Tips på programmerings/allmäm laptop.

Permalänk
Medlem

Tips på programmerings/allmäm laptop.

Tjena alla Sweclockers!
Nämligen så att det är snart dags igen för ny skolstart och då är det programmering som är huvudprogrammet för mig. Det är så att jag vill köpa ny laptop för en prisklass runt 3-4000 :- (Om det behövs lägga till mer så kommentera varför och så skall jag tänka på det)
Främst saker jag ska använda laptopen är självklart:

*Skolan - Till föreläsningar, programmering, uppsatser osv
*Hemma - Använda internet rätt bra, skall inte behöva laggas när man startar Skype och kunna kolla på filmer på rätt hög kvalite (Det vill
säga normal film och ingen 4k)

Så generellt tror det är i princip det. Batterilivet hade varit plus om det är bra. men jag tror det är allt jag har att säga justnu. så bara tipsa på!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

I den prisklassen, klarar alla datorer att köra film i 1080p. Så det jag tycker du skall göra är att åka till elektronikkedjorna och känna hur tangentbord och byggkvalité är.

Permalänk