Kommer ta ett tag att vänja sig vid helt klart, men trots att jag körde rätt uselt, var långt ifrån och det tog typ halva säsongen innan jag lärde mig bromsa halvok i det framhjulsdrivna åbäket så var det väldigt kul

https://www.youtube.com/watch?v=FhA0SGdh0IM

http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/448458968108372575/DB949B2763A2810259EF1D90C632C31183CB8F7B/

Blir att åka vidare lite ikväll om man orkar efter derbyt. Defaultinställningarna för 360-kontrollen var överdrivet känsliga, minsta lilla pet gjorde rätt stort rattustlag så det blev nästan digital styrning vilket var lite bökigt. Banan från videon och den innan och om det var efter var nog de roligaste på rallyt tycker jag.

Men, är det någon annan som fann eventen obalanserade? På alla event utom denna och sista tror jag det var så kom jag 25s-1m efter ledaren, kraschade ju en hel del. Men på dessa och några av de senare så var man 5-10s snabbare än alla andra per checkpoint? Hade vunnit sista som min första om jag inte råkade dabba mig och snurra av precis på slutet så jag kom 4s bakom vinnanren.

Speciellt vinnartiden är totalt obalanserad. Det skiljer typ 2-3 sekunder mellan vinnartiden på Open och Master i Sprint och kanske 9 sekunder i Long. Vilket är ca 1,5-2% snabbare. Enda som skiljer är att resten av fältet är mycket tätare på de högre nivåerna. När man väl lyckas vinna i Open så kan man lika gärna hoppa till Master, vilket ju är helt dumt.

Har som bäst lyckats med 2 gröna sektorer efter varanda på Ff...någonting i Wales. Typ 6 sekunder före i första sektorn och kanske 8 i andra, men sedan gjorde man små missar och kom i mål långt efter.
Närmast ettan kom jag i Monte Carlo och jag tror att jag tog in på ledaren i någon sektor.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

@ArcticFire: mja, är ju som sagt early-access så det kommer väl bättre putsning på AI. Just nu tycker jag den känns lite knasig emellanåt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Holy moly. 41.99€ på steam nu :S
När jag först funderade på att köpa låg det på 26.99€
Salt i mina sår !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Holy moly. 41.99€ på steam nu :S
När jag först funderade på att köpa låg det på 26.99€
Salt i mina sår !

Ja, jag såg också det. Det var typ 35 eller något här om veckan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Wranz:

Holy moly. 41.99€ på steam nu :S
När jag först funderade på att köpa låg det på 26.99€
Salt i mina sår !

Blir dyrare allt eftersom mer innehåll läggs till Jag köpte det för knappt 200:- på gmg precis innan hillclimb kom.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Många ekorrar under Ogiers huv

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Holy moly. 41.99€ på steam nu :S
När jag först funderade på att köpa låg det på 26.99€
Salt i mina sår !

289 spänn på g2play nu.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

RX

Någon som har tips på setups till Rally Crossen i Dirt??

Permalänk
Medlem

Går det att köra Multiplayer? Eller typ som i Richard Burns Rally att jag kör först sen kör polaren efter mig lokalt?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Går det att köra Multiplayer? Eller typ som i Richard Burns Rally att jag kör först sen kör polaren efter mig lokalt?

Det kommer online del till RX,

Permalänk

Är det fler som inte Lyden Hill fungerar att köra, Jag kommer bara till den när jag kör RX mästerskap, Den står bara o tuggar, Men laddar inte banan,

Permalänk

Är det fler som tycker att de ska fokusera på rally delen i det här spelet eller ska det bli gymkhana av allt igen?...

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brightsin:

Är det fler som tycker att de ska fokusera på rally delen i det här spelet eller ska det bli gymkhana av allt igen?...

dom gjorde en update med rallycross...det blir roligare om det inte bara är hardcore rally och lite annat. gymkhana ska inte vara i spelet men tycker inte det gör något om det inte bara är rally hela tiden.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Skrivet av ItsLea:

dom gjorde en update med rallycross...det blir roligare om det inte bara är hardcore rally och lite annat. gymkhana ska inte vara i spelet men tycker inte det gör något om det inte bara är rally hela tiden.

Men jag vill ju ha fler rally sträckor
kanske lite fler bilar till 2010+ rally klassen och kanske lite fler till hillclimb klassen också

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Gjorde en video när jag hade min Logitech GT ratt och körde pelle i botten med en RS200.
Spelet har ju blivit så mycket bättre med det moddar som finns för force feedbacken och skins med mera.

Permalänk
Medlem

@Barroz:
Styrningen verkar lite hysterisk med de där inställningarna

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

@Barroz:
Styrningen verkar lite hysterisk med de där inställningarna

Hehe kan hålla med! det är säkerligen för jag körde min gamla setup, Logitech GT.
Som du kanske vet flänger den gärna höger-vänster bara man kör rakt fram.

Men med thrustmaster T300RS GTE går de som en dröm

Permalänk
Medlem

Det såg lugnare och mycket trevligare ut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

tog 5th på leaderboarden idag på Pedines epidaxi med BMW E30
Får hoppas denna inte är lika pixlig som förra klippet jag laddade upp

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D