Nätverksproblem efter uppdatering till win 10

Permalänk
Medlem

Nätverksproblem efter uppdatering till win 10

Hej!

Jag uppdaterade mim bärbara dator för någon dag sen till win 10 och efter det har jag inte lyckats få igång det trådlösa nätverket på datorn. Det är en acer som har några år på nacken. Det finns en knapp på den vänstra sidan av tangentbordet som man kan stänga av/sätta på wifi med och den ska lysa/blinka grönt när wifi är på. Efter uppdateringen så är det precis som att den där knappen har slutat fungera för det händer ingenting när man trycker på den. Om man felsöker problemet på datorn så står det bara att man ska stoppa i en internetkabel. Någon som har någon som helst ide om vad jag ska göra?

/Typone

Permalänk
Medlem

Ja, kolla om du kan aktivera nätverkskortet manuellt via nätv och delningscenter. Sedan kan du ta ett span i engetshanteraren för att se så du har fått med alla enheters drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Ja, kolla om du kan aktivera nätverkskortet manuellt via nätv och delningscenter. Sedan kan du ta ett span i engetshanteraren för att se så du har fått med alla enheters drivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag går in på enhetshanteraren så hittar datorn någon wireless network adapter. Jag har testat att uppdatera den, inaktivera och aktivera igen. Om jag kollar på dess egenskaper så står det
"den här enheten orsakar en resurskonflikt(kod 12)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av typone:

Om jag går in på enhetshanteraren så hittar datorn någon wireless network adapter. Jag har testat att uppdatera den, inaktivera och aktivera igen. Om jag kollar på dess egenskaper så står det
"den här enheten orsakar en resurskonflikt(kod 12)"

Har du kikat på tillverkarens hemsida för uppdaterade drivrutiner?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av typone:

Om jag går in på enhetshanteraren så hittar datorn någon wireless network adapter. Jag har testat att uppdatera den, inaktivera och aktivera igen. Om jag kollar på dess egenskaper så står det
"den här enheten orsakar en resurskonflikt(kod 12)"

Jag hade testat i flera steg, ta bort hårdvaran ur enhetshanteraren (tryck delete på grejerna), högerklicka sedan valfritt någonstans och leta efter förändringar (PnP hittar då kortet igen) låt windows själv testa sig fram och hitta drivrutiner. Om det inte fungerar, dra hem drivrutiner från tillverkaren och pressa in dom. Alltså, när du får frågan om drivrutiner låt inte windows testa själv utan peka ut nedladdade drivisar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T